• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2de hands Numatic of nieuwe Flex stofzuiger?

Zesser

Detailing addict
28 mrt 2011
77
55
Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere stofzuiger (geen extractor) voor mijn auto.
Ik heb nu een 2de hands Numatic Henry Next gevonden (HVN-201) in zo goed als nieuwe staat aan een heel interessante prijs (wel alleen nog garantie op motor).
Maar als ik een 20-tal € bijleg heb ik een nieuwe Flex VC6 L MC (niet-accu versie) (die Carclean ook verkoopt).
Het grote voordeel volgens mij van de Henry is dat hier standaard een lange steel en borstel wordt bijgeleverd zodat ik deze ook in huis kan gebruiken, en de HEPA filter, ook voor in huis.
Voor mij zijn zuigkracht, gebruiksgemak en duurzaamheid topprioriteiten. Lawaai bijv. maakt me niet veel uit.
Wat zouden jullie doen?
Gaan voor 2de hands (altijd beetje risico) Henry (internet vol info/reviews) of eerder gaan voor nieuwe Flex (vrij weining info/reviews internet)?
Wie heeft er ervaring met deze toestellen?
Bedankt alvast voor jullie tips, Tim.
 
De Flex zou mijn keuze zijn. De Henry is ook meer voor huishouden en de Flex is meer bouwstofzuiger. De opgegeven onderdruk is overigens gelijk (230mbar).
Heb dagelijks stofzuigers op de werkbank en die Henrys zijn dan wel stil, klein en licht maar ben er verder niet kapot van.
Vele stofzuigers hebben een onderdruk van ongeveer 200-230mbar. Een Festool of Starmix zit vaak iets hoger maar zijn ook stuk duurder. De zuigslangen met gevlochten buitenkant van Festool zijn wel heel erg fijn. Maar daar betaal je ook voor.

Staat je ook niet blind op het Hepa filterverhaal.. ze filteren vaak maar 0,05% beter dan gewone filters maar zijn ook 2x zo duur.
 
  • Leuk
Reactions: Epicurean