• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3 Krassen

GeNeRaL

Detailing rookie
10 aug 2008
67
0
Een foto van de 3 diepe krassen van mijn auto de vorige eigenaar heeft geprobeerd dit te verdoezelen met een lackstift. Deze doet erg, heel erg auw. Iemand een idee dit weg te krijgen, op het Meguiars forum verteld men dat ik Langka moest gebruiken. Wie kan mij hier wat meer over vertellen hoe dit precies werkt? Het zou helemaal mooi zijn met een foto als voorbeeld. Bedankt alvast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lanka bevat een soort oplosmiddel en een compound wat de opgevulde lak weer zachter maakt en daardoor de bovenlaag makkelijker verwijderd en weer gelijk maakt met de rest van de originele lak.
Ik heb het zelf gebruikt, maar vond het niet een succes, maar dat kwam waarschijnlijk omdat de aantip lak van de betreffende auto snel droogde en erg hard werd na een aantal uur. Het is een kwestie van proberen hoe lang je moet wachten totdat je kunt beginnen met het verwijderen van de overtollige lak.

De krassen zijn bij jou nog niet opgevuld, je moet er voor zorgen dat de lak in de krassen net boven de originele lak uitkomen.
 
als ik het goed begrijp heeft de vorige eigenaar krassen bijgetipt.

als je langer als 24 uur wacht heb je niks meer aan langka
langka verwerk je tussen de twee en 24 uur na applicatie .
dus dan wordt het wetsanden

toevallig pas langka voor wat aan een schade auto.
het werkt echt wel maar je moet er mee leren werken.

volgens mij werkt het ook alleen met acryl verf en niet met 2k.
 
Langka werkt inderdaad alleen met nieuwe lak. Je moet er wel razendsnel bij zijn.

Sommige lakken drogen zo snel dat het direct met Langka behandeld moet worden. Wacht je langer dan krijg je problemen ala Stimpy en dan is het setje dus niet handig!
 
Dan heeft dit niet zoveel zin dus, is dan wetsanden het beste? Eerst de kras opvullen met een lakstift en blankelak, laten drogen en daarna wetsanden?
 
sorry mannen ik had de foto niet gezien.

ik zou deze lak laten zitten want je moet toch wetsanden.

probeer eerst de diepe krassen op te vullen met je lakstift en blanke lak dit kan je wel met langka doen omdat dit verse lak is.
zon diepe kras moet je wel vaker doen waaarschijlijk, die krijg je niet in een keer goed.

als alles netjes op gevuld is moet je toch altijd nog wat schuren dus pak je die oude lak gelijk mee.

in ieder geval, zo zou ik het doen.

wetsanden is heel mooi enz maar je hebt maar weinig speelruimte dus dat zou ik op die plek zeker geen twee keer doen
 
Als ik de foto goed bekijk zie ik ook roest, klopt dat? Zo ja, eerst dat goed behandelen, anders heb je daar later weer problemen mee.
 
Het is inderdaad roest, maar met een cleaner/polish krijg ik dit weg, ik heb er net even met een doekje overheen gewreven en de roest "aanslag" is weg.
 
Misschien voor de zekerheid een potje roestomvormer halen, dat zet ook met het blote oog onzichtbare (!) roest vast. Vormt een hard laagje wat makkelijk na te bewerken is. Te vinden bij de autoshop voor een paar Euro.