• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

303 fabric guard vs goedkoop textiel impregneer middel

Wittereus

Detailing addict
25 jan 2012
467
65
45
Melick
Omdat ik deze review/test hier niet kon vinden heb ik de stoute schoenen aangetrokken om er zelf eentje te maken.
Ik heb de 303 fabric guard aangeschaft om de auto bekleding mee te behandelen en de kinder wagens (één van bijna 2 en een tweeling van bijna 1:grinning: )

Voor de test heb ik (onbehandelde) nieuwe schoenen en nieuwe handschoenen voor mijn MTB gebruikt.

Overzicht:
p4pb9070297.jpg

De rechter schoen en rechter handschoen (op de foto links:ja ) zijn met 303 fabric guard behandeld en de linker met het goedkoop textiel impregneer middel

Etiket van goedkoop impregneer middel:
p4pb9070300.jpg


Etiket van 303 fabric guard:
p4pb9070303.jpg


Na de behandeling:
p4pb9070307.jpg


Detail van goedkoop impregneer middel:
p4pb9070311.jpg

Detail van 303 fabric guard:
p4pb9070316.jpg


Na de behandeling was de kleur van de schoen met 303 iets donkerder; dit is na 24uur drogen wel weggetrokken:
p4pb9070321.jpg



Na 24 drogen aan de lucht op kamer temperatuur de volgende resultaten bereikt:
Video goedkoop textiel impregneer middel:
http://www.pinkbike.com/video/293439/

Video 303 fabric guard:
http://www.pinkbike.com/video/293438/

Misschien moeilijk om te zien maar de 303 doet het beter. Op de schoen loopt het water beter weg (zelfs het rubber is waterafstotend geworden).
Bij de handschoenen was het verschil het grootst. Bij de 303 kwam er bijna geen water door de handschoen heen, bij het goedkoop impregneer middel wel degelijk!


Duur test foto's/video's volgen nog!

Edit: de video's werken nu wel!
 
De uitslag van de duurtest weet ik ook al, het verschil wordt alleen maar duidelijker. Maar toch mooie review!