• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3M Perfect-it III series.

BMW318TI

Detailing addict
20 jul 2009
46
52
Hallo beste mensen,

Alle eerst erg mooie forum hoor met veel goede informatie en mensen verstand van zaken!
Petje af hiervoor:cool:

Ik ben overgestapt van Meguairrs naar 3M Perfect-it III series.
Echter jammer dat het niet hierzo te koop is:sob:
Zo te zien zijn er niet veel mensen die deze series gebruiken?
Is die 3M Perfect-it III niet zo goed ofzo? nouja in ieder geval vin dik het wel beter dan consumenten Meguairs:)

Mijn setup.

Machine:
-Makita BO6040 is da :slotje

Pads:

- Monello red 6,5 inch CCS (voor glaze).
- LC white 6,5 inch CCS (voor polijsten).
- LC yellow 6,5 inch CCS (voor ramen polijsten).
- Lake Country - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator.
- Lake Country - SmartPads CCS 6.5 inch Orange Light Cutting Pad.
- Carclean.com - Handschoenen set - Fijne vezel - katoen.
- Lake Country - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator.
- Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator.
- Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator.
- Lake Country - White Polishing Euro Foam Hand Applicator.

En Meguairs gadgets....
 
Welkom, misschien kun je je even voorstellen in het daarvoor bestemde forumgedeelte? Wordt erg gewaardeerd! :ja

Beetje vreemde overstap om van Meguiar's consumentenspul meteen naar 3M pro spul te gaan. De 3M producten zijn inderdaad lastig te krijgen bij de detailwinkels, dat komt denk ik omdat 3M meer voor de bodyshops is, of zich meer richt op de bodyshops en niet op poets/detailbedrijven .

Waarom je keuze voor 3M eigenlijk?
 
Aaha op die manier, nouja dan ben ik verplicht te betsellen via Ebay etc:sob:
Mijn collega had z´n 3M Perefct-it III 09377 glaze staan en ik mocht het uitproberen.
Ik was gelijk verliefd. makkelijk aan te brengen en uitpoetsen (beter dan Meguairs Next....).
Resuslaat was gewoon da :slotje

O ja ik heb vraag over LC pads.
Ik ben van plan om de oranje LC pad te kopen, die is geschikt voor mijn Makita BO6040?
Ik wil met de pad krassen en swirls verwijderen.
 
Je hebt het over de 3M glaze, dat is een voedend product, Meguiar's NXT heeft geen glaze, de wax is een All In ONe product en heeft een glaze in zich. Dat is appels met peren vergelijken;)
Probeer maar eens merken zoals Poorboy's, Dodojuice e.d. je zult merken dat deze ook zeer goed zijn en goed verkrijgbaar!
 
Beetje hetzelfde verhaal met carbrite

Die zijn hier ook nergens te verkrijgen maar hun all weathershield is echt het beste everrrrr
 
op een niet nader te noemen website in nederland verkopen ze het ook..

ik heb het 1 maal gebruikt (de polish medium) , locale poets prutser hier gebruikt het..

om nou te zeggen.. .WOUW.. nee, wel goed spul, maar moeilijk te verwerken, en kan in bepaalde (vooral vochtige) omgevingen ECHT een bitch zijn! (poeierig en veel resten achterlaten)
 
Dat is dus vaak met producten die speciaal voor bodyshops zijn, Menzerna kan ook een bitch zijn onder bepaalde omstandigheden.
 
aron147 zei:
op een niet nader te noemen website in nederland verkopen ze het ook..

ik heb het 1 maal gebruikt (de polish medium) , locale poets prutser hier gebruikt het..

om nou te zeggen.. .WOUW.. nee, wel goed spul, maar moeilijk te verwerken, en kan in bepaalde (vooral vochtige) omgevingen ECHT een bitch zijn! (poeierig en veel resten achterlaten)


moeilijk verwerkbaar?
laat die 3M met de gele dop nou net heel prettig verwerkbaar zijn.
en vrijwel geen rest-poeder.
je moet er alleen niet bij vochtig weer buiten mee willen poetsen maar binnen in een werkplaats werkt het uitstekend
ook de pad-keuze is belangrijk en de machine keuze.
 
Harold-A1 zei:
moeilijk verwerkbaar?
laat die 3M met de gele dop nou net heel prettig verwerkbaar zijn.
en vrijwel geen rest-poeder.
je moet er alleen niet bij vochtig weer buiten mee willen poetsen maar binnen in een werkplaats werkt het uitstekend
ook de pad-keuze is belangrijk en de machine keuze.

oke, ik was wel overdekt in een soort van loods, maar die deuren stonden wagenwijd open, en het is een vrij open plek, en gewoon erg vochtig, dus zou heel goed kunnen dat het daardoor zoveel resten e.d. achterliet..
 
heb hier ook de lijn van 3m staan werkt wel lekker hoor maar is slecht aan te komen hier dus vandaag de pb die ik gebruik en als ik wat nodig heb kan het zelfs per telefoon besteld worden
 
@ BMW318TI:
Glaze voedt de lak maar beschermt niet. Als je deze voeding wil behouden dan moet je inderdaad nog een wax of sealant aanbrengen.