• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

45 jaar oude vinyl stoelen

Gerwin

Detailing addict
10 okt 2013
54
65
35
Hallo allen, flinke poos geleden. Poetsen heeft op een laag pitje gestaan. We zijn bezig met de restauratie van een VW T2 en ik probeer weer wat leven in de vinyl stoelen te krijgen.

Busje is in de bouw gebruikt, ze zijn dus ontzettend goor. Een rondje APC en VLR van Mothers krijgt ze prima schoon.

Alleen blijft er een bruine waas op de stoelen achter. Die kan van alles zijn, nicotine, vet, verkleuring door de zon. Verder dan dit kom ik niet, maar wellicht heeft er iemand ervaring en een tip ze nog net wat beter te krijgen?

IMG_20200621_103338-02.jpeg
IMG_20200621_103430-02.jpeg
 
Er zit kennelijk nog genoeg op wat er niet hoort, de perforatie lijkt deels dicht / afgesloten met iets ...

Ik gebruik het niet vaak, maar hier zou ik dus juist wel Melamine / wonderspons op loslaten
En natuurlijk Natural Look van Poorboys. Niet teveel ivm de gaatjes
 
Jeetje, die zitten flink dichtgescheten. :p De kracht kan zitten in herhaling of iets grover aan de gang. Melamine zou ook mijn eerste ingeving zijn na de genomen stappen.

Toevallig ben ik, as we speak, bezig om de kunststof beplating van mijn vouwwagen aan te pakken met melamine en APC+D.

20200621_130736.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Bij mijn vorige auto heb ik het interieur gewisseld voor een sportievere versie (betere vorm stoelen) uit een rokers auto. Ik heb de nicotine weggekregen door veel te reinigen met Autoglym Interiorshampoo. Na inspuiten dat inwerken met borstel/oude mf-doek, even laten inweken, extra water er op en droogzuigen met de extractor, en gewoon een uurtje in de zon laten staan, voor de volgende herhaling. Ik denk dat ik in totaal vooral de voorstoelen 5 - 10 keer heb moeten doen voor ik een behoorlijk resultaat had.
 

Vergelijkbare onderwerpen