• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

50/50 water en alcohol op waslaag een probleem?

ramusters

Detailing rookie
25 jul 2010
17
0
Als ik mijn laklaag in de was heb gezet met de cleaner wax van meg's, kan ik dan mijn trims ontvetten met een 50/50 oplossing van water en alcohol?

Dit is namelijk bedoeld om te ontvetten, in hoeverre levert dit problemen op met de net aangebrachte waslaag naast de trim?

Oké, gewoon maar eerst de waslaag aanbrengen en dan met een doekje de trim ontvetten dus. Heb een opel corsa B serie en die trim's verbleken erg snel, dus die mogen wel wat onderhoud gebruiken.

Ga morgen met de auto bezig. Laat de resultaten tegen die tijd wel zien!

Voorzichtig werken dan in dit geval ;) Als je voorzichtig de wax aanbrengt dan hoeven je trims niet wit te worden... of andersom, als je voorzichtig ontvet, dan hoef je de lak niet te raken :-d

Het zal wel aan mij liggen, maar waarom niet eerst de trims ontvetten en dan pas een waxlaag aanbrengen?

:weetniet

Je gaat toch ook niet eerst je toetje opeten en dan het hoofdgerecht? :lol

Lijkt me toch wel duidelijk dat de TS wax op zijn lak wil hebben en niet op zijn trims. :eyes
Die wil hij ontvetten (en gelijk de wax die toch per ongeluk op de trims is gekomen verwijderen).

Maar goed, afplakken of heel secuur te werk gaan wil inderdaad ook helpen ;)