• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'92 Nissan Primera GT

Nijssen

Detailing rookie
17 feb 2009
104
0
Afgelopen weekend had ik een maat vanuit Nissanclub Nederland op bezoek om de Primera P10GT te gaan detailen. Dit was hard nodig. Een snelle blik liet zien dat de motorkap onder de ingevreten vogelpoep zat, zo ook het dak.
Ik heb dit helaas niet allemaal weg kunnen krijgen, het is wel iets minder geworden. Voor dat soort heftige plekken heb ik dan toch een meer schurend polijstmiddel+pad nodig, als het al mogelijk is om zulke plekken weg te poetsen. ScratchX op de machine hielp ook niks.

Gewassen met Meguiars NXT shampoo. Zoals je ziet: geen bescherming meer.
IMG_0134.jpg


IMG_0135.jpg


Na het wassen al iets van glans te zien.

IMG_0136.jpg


Lelijke plek, waarvan er meer zijn.

IMG_0138.jpg


Kras.

IMG_0142.jpg


Begonnen met de Meguiars Claybar. Dit was hard nodig, motorkap en dak waren er verreweg het ergste aan toe.

IMG_0143.jpg


IMG_0144.jpg


Na het kleien gepolijst met de machine icm Chemical Guys CGC-2. Daarna de Meguiars M7 Glaze Polish. Antony gaf de voorkeur aan zijn Meguiars Gold Class wax dus die handmatig aangebracht. Dat vervolgens afgemaakt met een laagje Ultimate Quick Detailer. Kunststof in de Trim Detailer gezet en de banden in Endurance High Gloss.

Hier het resultaat:

IMG_0146.jpg


IMG_0147.jpg


IMG_0148.jpg


IMG_0149.jpg


IMG_0150.jpg


IMG_0151.jpg


IMG_0152.jpg


IMG_0153.jpg


IMG_0154.jpg


IMG_0155.jpg


Ook de hond was tevreden.

IMG_0156.jpg


Was weer een mooi klusje, auto is niet 100% strak maar wel enorm opgeknapt.
 
Ziet er weer lekker shiny uit! Wanneer wordt de voorbumper gespoten :D