• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nissan Primera GT (P10) 4x4 2.0 16V

Nijssen

Detailing rookie
17 feb 2009
104
0
Gisteren bij een maatje uit de Nissanclub geweest om de Primera P10 4x4 te poetsen. Hadden de beschikking over een schuur met goeie straalkachel, licht en muziek dus dat was dikke prima.

Auto had behoorlijk wat swirls en andere rare plekken. Oa overspray op een zijscherm achter. Uitlaat was enorm geoxideerd en veel alg bij de dakraamrubbers. Helaas niet alles weg kunnen krijgen, ook heel veel steenslag en ingevreten plekken. Hij is wel enorm opgeknapt zo.

Wat hebben we gebruikt:

- Meguiars Hyperwash shampoo
- Meguiars Clay kit met clay-lube van Smartwax
- Poorboys APC voor het ontvetten van trims, rubbers en banden, incl. bijhorende borstels
- Poorboys SSR2.5 op een oranje Lake Country pad na wat combinatie te hebben geprobeerd. Redelijk groffe combo maar met een lichte zagen we weinig verbetering
- Meguiars M7 polish op een zwarte Lake Country pad
- Meguiars NXT 2.0 wax
- Meguiars Tire gel
- Mothers Mag & Alu polish voor de uitlaat icm Mothers Powerball
- Meguiars ScratchX voor de handgreepkrasjes
- Meguiars Trim Detailer
- diverse doeken en pads

Redelijk gangbaar spul dus allemaal. Polish en wax ga ik wel vervangen door alternatieven als deze op zijn. Blijf er tot nu toe tevreden mee.

Hier veel pics:

Afspuiten met een profi Kranzle HD
DSC01700Large.jpg

DSC01702Large.jpg

DSC01704Large.jpg

DSC01705Large.jpg


Inborstelen met Poorboys APC
DSC01710Large.jpg

DSC01711Large.jpg

DSC01713Large.jpg


Tussendoortje
DSC01718Large.jpg


Overspray
DSC01720Large.jpg

DSC01721Large.jpg


Groene algenzooi
DSC01722Large.jpg


Banden voorbereiden
DSC01726Large.jpg


In de schuur
DSC01727Large.jpg

DSC01728Large.jpg

DSC01731Large.jpg

DSC01732Large.jpg

DSC01734Large.jpg


Onze houtkachel, superdingetje
DSC01736Large.jpg


Freek met ScratchX bij de deurhendels, voor en na
DSC01737Large.jpg

DSC01738Large.jpg


Overspray aanpakken
DSC01740Large.jpg


Resultaatplaatjes
DSC01744Large.jpg

DSC01745Large.jpg

DSC01746Large.jpg

DSC01747Large.jpg

DSC01748Large.jpg

DSC01752Large.jpg

DSC01753Large.jpg

DSC01755Large.jpg


Uitlaat gedaan door Freek met Mothers Mag & Alu polish
DSC01759Large.jpg

DSC01761Large.jpg

DSC01762Large.jpg

DSC01763Large.jpg

DSC01764Large.jpg

DSC01766Large.jpg

DSC01769Large.jpg

DSC01771Large.jpg

DSC01775Large.jpg

DSC01776Large.jpg


Daglichtfoto's
DSC01778Large.jpg

DSC01780Large.jpg

DSC01781Large.jpg


Veel overspray weg
DSC01783Large.jpg

DSC01784Large.jpg

DSC01785Large.jpg

DSC01786Large.jpg

DSC01788Large.jpg

DSC01789Large.jpg


Dat was em. Als we niet zo laat waren begonnen hadden we aan sommige dingen nog meer tijd kunnen schenken maar hij is er enorm van opgeknapt zo :)
 
Absoluut goed gedaan, wat een zooi kwam uit die rubbers, zeg!

Vind Scratch-X bij de deurhendeld trouwens een teleurstellend resultaat geven...

Maar wat een vooruitgang!:)^
 
Dank, maar met meer tijd had het nog beter gekunt :)
We waren teveel aan t ouwehoeren voordat we gingen poetsen hehe
 
Goed om weer eens een Primera te zien. Heb er zelf twee gehad een '92-er (389864 km) en een 94'er (384289 km).
Beiden afgeschreven nadat de aandrijfas aan de bestuurderszijde tot 2x toe afbrak...
 
Dat is een bekend probleem. Er zitten anti trillingsrubbers om de aandrijfassen. In die rubbers zit metaal. Dat metaal corrodeert door in de aandrijfas door water wat niet snel weggaat. En dan roest het door.

Zaterdag bij mij links en rechts die rubbers eraf geslepen. De ene as is goed, de andere ga ik binnenkort vervangen. Had al tijden een setje op reserve liggen.

IMG_0005-1.jpg


IMG_0002-1.jpg


IMG_0003-1.jpg
 
Nijssen zei:
Dat is een bekend probleem. Er zitten anti trillingsrubbers om de aandrijfassen. In die rubbers zit metaal. Dat metaal corrodeert door in de aandrijfas door water wat niet snel weggaat. En dan roest het door.

Zaterdag bij mij links en rechts die rubbers eraf geslepen. De ene as is goed, de andere ga ik binnenkort vervangen. Had al tijden een setje op reserve liggen.

Grappig dat je toevallig net met die aandrijfassen in de weer bent ,^^
.
Destijds bij beide Primera's vervangen met een tweedehands exemplaar, maar die waren dus ook al te ver heen.
Nieuwe aandrijfassen waren mij te duur en aangezien ze beide al bijna 400000 op de teller hadden staan, besloten om iets (heel) anders te rijden :-"
.
Ik wens je nog veel plezier met je Primera!
.
 
Ziet er weer tipttop uit !

Klein vraagje / opmerking: zie op de foto dat je de HD met 1 hand vasthoud en met het Mothers borsteltje aan de gang was; niet bang dat je met het aanzetten van de HD alle kanten op gaat ( met gevolgen van dien )
( mijzelf kennende ( kluns al ik ben ), zou pardoes met de punt van de HD op de motorkap eindigen :( ))