• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nissan Primera GT 1997 zilvergrijs

Robi-One

Detailing addict
5 sep 2009
47
52
Nadat ik al een aantal jaar mijn auto handmatig onderhoud met spullen van Meguiars, heb ik afgelopen week een DAP500 gekocht met wat bijbehorende spullen.
Volgende weekend het Japans Autosport Festival, dus de auto moet erg zo goed mogelijk uit zien.

Vandaag de hele dag bezig geweest, van 09.30 tot 18.00. Ik heb de volgende producten gebruikt:

- Meguiars NXT shampoo
- Meguairs clay bar
- Poorboy's Spray & Wipe (1:1 voor het kleien en puur voor wat kleine hoekjes etc)
- Poorboy's SSR1 (met LC licht groene pad)
- Poorboy's SSR2 (met LC witte pad)
- Meguairs NXT 2.0 wax (met LC zwarte pad)
- Meguairs All Metal Polish
- Bandenspray van de Action
- Turtle bandenzooi voor het kunststof

De 'vieze' auto, heb hem afgelopen weekend nog gewassen:

Vies1Medium.jpg

Vies2Medium.jpg

Vies4Medium.jpg

ViesMedium.jpg


Daarna ben ik naar mijn werk gereden om hem verder af te maken. Daar kan ik lekker binnen staan en heb ik stroom bij de hand. Zo ziet hij er dan gewassen uit:

Gewassen1Medium.jpg

Gewassen2Medium.jpg

GewassenMedium.jpg


Na het kleien:

Gekleid2Medium.jpg

Gekleid3Medium.jpg

GekleidMedium.jpg


Daarna heb ik een testspot gemaakt om te kijken of ik de SSR2 nodig had. Eerst dus een gedeelte met SSR1 gedaan en ik vond dat ik de stap met SSR2 maar moest doen. Helaas geen bouwlamp bij de hand (en dan werk ik bij een bouwbedrijf, maar had geen slutel van de container met bouwlampen....) Daarna gelijk de hele auto afgeplakt en gelijk aan de slag gegaan:

AfplakkenMedium.jpg

Afplakken1Medium.jpg

Afplakken2Medium.jpg


Machinaal polijsten met PB SSR2:

SSR21Medium.jpg

SSR22Medium.jpg

SSR25Medium.jpg

SSR26Medium.jpg

SSR2Medium.jpg


Machinaal poloijsten met PB SSR1:

SSR11Medium.jpg

SSR12Medium.jpg

SSR14Medium.jpg

SSR15Medium.jpg


De was heb ik ook machinaal aangebracht. Dit gaat super snel en je kan het heel dun aanbrengen:

MachinaalwaxMedium.jpg


2 Dunne lagen NXT 2.0:

NXT21Medium.jpg

NXT22Medium.jpg

NXT23Medium.jpg

NXT25Medium.jpg

NXT2Medium.jpg


Het resultaat (eerste foto's nog niet helemaal gedetailed omdat ik nog naar huis moest rijden en dat wil je niet als je net je banden zwart hebt gemaakt):

Resultaat2Medium.jpg

Resultaat4Medium.jpg

Resultaat5Medium.jpg

Resultaat6Medium.jpg

ResultaatMedium.jpg

Resultaat1Medium.jpg

Resultaat10Medium.jpg

Resultaat11Medium.jpg

Resultaat12Medium.jpg

Resultaat8Medium.jpg

Resultaat9Medium.jpg


Was een lange dag op deze manier....

Aan het interieur etc. ben ik niet toe gekomen.

Aangezien ik de lak van de auto regelmatig onderhoud, wat het resultaat geen wereld van verschil maar de glans ik zeker dieper.
 
Je hebt vast geen spijt van je aankopen, de glans is echt mooi en inderdaad die was voor je begon vandaag ook niet verkeerd. Deze week nog even je interieur en je bent helmaal klaar voor het volgende weekend. Alvast veel plezier daar.
 
Daar heb ik zeker geen spijt van. Kan ik ook nog eens de auto van iemand anders onder handen nemen.

Grijs is helaas een rotkleur om te detaillen. Ga van de week inderdaad nog even de binnenkant doen. Een kwestie van uitzuigen en afstoffen want voor de rest heb ik (nog) geen producten om e.e.a. schoon te maken (behalve de leder cleaner voor de stoelen).
 
mooi resultaat hoor! ga je zeker geen spijt van krijgen.

mooie auto ook trouwens! ik ben normaal geen fan van spatlappen op 'n auto, maar bij deze auto staan ze helemaal niet verkeerd!
 
Ha Robert,

Die Dap ga je zeker plezier van hebben, eerste keer kost ff tijd (dagje is niks:D ) maar daarna word bijhouden des te makkelijker.

Je Primera staat er keurig bij.

Welkom hier btw!
 
:-" nog een sys-er hier:-"

zat er geen zwarte tape op je voorbumper??

ziet er in ieder geval weer super uit!

even een tipje: bandenzwart op een applicator smeren, en dan pas op de band, of op een oud t-shirt, en dan op de band,
daarna even navegen met een oud tshirt of een mf doekje, en dan spettert hij niet meer

voor interieur zou ik poorboy's natural look nemen, ben er zelf echt verslaafd aan, geen goedkope glans o i d maar gewoon een "als nieuw look", daarbij ruikt het heerlijk naar kauwgomballen!:party:
 
Ja, nog een SYSer hier. :)

Ik had inderdaad carbon folie op mijn voorbumper. Dit heb ik eraf gehaald omdat de bumper opnieuw werd gespoten maar dat is een hele lange tijd uitgesteld.
Ik gebruik bandenspray ipv een gel. Dat moet dus even intrekken voordat ik ga rijden. Eerder gebruikte ik gel en deed ik het inderdaad op de door jou beschreven manier. :)
 
Ziet er netjes uit !
Vroeg mij alleen af of de omgeving wel veilig genoeg was om mee te beginnen, hoop stof/bende om je heen >> dat onder de DAP >> aiaiai
 
Ziet er weer netjes uit, hoewel hij voor de behandeling er ook niet verkeerd uit zag.

Met de banden spray kan je gewoon op een applicator pad sprayen en dan op de banden doen;)
 
mk-us zei:
Ziet er netjes uit !
Vroeg mij alleen af of de omgeving wel veilig genoeg was om mee te beginnen, hoop stof/bende om je heen >> dat onder de DAP >> aiaiai

Ik had het kunnen vegen, maar dan was het helemaal in de lucht terecht gekomen. Er staat wel een hoop rommel maar voor de rest is het alleen houtstof. Ik denk dat het niet zo heel veel uit maakt.

Maar toch bedankt voor de tip. Ik denk dat ik een volgende keer de vloer even nat spuit, dan stoft het niet met lopen (ook al heb ik daar niets van gemerkt). :)^
 
Ziet er weer mooi uit Robert, leuk om je hier ook eens te zien. Ik heb ook al een stapel van die poetsmiddelen aangeschaft, hier al veel gelezen en moois gezien, nou nog de tijd n moed vinden om de zwarte A4 aan te pakken. Swirls en krassen genoeg dus wel een uitdaging...:ja
Rob.
 
Allemaal bekenden hier ziet ik al wel weer.

Die A4 van je mag inderdaad wel eens onder handen genomen worden. Je hebt het er al een paar jaar over dat die wel eens goed gepoetst mag worden. :)

Ik weet niet of je een DAP hebt, maar als je die wilt lenen moet je het maar zeggen.