• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'99 Astra G : hoe aan te pakken ?

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.010
193
45
Aankomende zaterdag wil ik de Astra van mn zwager eens onder handen gaan nemen.

Maandag heb ik de auto voor het eerst gezien en er zitten best wel wat rare krasjes in en een hele berg swirls.
P1020235.jpg


P1020236.jpg


Zelf zit ik wat betreft de lak aan onderstaand stappenplan te denken :
- Wassen met Meq's NXT shampoo (2 emmer methode)
- Clayen met de Meq's clay & PB's clay icm PB's S&W
- ? (SSR2.5 met een ?? pad)
- SSR2 met een witte pad
- SSR1 met een witte / licht groene pad
- Blackhole met een zwarte pad
- Collinite 845 (handmatig)

Als ik realistisch ben denk ik dat ik lang niet alles weg kan halen of maskeren
Ook denk ik dat de SSR2 en een oranje pad nog te licht zal zijn om een goed effect te halen, wat is jullie advies / inschatting ?
Is het raadzaam om bijvoorbeeld SSR2.5 erbij willen bestellen, welke pad's zal ik daar dan bij bestellen ?

Hopelijk kunnen jullie me een eindje op weg helpen !

Gr. Arjan
 
@ JantjeV : jou F heeft een unilak en geen metallic lak zoals deze G.
Deze G is niet dof (alhoewel ie wel wat glans ken gebruiken) maar het gaat me vooral om de swirls en krassen die ik eruit wil halen.
SSR2.5 op een oranje pad lijkt me een nogal grove combi op een niet zo'n oude auto.

Gr. Arjan
 
Ik heb onlangs op een Astra Coupé uit 2005 (dus de G-serie) veel diepere krassen uit een metallic zwarte lak gekregen met de SSR2.5 met een oranje pad. Uiteraard nabewerkt met SSR1 op wit en Prof Polish op zwart. Het resultaat was echt super, geen krasje of swirl meer te zien. Over een paar weken ga ik de hele auto doen. Dit was lokaal werk, meer om de eigenaar even te helpen en te laten zien wat er kan.

Ik denk dat je hiermee een hele eind komt. De donkerrode streep op de onderste foto lijkt me bijgewerkte lak, klopt dat?
 
In dat geval ga ik toch de SSR2.5 maar bestellen, waarschijnlek kan ik de oranje pad die ik nu voor SSR2 gebruikte ook wel gebruiken op de SSR2.5 ?

Gr. Arjan
 
Ik zou eerst even een testspotje maken, even kleien en dan gewoon wat combo's proberen. we kunnen je van alles adviseren maar een testspot zegt alles :ja .
De oranje pad kun je ook gewoon voor ssr2.5 gebruiken.
 
Ik ging er eigenlijk al vanuit dat Arjan een testspot zou doen. Arjan kennende zal hij ook wel gaan kleien, toch? ;) In mijn geval bleek dat SSR1 op wit niet toereikend was voor de Astra, vandaar dat ik grover ben gegaan.

Vergeet trouwens niet de randen van de deuren af te plakken. :!
 
Arjan, mijn astra moet ik om volledig swirl vrij te krijgen:

2 hits met SSR2.5 op een ORANJE pad
1 hit met SSR2.5 op een WITTE pad
1 hit met SSR1 op een Witte pad

:)^
 
Bj0rnn : :)^

Ik ga direct de SSR2.5 bestellen :rules

@ DKBM : Testspot doe ik altijd, en clayen dit keer niet : dat mag m'n zwager mooi zelf doen :D

Gr. Arjan
 
@arjan idd bij mij was ook oranje met 2.5 nodig
aleen heb ik pro polish op ligt groen gebruikt:D

succes zaterdag
grtz
 
heb het dak van mijn zwarte (midnight black) astra G gedaan met ssr2 en oranje pad, omdat mijn dak er het slechtst aan toe was, zat onder de krasjes, sommige vrij diep.
kreeg zeker 90% van alle krasjes eruit, heb wel 1 hit gedaan, ik denk dat als ik nog 1 hit zou doen mijn dak nog iets beter kan krijgen.

P.S. druk met al die astra`s hier haha :party: :party:
 
Ik vermoed dat je de krassen bij de handgreep er met 2 passes SSR2.5 op oranje zo goed als helemaal hebt weggehaald. Gezien de rest van de lak wel een mooie uitdaging om hem weer helemaal als nieuw te krijgen. Was je zwager trouwens ook aanwezig op Easterwood in maart?
 
Arjans zwager (mijn broertje) had bij zijn vorige auto geen enkele interesse in auto wassen, laat staan poetsen}:)w
Maar ja, hij heeft gezien hoe onze lak steeds mooier wordt en nu hij een nieuwe auto heeft, wil hij weten hoe hij zijn lak ook zo mooi mogelijk kan krijgen.:party:
Hij heeft dus meteen een pakketje gekregen met en washandschoen en shampoo (en nog wat producten die wij nie meer gebruiken door onze overstap naar PB) en zijn reactie na de 1e keer wassen was: autowassen kan dus toch leuk zijn:grinning:

We gaan hem binnenkort goed leren kleien en hem helpen met de eerste 'grote beurt' van de lak:cool: Daarna mag hij m zelf gaan bijhouden.

Met Easterwood was hijer dus nog niet bij, maar de kans is aanwezig dat hij de volgende keer wel aanwezig is als Arjan en ik weer een detail-meeting organiseren (in Almere of noordelijker)

Die krassen bij de handgreep zaten er bij koop trouwens nog niet op....hij moet de hond van zn schoonouders snel afleren om tegen de auto op te springen als hij eraan komt.:klap
 
Succes Arjan met de astra van je zwager. Gaat goedkomen.

@ Bjorn dat is zeer nuttig informatie. Want binnenkort word mijn G ook onderhanden genomen door een bekende van ons. :party:
 
@Dolby,
alhoewel de tips van Bjornn handig zijn, wel zelf altijd een testspot doen. Het is uiterard niet gezegd dat de lak van jouw auto (of welke andere auto dan ook) er qua swirls en krasjes net zo aan toe zijn als die van Bjornn. Op de Astra Coupé die ik heb gedaan, heb ik de SSR2.5 op een witte pad niet gedaan, dat was namelijk niet nodig. Na de SSR25 op oranje kon ik gelijk verder gaan met SSR1 op wit.

@Wilma,
ik herinner me dat tijdens Eastwoord er voor jullie en mijn auto een rode Astra in de hal stond. Ik kon me eigenlijk al niet voorstellen dat dit dezelfde auto was als degene van je broer.
 
@DKBM : Tis wel exact dezelfde kleur en uitvoering ;)