• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

A2 Color Storm in het Rood

Rolf

Detailing addict
18 apr 2009
633
65
60
Aangezien de garage shine na een aantal wasbeurten verdwijnt en de swirls and friends tevoorschijn kwamen werd het het wel tijd om daar wat aan te doen.

Vervolgens:

Foamen.
Afspoelen.
Trims met APC geborsteld.
Afgespoeld.
Wassen met PB S&S en mitt.
Afspoelen.
Binnenkant deuren en schanieren gereinigd met APC en AG engine cleaner.
Kleien, Sonax mild PB Spray and Wipe 1:1.
DAP tevoorschijn:
Stevige krassen behandeld met Meg. 105 op oranje, werkt prettiger dan Inizio vindt ik.
Verder oranje met Mezzo.
Wit met Mezzo.
Licht groen met finale.
Rondje Final insp.

Tijd voor wat voeding en bescherming:

Chemical Guys BlackLight op zwarte pad.
20 minuten curen en afnemen. (heel makkelijk afnemen)

30 Minuten laten rusten.

Nogmaals CG BlackLight op zwarte pad.
20 minuten laten curen, daarna afgenomen.

Glimt al lekker! :love

Na een uurtje nog een rondje DDJ Orange Crush met een handpadje.
Wederom makelijk aan te brengen (duuuuun) en na een swipe test afgenomen.

Alle tape verwijderd en nog een keer rondom afgenomen.

Alle trims 2x in de PB trimrestorer, rubbers waren er aan toe.

Ramen schoongemaakt en de trims nageveegd met een mf doek.
Was inmiddels over elven, dus tijd voor een tukkie.............Ja het is nog licht buiten, dat is normaal hier. ;-)

Het fotograferen van de echte krassen ging binnen in de garage niet echt lukken.
Met deze kleur rood krijg ik ze niet goed in beeld.
Er zitten hier en daar nog wat krassen, maar om die weg te krijgen vindt ik te risicovol.
Op een metertje afstand vallen ze niet op, dus ik vondt het wel best zo.

Hier nog wat plaatjes na het feestje en oordeelt u zelf maar.............

8-()) wat een kleur Rolf, echt geweldig :love Zeer mooi resultaat :-)^

Wanneer komen de 6 spaaks velgen eronder? Blijven geweldige wagens, en die van jou heeft een optie die ik moest ontberen: Open Sky. Dat had ik heel graag gewild op onze A2.

Dank allen!

PdB: Velgen liggen bij m'n vader thuis, neem ze met de vakantie mee.
Zullen er volgende zomer wel onder komen............

Dit is toch die schadebak met die lelijke achterbumper????

Ha ha ha

Bijzonder mooi geworden Rolf en absoluut eer van je werk.

Edit.
Ik vraag me af hoe het zou staan wanneer die zwarte delen rond de wielen in de kleur zouden zijn gespoten. Het lijkt nu op deze foto's net alsof hij iets te hoog op zijn wielen staat.
Of zijn die delen altijd zwart uitgevoerd?

Bij de standaard A2 zijn deze in de kleur van de carrosserie gespoten. Dit is een Colour.storm uitvoering, deze hebben een matzwarte accenten:

- dak (deze heeft Open Sky)
- spatbordranden
- stootstrips rondom
- spiegels

Het is GEEN ongespoten plastic! Maar matzwarte verf.

Mooie detail en mooie detailruimte!

Hebben de Noorse kentekens trouwens niet zo'n blauw vakje aan de linkerkant? De Noorse kentekens die ik hier in Nederland wel eens zie rijden, hebben dat namelijk wel.

Volgens mij is Noorwegen géén Europees lidstaat, maar een kandidaat lidstaat.

Alleen auto's binnen een land die lid zijn van de EU, hebben een blauw vakje met de vlag van de EU.

IbizaSigno zei:
Mooie detail, heerlijke kleur! ,^^ Zelf alleen niet zo kapot van de A2.

Idd een mooi resultaat , ook ik ben geen fan van dit model (m'n buur had er ooit 1 in het blauw)

Van m'n eigen auto zijn de meesten ook niet "weg" (iedereen behalve ik zeker ? :lol )

Maareuh : :cool nice job .

@Rolf: Dat wist ik niet, van die vakjes. Dat oude kenteken heeft wel iets exclusiefs!

@ Nicknameless: Noorwegen is geen lidstaat van de EU. Zij zullen dat ook waarschijnlijk nooit willen vanwege enorme rijkdommen aan grondstoffen. Wel is Noorwegen lid van de Europese Economische Ruimte (= EU + IJsland, Noorwegen en Liechtenstein). Veel regels van de EU zijn ook van toepassing in de Europese Economische Ruimte.

Wat betreft NO: Klopt, ze zijn geen lid maar volgen het grootste deel van de EU regels en betalen daar ook aan mee.
Vooral de landbouw en veeteelt zijn ze afzijdig, import van dierlijke produkten gaat mondjesmaat om de eigen land en veeteelt in leven te houden.
De grootste exportprodukten zijn olie, gas en militair gerelateerde produkten (wapens, munutie) en vis.

@ Paulus de Boskabouter.
Bedankt voot uitleg. Wist inmiddels al (vast en zeker door jullie discussie ergens anders) dat het geen kunststof is, maar matzwart gespoten.

@Rolf
Sorry, verkeerd onthouden. Ik wist dat er iets met de bumper was, maar niet meer goed welke.
Maakt ook niets uit, want wat ik op de foto's van jou zie, ziet er stralend uit hoor!!