• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

A3 Back to Black Update wintervelgen

jjonkie

Detailing rookie
22 okt 2008
644
0
Hier de show off van mijn A3 Sportback MJ '07 Phantom Black

MOEW30, wederom bedankt jongen voor je hulp! Binnenkort jou A3 maar even doen !

Auto is door de dealer onder een vette laag showroom shine gezet, best wel glans maar niet echt zwart en zeker niet zoals wij het graag zien. Dus aan de slag en resultaat was wederom heerlijk ! Wat is zwart toch een heerlijk kleur.

PVA:
Foamen me SupaSnowFoam
Wassen overdosis shampoo
IronX'en
APC'en
Valma teerverwijderaar
Nogmaals wassen en afdrogen
Parkeren in de garage
Clayen

Volgende dag:

Polijsten met Pro900, 3M gele wafelpad en 3m compound
Finishen met Dap500, 3M blauwe wafel pad en Light cut en finishing polish
Blackhole ( geen verschil te zien, wederom :-/ dus gaat weer voor een paar jaar de kast in...)
Laagje Colli 845
Laagje M16

Uitlaatjes met All metal Polish
Bandjes met Bold en Bright

De was de eeste keer dat ik met 3M heb gewerkt en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Zeker van de finish zonder sporen Wat ik met Finale op een zwarte monello pad nog wel eens last van heb. (hele lichte waas/buffermark als je langs de auto loopt in de volle zon)

Nu de foto's natuurlijk !

P1010207.webp

P1010208.webp

P1010072.webp

P1010247.webp

Even naar buiten voor een checkup ! Ja hoor we zijn tevreden ! Perfecte finish

P1010262.webp

P1010260.webp

P1010257.webp

Er was niet heel veel stof maar toch besloten om de auto even te wassen en weer een nachtje te laten drogen. De volgende dag verder gegaan met Blackhole en de waslaagjes. Gebruik blackhole eigenlijk nooit meer maar toch maar gedaan maar zag wederom geen verschil voor en na...

Goed de foto's na het waxen:

audiparkeergarage.webp

P1010318.webp

P1010323.webp

P1010340.webp

P1010336.webp

Staat er weer netjes bij. Wat een megaventilator achter je auto. Altijd handig om krasvrij te drogen.

Yo Kerel,

Was weer een mooie klus.:-)^ Ik heb je met zeer veel plezier geholpen.
Je auto staat er weer super mooi en diep zwart bij.
Mooie foto's trouwens die after foto's.
Ik was ook inderdaad positief verrast door de producten van 3m.

* Extra Fine Compound
* Ultrafina SE

Wat je wel ziet dat er veel schadeherstelbedrijven 3m producten gebruiken.

Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met de producten van 3m?(positief en negatief).
We kunnen binnenkort wel even een een review maken tussen monello en 3m.
Kunnen we even kijken of je bevinden ook kloppen.:weetniet

De A3 ziet er weer strak uit! Prachtige velgen ook :cool Zwart is inderdaad een heerlijke "kleur" om te detailen.

Mbt de Black Hole, ik denk dat het vooral de lak voedt en de glans nog dieper maakt. Maar als je heel goed gepolijst hebt (en wie heeft dat niet hier....) dan ben ik met je eens dat het lastig is een toegevoegde waarde te ontdekken van de Black Hole.

Mooie foto's trouwens in de parkeergarage. Is dat die nieuwe midden in Kloosterveen?

Prachtig natte wetlook creatie, vooral de foto's in de parkeergarage maken het plaatje af. :ja

De A3 komt tussen deze betonnen elementen uitstekend tot zijn recht, de ventilator geeft een extra dimensie aan het geheel.

Complimenten hoor :love

PS
De 3M producten zijn persoonlijk niet mijn favoriet (cartec is er ook zo een), gezien het feit dat veel schadeherstellers deze combi gebruiken (lees:massaproduktie),kun je zelf wel invullen dat het motto van deze produkten is "veel voor weinig", de echte detailer gaat toch echt voor het ultieme, exclusieve resultaat speciaal voor die ene auto. :lol

Prima resultaat ! Ik dacht eerst bij de foto's na het waxen, hoe komt ie aan die matte plekken in de portieren, maar dat is blijkbaar de reflectie van die betonnen steunpalen !
Mooi zo !

Jethro zei:
De 3M producten zijn persoonlijk niet mijn favoriet (cartec is er ook zo een), gezien het feit dat veel schadeherstellers deze combi gebruiken (lees:massaproduktie),kun je zelf wel invullen dat het motto van deze produkten is "veel voor weinig", de echte detailer gaat toch echt voor het ultieme, exclusieve resultaat speciaal voor die ene auto. :lol

Laat Bartr123 dat maar niet horen :eyes

Eeeh, is de focus/mondeo ook al weer de deur uit?

Verder is die wel weer netjes opgeknapt!

(gisteren voor de gein eens een A3 Sportsback samengesteld op internet, die prijs valt me ook nog best wel mee trouwens inclusief wat opties.....)

Hier een veelgebruiker van 3M, vind deze producten persoonlijk veel fijner werken dan Menzerna/Monello.
Het is een product wat je per lak/padkeuze wat moet leren kennen, maar zodra je dit onder de knie hebt is het een perfect middel om mee te werken.

Wat Jehtro beschrijft mbt massaproductie verwerp ik volledig, ik begrijp dat je bedoelt dat als schadebedrijven het gebruiken het product tot massaproduct word weggeschreven en het daarom niet naar behoren werkt?
In mijn ogen ligt het wat betreft niet aan het product maar meer op de manier hoe de persoon in kwestie het verwerkt.

Menig forumlid dat bij mij over de vloer komt was zo overdonderd van de 3M producten dat zij deze ook in hun assortiment hebben opgenomen.

Ik sluit me aan bij Bart123, ik ben erg te spreken over deze producten. En of het nu veel of weinig wordt gebruikt... tja lekker belangrijk!

Hoe zat het ook al weer: Find something you like en use it often (stimpy jij weet vast hoe die exact was van die bekende megs gast...)

@Jeroen, ja focus is exit. Mis nu wel het stuurgevoel van een Alfa en Ford.. Op naar de Guilletta hahaha)

@Skip en SLK: scherp, het is inderdaad de parkeergarage Kloosterveen