• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

A3 Sportback

2.0TDI

Detailing rookie
17 feb 2009
9
0
Vandaag maar flink in de weer geweest om de auto te poetsen. Helaas geen 'before' foto's. Ik heb de auto eerst afgespoelt en hierna gewassen met NXT, vervolgens afgedroogd en de klei erbij gepakt. De klei heb ik uiteindelijk niet gebruikt omdat de auto pas 1,5 maand oud is. Stommmm...]-0. Toen ik Blackhole op de auto aan het smeren was merkte ik dat kleien wel had gemogen. Volgende keer maar weer. Na de Blackhole de auto behandeld met EX-P en na een uur de auto uitgepoetst. Dat Poorboys spul is fantastisch om mee te werken! Kort verslag van een drie uur durende poetsbeurt :lol

DSC01206.webp

Reflectie shots:

A3_reflectie_dak.webp

A3_reflectie_zijkant.webp

Netjes hoor !

Wil dat buiten in de wax zetten trouwens een beetje met deze temperaturen ?
Is de wax niet erg stijf / moeilijk op te brengen ?

Gr. Arjan

Ik heb vandaag voor de eerste keer gewerkt met Poorboys en dat ging prima, ook toen ik de EX-p na een uur uit poetste. De spiegelglazen in de wax gezet met een flacon van Meg. dit was lastiger, lees moeilijker op te brengen.

Netjes hoor!. Lijkt wel een beetje op de mijne...die A3 :-" Neem volgende keer de bandjes ook mee. Knappen ze flink van op! Hier het resultaat van de velgen van mijn Quick detail van vandaag.

DSC_0028.webp

Hoe bevalt ze na 1,5 maand?

Ik heb de banden en de velgen niet echt behandeld, ik moet nl. nog wat bestellen hiervoor. De auto zelf bevalt goed, de diesel is echt lekker. Ik heb hiervoor een Golf V 1.9TDi gehad en wat een wereld van verschil! Nooit meer pompverstuivers voor mij :|~*

Valt me trouwens wel op hoeveel steenslag schade ik al heb.....K overheid. Ik rij elke dag op de A2 en alles ligt open. Ik probeer al zoveel mogelijk afstand te bewaren, maar er rijden zoveel vrachtwagens over het super slechte asfalt dat ik gewoon elke dag de sigaar ben.

Ja, de motor is echt super. En de rest ook trouwens. En ook ik heb al aardig wat steenslag te pakken. Ook geweldig die witte primer lagen d'r onder. Valt de steenslag lekker snel op.

Veel detailing plezier verder en die velg en banden smeersels komen er nog wel! $$)

Net als op vele andere wegen is ook de A15 onder Rotterdam ter hoogte van ridderkerk en barendrecht een drama. Ik ben daar iedere keer de pineut met de voorruit. Vorige auto 7x, afgelopen week 1 keer. Gelukkig kan het iedere keer gevuld worden ipv een nieuwe ruit. Helaas wel wat steenslag op de motorkap en op de bumper. Lang leve de zwarte lak icm witte primer idd!:auw Ik ben van plan volgende week de Langka set aan te schaffen en uit te proberen. Ik voel een show off van mezelf aankomen :lol

Overigens: de A3 staat er weer netjes bij! Waar ik bij andere foto's (in een ander topic) dacht dat je rode bekleding had, zie je nu duidelijk op de eerste foto dat deze bruin is. Staat goed! :cool

Ik zal morgen eens wat foto's maken en posten van de binnenkant, heb deze schoongemaakt met Megs interior detailer.

Ook ik heb met mijn zwarte A3 een mooie witte primer onder de de zwarte lak...

Maar mooi resultaat!

EN ben benieuwd naar de Langka kit resultaten!