• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

A4 avant in de C-Quartz gezet

Volvorijdertje

Detailing chief
7 jun 2009
218
85
45
De afgelopen dagen de A4 in de cquartz gezet, de auto had inmiddels toch weer aardig wat swirls wat vooral te danken was aan het feit dat ik de auto in de winter 2x door de wasstraat had gedaan aangezien ik de onderkant goed schoon wilde hebben en ik hier zelf geen spullen voor heb, veel stappen zijn in de garage uitgevoerd wegens de regen...

Zondag:
Eerst gefoamed met een sterke verhouding SSF + APC
Daarna gewassen,gekleid en grotendeels droog gemaakt met "de tuinslang methode" :) En resterende druppels met de delirium droogdoek weggehaald.

Verder onder andere de uitlaat gepolijst, de banden ontvet, de velgen gereinigd en met ironx ingespoten en daarna met de zwarte cone gepolijst veel aandacht ging uit naar de wielkapjes die ik eerst wilde vervangen met nieuwe maar toen kwam ik erachter dat deze zo'n 40 euro per stuk kosten!..., zijn wel weer heel netjes geworden nu.

Maandag:
De auto met de Bosch exe460 gepolijst icm wollen pad met inizio forza, daarna de oranje pad met mezzo en afgebouwd met de lichtgroene pad icm Finale.
Heb niet alle krasjes eruit gekregen maar ik was meer dan tevreden
:cool:

Dinsdag:
Wederom gefoamed met een sterke verhouding SSF + APC en weer gewassen.
Daarna 2x een IPA wipedown gedaan en vervolgens de 1e laag cquartz aangebracht, deze na een kwartier per paneel afgenomen met een microsuede doek en geinspecteerd met een bouwlamp (moet toch echt eens een Brinkmann kopen....)


Woensdag:
2e laag cquartz gedaan en wederom na een kwartier per paneel afgenomen.
Bandjes gedaan met Hotshine tire gel.

Hierna vond ik het wel genoeg en nu staat de auto de komende 2 weken te curen in de garage aangezien ik nu op vakantie ga! Heb ook een flesje reload, maar heb deze nog niet aangebracht.
Weinig foto's gemaakt, maar dit is het resultaat:





a4quartz1-1.jpg


a4quartz2-1.jpg
 
Prima werk! Mooie auto en mooie producten. Ondanks het missen van de detailfoto`s van de lak, kan je wel zien dat er zorg is besteed aan dit mooie stuk techniek. Wellicht een DAP900 voor de volgende keer?

Zie graag meer foto`s na de Reload sessie..

Robert
 
Kijk, weer een c-quartz gebruiker! Staat er zeer mooi bij. Ben ook benieuwd naar jou ervaringen in de toekomst.
Met die reload gaat ie nog harder glimmen, poetst ook heel fijn uit.
Mooie audi ook, wat is het, een 3.0 tdi? heb zelf ook dat type gehad, maar dan een S4, vorig jaar verkocht aan iemand in rotterdam, daar hadden ze hem binnen een week weggehaald, erg zonde..Ze lagen gewoon in bed en de boeven hebben nog zitten eten in de keuken....
Erg fijne wagens... ben nu ook weer op zoek...
 
@Pajero: dit is een vier cilinder, heef namelijk alleen aan de linkerkant uitlaatpijp(en). Met uitzondering van de 1.8T deze heeft ook links en rechts uitlaatpijpen.
 
Paulus de Boskabouter zei:
@Pajero: dit is een vier cilinder, heef namelijk alleen aan de linkerkant uitlaatpijp(en). Met uitzondering van de 1.8T deze heeft ook links en rechts uitlaatpijpen.
Je hebt helemaal gelijk, een 2.0?
 
Paulus de Boskabouter zei:
Het is een 1.6 of een 2.0 benzine, of een 1.9 TDI of een 2.0 TDI.
Potverdorie, je bent nog sneller dan ik kan denken:D , maarja, een echte audikenner kan ik geen ongelijk geven he:ja
 
Vind dit persoonlijk veel mooier, zwart raamlijsten en dakrails. Grille omlijsting zou ook zwart moeten zijn. Mijn RS heeft gelukkig ook alles zwart :heart_eyes:
 
Dju toch zo een glans ik ga die C-quarts toch ook eens moeten bestellen