• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanbrengen Collinite 845 op een lichte kleur

jbr

Detailing trainee
1 mei 2012
6
32
Ik gebruik Collinite 845 op een zilverkleurige auto.

Bij het aanbrengen van de wax is deze slecht zichtbaar op de zilverkleur. Ik kan maar moeilijk zien waar ik wel of niet geweest ben. Voor zekerheid overlap ik dan maar een stukje, maar ideaal is het niet.

Heb nog niet veel ervaring met het aanbrengen van de wax, maar misschien is er een truuk voor oid ?

Blijft lastig, ik kan het zelf ook niet altijd even goed zien.
Probeer gewoon zo systematisch mogelijk te werken door bepaalde punten in de gaten te houden.
Soms wordt er een tweede laagje aangebracht. Dan is de kans een stuk kleiner dat je wat overslaat.

Wat Soepergrover al zegt: verdeel de auto in gedachten in vlakken, en werk ze systematisch af. Vaak kun je ook een beetje met het licht spelen; waar jezelf gaat staan maakt vaak al veel uit voor de zichtbaarheid van je werkvlak.

Zak wat door je knieën en kijk 'platter' op je horizontale deel / plat mogelijk langs je staande deel kijken .... zo kan je het wellicht wel wat beter zien
M.a.w. vanuit meerdere hoeken het gedeelte bekijken ( wat je ook doet als je aan het polijsten bent: ander licht / andere kijkhoek kan zorgen voor een optische verbetering )

Op zilver metallic blijft het lastig inschatten waar wel en waar niet gewaxed. Ligt niet alleen aan de Collinite 845. Zoals mk-us al zegt; probeer vanuit zo veel mogelijk hoeken en lichtinvallen te kijken, een tweede laag aanbrengen om er zeker van te zijn is dan aan te raden denk ik.

Verwacht dat het ook niet aan dit type wax ligt. Het is inderdaad meer de kleur van de auto.
Zal inderdaad de genoemde tips de volgende keer eens proberen.

Om o.a. die reden is het ook gewoon raadzaam om 2e laagje te zetten; ook al zie je het wel goed .... moet dan wel raar lopen als je dan nog geen volledige dekking hebt.
Je zal plekje-X wat dunner gezet hebben dan plekje-Y en stiekem wat harder gebuft oid, tijdens het curen kan je het soms ook al zien van hoe en wat .... no worries, gaat 1000% goedkomen !

Inmiddels ook op een donkere kleur auto aangebracht. Dat gaat wel 10 keer beter qua zichtbaarheid.

Toevallig vandaag de 845 uitgeprobeerd op een glazen douche wand. Niet te zien bij het aanbrengen. Glimmen en sheeting pffff wat mooi.