• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aangenaam kennis te maken.

El-Peanut

Detailing trainee
16 mrt 2020
26
25
Hallo Carcleaners,

Ik ben Niels en in het bezit van een zwarte BMW 116i F20. Stiekem aan het oriënteren op een F31 of F11.

BMw F20 1920x1200.jpg

Altijd al lichtelijk geobsedeerd door auto's en sinds kort ben ik mijzelf meer aan het verdiepen in het echt poetsen van auto's.

Handwassen doe ik al een tijdje maar nu wil ik het "echte" werk gaan proberen. Vooralsnog gedegen onderzoek aan het doen voordat ik zal overgaan tot de aanschaf van goed materiaal. Ik hoop op dit forum veel informatie en advies te vinden.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom! Mooie Bimmer!

Tip: als je advies wilt probeer dan eerst zelf een lijstje te maken wat jij denkt dat je nodig hebt, dan is daar een stuk makkelijker advies op te geven.
 
  • Leuk
Reactions: El-Peanut
Welkom. Er zijn hier en daar op het forum een aantal stappenplannen te vinden (inclusief producten) waar je zeker wat aan hebt.
 
  • Leuk
Reactions: El-Peanut
Iedereen bedankt voor het warme welkom. Na veel gelezen te hebben op het forum. Vandaag maar wat spulletjes aangeschaft om eens echt goed de auto te wassen.

  • 3x Scratchshield Bucket Wash/Rinse/Wheels + Scratchshield + Lids (20L)
  • 2x Microfiber Madness Incredimitt
  • 1x Poorboy's World - Super Slick & Suds (shampoo)
  • 1x Poorboy's World - Bio Degradable APC
  • 1x Poorboy's World - Natural Look Dressing
  • 1x Monello - Non Ferro
  • 1x Monello - Senza Acqua Drying Towel
  • 1x Monello - Dolce Verdi Klei
  • 1x Monello - Perfetto Detailer Spray
  • 1x Monello - Peluche Verde
  • 1x Monello - Wheel Woolie - Large
  • 1x Valet Pro Chemical Resistant Brush 19mm
  • 1x Valet Pro Chemical Resistant Brush 30mm
  • 5x Ultimate MF wipes
  • 2x lege sprayfles 500ml
  • 1x lege sprayfles 250ml

Extra besteld voor het wassen van de BMW 630i cabrio (E64) van m'n schoonvader (die wagen ziet eruit!):
  • 1x Chemical Guys Convertible Top Horse Hair Brush
Ik had al een Meguiars Supreme Drying Towel en Super Thick Washing Mitt maar die gaan alleen nog maar voor de velgen gebruikt worden want die zijn al verpest doordat ik ze al voor m'n velgen heb gebruikt.

Ik moet m'n auto wassen bij een wasbox want ik woon in een appartement vandaar de emmers met deksels, gelukkig hebben ze daar wel een foamlans. Klei heb ik alvast gekocht omdat nadat ik het proces van wassen onder de knie heb, ik een DAP 900 wil gaan aanschaffen om te gaan polijsten.

Ik zal wat before and after foto's maken van de 630i . Denk dat de before foto's jullie handen laten jeuken!
 
Laatst bewerkt: