• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanhanger netjes houden

Tijntje

Detailing chief
13 jan 2017
193
103
43
Up North
Hallo allemaal,

volgende vraagstuk heb ik. Ik heb een nieuwe kipper aanhanger gekocht. Hierop zitten alu borden met een verzinkt chassis. Helaas bijt met name strooizout in op het materiaal. hierdoor verkleurt het donker. het geheel krijgt een grauwe kleur

Nu was ik aan het kijken naar een produkt wat erop kan ter bescherming. verwerking eenvoudig. Ik was niet van plan om een aanhanger ook volledig te detailen, maar zie wel graag een nette verzorgde aanhanger die er mooi uit ziet. Dus een wax of coating denk ik niet aan. Ik zat wat te kijken naar een shampoo met een wax erin. Met de bijgeleverde foamlans van de Stihl hd wil ik dan het chassis inspuiten, in weken en vervolgens afspuiten, dat er een beschermlaagje opzit. De Alu borden krijgen een sopje met de hand. een snellere makkelijke manier van verwer

Ik zie dat Mothers, Surf City Garage en PoorBoys het in het assortiment hebben. Hierbij zijn de eerste 2 genoemden prijs technisch het meest interessant. We hebben het wel over een dagelijks gebruiksvoorwerp.

Welk shampoo met wax toevoeging (ver)werkt het beste? of heeft iemand een ander (beter) idee.

Zie onderstaand nieuw en gebruikt zelfde type. Hiermee hopelijk het verschil duidelijk in beeld te krijgen voor jullie. wellicht heeft het carclean team een alternatief idee.

PS wat betreft de goedkope foamlans af Stihl. De monello variant heb ik niet, omdat ik de autoglym TFR gebruikt icm rugspuit en niet foam.

Bedankt voor jullie input. 114314114315
 
Dus je wilt foamen (voor zover dat gaat met een standaard foamlans) met een shampoo met toevoegingen. Dan gaat er bij mij maar één optie door het hoofd: Gyeon - Bathe+. (Welke je dus ook als normaal sopje kan gebruiken)

Echter zou ik eerder denken aan een wetcoat. Je sprayt de boel in en spuit het met de HD af. Echter zal je meer moeten sprayen dan gemiddeld omdat je het product op bijv. een auto met wat handigheid kan verdelen door het met de HD goed af te spuiten.

Dus... Dan kom ik toch weer uit bij Bathe+ foamen i.c.m. een goede foamlans. ;)