• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aankoop nieuwe wagen, welke poetsmiddelen.....

Wesley VD

Detailing rookie
7 feb 2021
22
15
Hallo allemaal,

ik heb me onlangs een nieuwe wagen aangekocht, het betreft een cabrio en hij word binnen een 2 maand geleverd. Ik wil het supergoed onderhouden en het is ook alleen maar bedoeld voor fun ritjes bij goed (droog/zonnig) weer. De auto zal ook altijd binnen opgeborgen staan.
Nu heb ik me gisteren al wat Meguiars producten gekocht, betreft de Ultimate Wash & Wax, Microfibre Wash Mitt, Detailing Mitt (Voor het interieur), Dash & Trim Brush en de opbergtas. Ik ben een leek in kuisproducten en Meguiars is altijd het eerste (Goede?) merk dat in me opkomt.
Maar door uiteindelijk eens wat recensies op te zoeken van de Ultimate Wash & Wax ben ik hier terechtgekomen.

zijn het dus al goede producten die ik gekocht heb of raden jullie iets anders aan?
Ik ben ook iemand die in een wasbox mijn auto wast maar wel met een emmer die ik ook nog had liggen van Meguiars (Die zwarte met grid-guard denk ik dat het noemt) De borstel gebruik ik nooit in een wasbox.

hopelijk vind ik hier verder de nodige info.
Alvast bedankt.

Groeten,

Wesley
 
De Meguiars producten die je noemt zijn helemaal niet verkeerd, daarmee kun je de auto goed onderhouden. Velgen bepalen voor een belangrijk deel het aanzicht van een auto, ik zou je aanraden een velgenreiniger te zoeken. Ook daarvoor kun je bij Meguiars terecht.
 
Dag Wesley,

Welkom alvast! De producten die je noemt heb ik ook (gehad) en zijn niet verkeerd. De shampoo laat een lichte bescherming na, vandaar de naam wash & wax. (al is dit niet hetzelfde als een "volwaardige" LSP/bescherming.
De washandschoen heb ik ook, al gebruik ik deze intussen voor de velgen. Zeker geen slechte wash mitt.
Verder sluit ik mij aan bij de reactie hierboven, een goede velgenreiniger (en anderen zoals bv. interieurreiniger, ruitenreiniger...) zou ik nog aanschaffen.
Als het kan, zou ik ook een 2de emmer kopen met een gritguard in (beperkt het risico op krasjes tijdens het wassen), en iets van borstels o.i.d voor de velgen.

Verder is het ook een beetje wat je erin wilt steken of bereiken.

Je hebt nog 2 maanden dus dat komt goed! :D
 
  • Leuk
Reactions: Wesley VD
De Meguiars producten die je noemt zijn helemaal niet verkeerd, daarmee kun je de auto goed onderhouden. Velgen bepalen voor een belangrijk deel het aanzicht van een auto, ik zou je aanraden een velgenreiniger te zoeken. Ook daarvoor kun je bij Meguiars terecht.
Ok, bedankt.
Over de Ultimate Wash & Wax las ik hier precies wel niet zo’n goede reacties, moet ik dat misschien gaan inwisselen voor een aparte shampoo en een aparte wax?
Wat het velgenmiddel betreft, ik heb vroeger eens gehoord dat dat de beschermlaag van de velgen zou aantasten? Het zou ook voor witte velgen zijn, moet ik daar ook rekening mee houden?
 
AndyVR, het mag dan gewoon allemaal van Meguiars zijn? Heb gezien dat hun emmers nu geel en groter zijn. Zo’n velgenborstel ga ik idd ook halen.
Ik wil er wel wat insteken om het proper te houden.
Ik moet wel eerlijk zijn dat ik zo’n poliermachine niet echt durf gebruiken dus liefst handmatige dingen
 
Als je Ultimate Wash & Wax op is zou je kunnen overwegen de Goldclass Car Wash te gaan gebruiken, ik vind dat uitermate prettige shampoo. Na het wassen kun je dan weer een wax aanbrengen. Ook daarvoor heeft Meguiars voldoende te bieden.
Er zijn inderdaad velgenreinigers die nogal agressief kunnen zijn, gebaseerd op zure of basische werking. Een "gewone" velgenreiniger die z'n werking haalt uit een ontvetter zal je velgen niet snel aantasten. Meguiars Mirror Bright Wheel Cleaner lijkt me er zo eentje.
 
Je hebt intussen de shampoo al gekocht, dan zou ik deze gewoon opgebruiken hoor, je kan altijd nog een neutrale shampoo bijkopen, dus eentje zonder toevoegingen voor extra glans of bescherming.
Een poliermachine is niet onmiddellijk een noodzaak, je kan gerust eerst handmatig wat producten leren kennen en toepassen, lijkt mij ook een logische opbouw van je kennis en ervaringen in de producten e.d.
Qua velgenreiniger moet je even goed lezen over wat voor product dat het gaat, wat is het PH gehalte bijvoorbeeld, is dit een zuur of alkalisch product. Maar er zijn tal van keuzes die geschikt zijn voor velgen met/zonder bescherming op.

Wat betreft het merk Meguiars, dat is iets heel subjectief, de ene vind het niks, de andere vind het top. Dat ga je zelf moeten ervaren, de kans is groot dat je net zoals mij (en vele anderen) uiteindelijk een mix van merken en producten gaat hebben. Het ene merk heeft een erg goede/goedkope/gebruiksvriendelijk product, voor iets anders is dan weer een ander merk "de betere".
 
Wel ik ga de Ultimate Wash & Wax nu toch maar omwisselen voor een aparte shampoo & wax. Die Goldclass daar had ik een klein flesje van dat ik gebruik voor mijn dagelijkse auto. Had er geen klagen van maar er zijn precies echt wel veel shampoo’s.
zal daar dan ook eens de velgenproducten bekijken.
 
Als je Ultimate Wash & Wax op is zou je kunnen overwegen de Goldclass Car Wash te gaan gebruiken, ik vind dat uitermate prettige shampoo. Na het wassen kun je dan weer een wax aanbrengen. Ook daarvoor heeft Meguiars voldoende te bieden.
Er zijn inderdaad velgenreinigers die nogal agressief kunnen zijn, gebaseerd op zure of basische werking. Een "gewone" velgenreiniger die z'n werking haalt uit een ontvetter zal je velgen niet snel aantasten. Meguiars Mirror Bright Wheel Cleaner lijkt me er zo eentje.
Ok, ik ga de Ultimate Wash & Wax nu omwisselen voor iets anders. Wsl dan de Goldclass want daar heb ik een klein flesje van voor mijn dagelijkse auto en daar had ik ook niet echt klagen van. Voor de velgen ga ik dan ook eens kijken.
 
AndyVR, het mag dan gewoon allemaal van Meguiars zijn? Heb gezien dat hun emmers nu geel en groter zijn. Zo’n velgenborstel ga ik idd ook halen.
Ik wil er wel wat insteken om het proper te houden.
Ik moet wel eerlijk zijn dat ik zo’n poliermachine niet echt durf gebruiken dus liefst handmatige dingen
Als je een da polijst machine hebt moet je niet al te veel schrik hebben hoor. En je kunt bvb om de eerste angst te overwinnen altijd eens opteren om te beginnen met een wax aan te brengen met de machine. Pad zonder slijpgraad en wax kun je bijzonder weinig fout mee doen ;)
 
Shampoo met toegevoegde wax is ook prima om een eerder aangebrachte normale wax te boosten, zodat makkelijk de winterperiode doorkomt, zonder dat je opnieuw een waxlaag aan moet brengen.

Als je een cabrio krijgt met linnen kap, zou ik ook even kijken naar de juiste middelen om die te reinigen en te conserveren. Meguiar's producten zijn over het algemeen niet slecht, maar vrijwel altijd zijn er gelijkwaardige of betere producten te koop voor minder geld.
 
  • Leuk
Reactions: Wesley VD
+1 voor cordoba. Ik heb al verschillende producten geprobeerd van meg´s en van elk product vindt ik het te weinig bang for the bucks. Bilthamber is dan weer kwaliteit voor weinig geld. Monello heeft ook zeer goede producten
 
  • Leuk
Reactions: Wesley VD
En Chemical Guys is dat een goed product want daar hoor ik ook wel eens mensen over bezig. Voor de velgen van mijn dagelijkse auto heb ik eens zo iets gehad dat paars werd, ..... X of zoiets dacht ik, weet de naam niet meer.
 
Shampoo met toegevoegde wax is ook prima om een eerder aangebrachte normale wax te boosten, zodat makkelijk de winterperiode doorkomt, zonder dat je opnieuw een waxlaag aan moet brengen.

Als je een cabrio krijgt met linnen kap, zou ik ook even kijken naar de juiste middelen om die te reinigen en te conserveren. Meguiar's producten zijn over het algemeen niet slecht, maar vrijwel altijd zijn er gelijkwaardige of betere producten te koop voor minder geld.
Ja, het is met een linnen kap. Heb er van Meguiars ook wat producten van gezien. Dat ging van een shampoo tot een beschermer.......
 
@Wesley VD Ik denk dat je Iron-X bedoelt van Carpro, niet van Chemical Guys. Chemical Guys heeft prima producten maar worden niet (meer) door Carclean verkocht. Overigens kleuren alle ijzerverwijderaars van welk merk dan ook paars als ze ijzerdeeltjes (ijzerslijpsel van remschijven, of als je langs het spoor parkeert van de rails) tegenkomen. Dit wordt ook wel vliegroest genoemd.