• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanpak krasjes bij rand kofferbak

bimmero38

Detailing trainee
24 dec 2020
40
43
Zwolle
Ik heb om de kofferbak wat lichte krasjes en heb wat advies nodig omtrent het verwijderen hiervan.

Aangezien ik lerende ben heb ik wat advies nodig omtrent het stappenplan. Ze zet op een plat stukje van de kofferbakrand.

Hoor graag van jullie. Krasje op afbeelding is voorbeeld. Heel licht voelbaar met nagel, blijf er niet achter hangen.
 

Bijlagen

  • 68FE970C-64F6-4007-87B0-7EBC6D971BD8.jpeg
    68FE970C-64F6-4007-87B0-7EBC6D971BD8.jpeg
    279,5 KB · Weergaven: 122
  • D32D22FF-216D-434F-861B-9532CD38D110.jpeg
    D32D22FF-216D-434F-861B-9532CD38D110.jpeg
    127,4 KB · Weergaven: 117
Het gaat om een VW golf 5/6?

Ben je in het bezit van polijstpads al dan niet voor handmatig gebruik (uitgaande dat je geen polijstmachine hebt?), alsook polijstpasta's? Hier begint het mee als je deze wilt verwijderen.

Mocht je dit niet hebben/willen aankopen, dan zou je met een glaze of een 3 in 1 polish eventueel kunnen proberen deze wat op te vullen door de vullende eigenschappen, maar dit is een tijdelijke oplossing, de kras gaat er niet mee weg.
 
@AndyVR heb wel een machine maar geen kleine plaat. Wel monello handpad oranje en witte meguairs mf pad. Heb van Menzerna de 3-1 maar ook gewoon alle compounds.. doel is om de krasjes weg te krijgen...

probeer er ook beetje achter te komen of ik
Met de machine, niet veel wat een redelijk resultaat kan halen. Ik heb wel iemand die het voor mij kan sanden, maar zie dat als laatste optie...

golf 7 is het trouwens..
 
Geen kleine plaat is dan een 125mm neem ik aan? Heb je ook pads voor op dit machine? Welke compounds/polishes heb je van Menzerna? (400 , 2200-2500, 3500-3800?)

Zie nu net jouw aangepaste reactie, wetsanden gaat niet nodig zijn zover ik kan inschatten per foto, dat zou ik achterwege laten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Perfect! Meer hebt je niet nodig.

Ik zou eerst eens starten met de medium cut van Menzerna, samen met een medium cutting of hardere polish pad, residu met een MF doek goed afnemen en dan met een andere MF doek i.c.m. een IPA of gelijkaardig product er nogmaals over gaan, zo krijg je een correct beeld van de door jou gepolijste oppervlakte.
Ik zou zeker daarna nog eens met de finish erover gaan i.c.m een zachtere polish/finish pad. Als de medium niet voldoende weghaalt, dan zou ik eens een test doen met de heavy cut.

Blijf niet op 1 plek met je polijstmachine staan, houdt de rand van je pad ook niet tegen de rand gericht, houdt deze van de rand weg. Je kan beter 10x stoppen tussendoor en controleren dan 1x te lang doordoen en door de lak gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Timm en bimmero38
Ik vermoed van wel, al is het maar van een foto dat ik de inschatting kan maken. De kras lijkt mij niet heel erg diep te zijn,

Voorzichtigheid is de boodschap.
 
Net als Andy schat ik ook in dat dit goed weg te krijgen moet zijn. Mogelijk net iets te harde lak om het met het handje te doen, maar dit krijg je echt wel weg met polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR