• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aanpakken van swirls

michel

Detailing rookie
31 dec 2008
15
2
hallo ik zou graag willen weten wat jullie van deze opzet vinden om swirls te laten verdwijnen.

ik heb de volgend producten al in mijn bezit:

wassen:

grid guard.
nxt car wash.
wash mitt 3x.
water magneet 2x
poorboys drying tower.

kleien:

smooty surface clay kit.
ss microfiber doek 6x.

wax:

nxt teck wax
nxt teck wax 2.0

overige producten:

scratch x.
nxt glass cleaner.
ultimate quik detailer
gold class bug and tar.
gold class rich leather.
gold class trim detailer.
gold class high gloss.
hot rims all wheel cleaner.
quik wheel detailer.
slide lock detail brush.
pads 4x.
soft pads 2x.
hydra flex blade.

al een aardige lijst dacht ik zo.

nu wil ik de dap 500 kopen voor de swirls met ssr nu mijn vraag of deze opzet goed is.

dap 500
ccs 5.5 white
ccs 5.5 black
ccs 5.5 green ligt +heavy
ccs 5.5 red
professioneel polish
ssr 1
ssr 2

ook wil ik de wheel wax voor de velgen.
en voor de wax laag kan ik dan gewoon de nxt gebruiken of is de poorboys nate beter.
en heb ik dan de black hole of de white daimond nog nodig.

graag hoor ik wat jullie mening is en of er betere producten zijn.
vondt zelf het wel erg mooi dat poorboys in de zon mag worden verwerkt.
groeten michel.

in je voorstel topic ,zie ik dat je een blauwe ford hebt.
dus ik zou voor black hole gaan.

als ik moest kiezen zou ik ssr2.5 pakken en ssr1.
(ligt er natuurlijk ook wel aan in welke staat je lakwerk is)

2x witte pad voor de ssr serie
1x zwarte pad voor de blackhole
1x rode pad voor de wax machinaal op te brengen
profesoineel polish heb ik ook staan maar nog niet gebruikt--> ik denk dat daar groene light pad op kan.

Ik zou ook voor de SSR 2.5 & 1 gaan..

Pads is altijd moeilijk ,maar om te beginnen :
-1x Groen Heavy en 1x Wit voor de SSR 2.5
-1x Wit en 1x Groen Light voor de SSR 1 en/of Proffesional Polish
-1x Zwart voor de Black Hole
-1x Rood voor wax of sealant

Je hebt de NXT ,op zich niet slecht ,maar er zijn betere producten te koop ,kijk eens naar Natty's ,Collinite of eventueel een Dodo wax.
Ook vindt ik persoonlijk de wax handmatig opbrengen fijner ,maar dat is uiteraard persoonlijke voorkeur. Zou je dit toch willen ,want de kleine en moeilijke plekken zal je toch handmatig moeten doen ,dan kan je kijken voor een Lake Country Rode handpad.

En uiteraard een aantal microvezel doeken extra ,je zal er altijd veel nodig hebben als je gaat polijsten.

bedankt voor de reaktie's heb nu deze opstelling:

foamen:

wassen:
nxt shampoo met 2 emmer systeem
drogen

kleien:
klei meg
qd meg
oppoetsen

polijsen met de dap 500

heavy groen met ssr 2.5 of oranje met ssr 2.5
wit met ssr 1
oppoetsen

glaze:

zwarte met black hole
oppoetsen

wax:

rode met nxt 2.0
opoetsen

velgen en banden:

wheelwax
high gloss tire

glaswerk:

nxt glass cleaner

graag hoor ik of deze werk wijze de juiste is of dat er optie's zijn.

De glas cleaner moet je niet rechtstreeks op het glas spuiten.

Spray met de fles op bv deze pad: KLIK

Maak dan met de pad de ruit vochtig en neem het af met een microvezeldoek.

Groet, Peter

Helemaal eens met Peter, als je het namelijk direct op het glas spuit loop je het risico dat het ook op de lak komt. Je kan ook Spray & Wipe van Poorboy's gebruiken. Aanbrengen met de Even Coat en afnemen met een Dodo Juice Mint Merkin. (perfecte doek daarvoor!)

Ik heb ooit een how-to gemaakt van het gebruik van de glasscleaner:

https://forum.Carclean.com/threads/ruiten-reinigen-met-nxt-glass-cleaner-of-glass-cleaner-pro.90/

;)

B.K. zei:
Ik zou ook voor de SSR 2.5 & 1 gaan..

Een vraagje hierbij, hoe veilig zijn deze produkten eigenlijk om als beginneling mee te starten ? Natuurlijk, best eerst wat oefenen op andere stukken met deze polijstprodukten maar dan nog ...

Met een DA machine en deze polishes moet je al heel gek doen om schade aan te richten ,neem gewoon rustig de tijd om alles te leren kennen en dan zal er niets mis gaan..!:-)^

Ik ben ook van plan de DAP500 aan te schaffen samen met de Lake Country Pads.
Red je het met deze pads om de hele auto in 1 keer te doen, of is het handiger om van bepaalde pads er meerdere te hebben?
Welke pads gebruik je nou het meest?

Ik zou in ieder geval van de polijststappen 2 stuks nemen.
Dus als je eerst een oranje pad en SSR2.5 gebruikt en dan na wilt bewerken met SSR1 en een witte pad dan 2 witte en 2 oranje pads zodat je na een halve auto een verse kan pakken.

De voedende stap (Black Hole/White Diamond) en wax kan je met 1 pad doen.

Ik had het vandaag met een collega over wat ik allemaal van plan was met poetsen e.d.
Nu vertelde ik hem dat ik binnenkort met een machine wilde gaan polijsten. ( eerst wassen kleien alvorens te beginnen )
toen kwam hij met het volgende: "Als je dan klaar bent met kleien en je gaat polijsten. Stel nou dat er een paar zandkorrels zijn achter gebleven of er waaien een paar zandkorrels op je auto, omdat je buiten staat. Dan is de schade toch niet te overzien? "
Ik moet er niet aan denken dat je een zandkorrel op je pad meeneemt en zo je motorkap bekrast 8o . Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Nee gelukkig niet, maar daarom doen Dibbuz en ik altijd een detail binnen, juist om dat te voorkomen, maar dan moet je wel die mogelijkheid hebben natuurlijk

Helemaal voorkomen buiten kan je het nooit, ook binnen detailen is geen garantie. Wat je zou kunnen doen, is per paneel dat je wilt behandelen, deze eerst nog even af te nemen met bijv Spray&Wipe en zo per paneel de auto te doen.