• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe wagen - Gyeon Cancoat Evo

Aze

Detailing chief
15 jul 2017
80
78
Maldegem; BE
Vrijdag mag ik mijn nieuwe wagen afhalen en ik zou deze graag goed beschermen.
Ik vroeger veel waxjes aangebracht en heb wat ervaring met polijsten, maar een coating heb ik nooit aangebracht. De laatste 6 jaar lag de hobby zo goed als stil (huis, kindje). Het was toen gewoon eens foamen, hand wasje, wetcoat en klaar.

Nu zou ik graag eens Cancoat aanbrengen omdat dit een toegankelijke coating is en buiten kan aangebracht worden. Ik beschik over polijst machines, maar helaas heb ik geen volledig weekend ter beschikking. Kan ik Cancoat aanbrengen zonder te polijsten? Mocht ik zien dat een paneel er slecht aan toe is, zou ik dit uiteraard wel polijsten.

Ik voorzie wel sowieso om de auto eerst te behandelen met non-ferro, tar remover indien nodig en een zachte klei. Daarna prep en Cancoat Evo. Een uur later Cure.
Mijn auto slaapt buiten en het dauwt 's nachts al. In hoeverre is dit een probleem?

Of denken jullie dat een slecht plan is en ik gewoon terug beter een wax aanschaf en die er op smeer?

Wat ik zou doen is een snel rondje met Gyeon Primer. Dat kan redelijk rap, dan is je lak helemaal schoon en weet je zeker dat de coating goed hecht. Voor de applicatie zou ik een MF sponsje pakken en het goed dik aanbrengen.

Daar had ik ook aan gedacht, maar hoopte dat het zonder kon :D
Als ik dan toch een rondje ga doen met Primer ga doen, zou ik eerder opteren voor Gyeon Pure i.p.v. Cancoat. Aanbrengen is evenveel werk, maar dan ben ik wel een jaartje langer goed.

Het enige waar ik schrik voor heb ik de dauw 's nachts. Er is op 2km van m'n woning een klein winkel centrum met half ondergronds parking. De wanden zijn zo'n 1.5m hoog en daarboven zijn ze open. Geen idee als het verstandig is om de auto voorzichtig daarheen te rijden. Het is een 50km/h weg.
Als ik in het midden van die parking sta, blijft het misschien warm genoeg door al die betonnen massa om geen condens te hebben op de auto 's nachts.

Of maakt het niet zoveel meer uit als de auto na een uurtje Cure gehad heeft?

Ik kan vinden dat je best Cure aanbrengt een uur na het coaten ivm stof enzo, maar over regen vind ik weinig. Enkel de handleiding zegt 12h droog houden en liefst 24h.

12h droog houden is een lastige als er 's nachts dauw is en je ben pas in de namiddag klaar.
Zaterdag decon en kleien. Moet helaas om 15h al naar een feestje en zondag een rondje primer + prep + pure dan.