• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe wagen, nieuwe producten & stappenplan ???

Infernoken

Detailing addict
12 mrt 2010
16
50
Hoi,

ben sinds lang lid van carclean en heb een redelijk 'arsenaal' aan kuisproducten liggen.

Nu krijg ik binnenkort een nieuwe wagen en zou mijn producten weer wat willen aanvullen en misschien veranderen.
De wagen zal een VW Passat Variant zijn met kleur 'Deep Back Pearl'.

Wat ik vroeger deed:
1. Wassen met Lancia Foam Kit (even verduidelijken: dus foamen, laten inwerken, afspuiten en dan nogmaals foamen om te wassen...)
2. Kleien met Poorboys Spray & Wipe + Monello Dolce Klei
3. Polijsten met de DAP500 & Monello compounds Mezzo/Finale (Veloce enkel indien nodig)
4. Poorboys Black Hole
5. Poorboys EX-P Sealant
6. Poorboys Natty Past Wax

7. Af en toe een klein onderhoud met Poorboys Spray & Wipe + daarna Turtle Wax - Seal & Shine...

Vragen:
A. De producten bij de eerste 3 stappen ga ik niet veranderen, maar ik zou nog een Monelle Non-Ferro stap toevoegen als 2e stap?

B. Zou ik na het polijsten nog beter een prep gebruiken? Zoals b.v. een Q²M Prep?

C. Daarnaast twijfel of de Poorboys Black Hole / EX-P / Natty Paste Wax nog de 'beste' combo is...?

Zijn er betere producten?
b.v. de EX-P / Natty Paste Wax combineren in een Collinite 845?
Of zijn er nog betere producten, op internet lijkt de Turtle Wax Hybrid Graphene Max nu het laatste te zijn ???

P.S. Ik wil niet met ceramische coatings of dergelijke werken, liever een 'normale' sealent/wax/...

Jullie mening graag...
 
Laatst bewerkt:
Hey! :D

A. De producten bij de eerste 3 stappen ga ik niet veranderen, maar ik zou nog een Monelle Non-Ferro stap toevoegen als 2e stap?
- Je wast met een foamlans? Bedoel je dat je het foam gebruikt als shampoo en hiermee wast?
(Zo ja, dan is dat prima, maar ik zou dan eerst foamen als 'voorwas', laten werken, afspuiten en daarna nogmaals foamen om mee te wassen)
- Een de-ironizer is inderdaad een goede aanvulling. Zeker op lichtere kleuren ga je de werking (paars worden van product bij contact met roest) goed zien.

B. Zou ik na het polijsten nog beter een prep gebruiken? Zoals b.v. een Q²M Prep?
Prep gebruik je normaliter ook tijdens het polijst-werk om je eigen werk te controleren. Nadat je klaar bent met polijsten, kan je de hele auto nogmaals nalopen om de lak zo schoon mogelijk te maken.

C. Daarnaast twijfel of de Poorboys Black Hole / EX-P / Natty Paste Wax nog de 'beste' combo is...?
- Deze combo was lange tijd erg populair, inderdaad. Mijn persoonlijke mening is echter dat als je goed polijst, dat je al 90% van je uiteindelijke resultaat hebt bereikt. Dit laatste beetje, de ''kers op de taart'', bereik je dan wel met een mooie wax o.i.d.
- Een sealant heeft graag een zo schoon mogelijke ondergrond, maar breng je aan over een '''vette'' glaze. In theorie lever je dus in op standtijd.

Zijn er betere producten?
b.v. de EX-P / Natty Paste Wax combineren in een Collinite 845?
Of zijn er nog betere producten, op internet lijkt de Turtle Wax Hybrid Graphene Max nu het laatste te zijn ???

- Als de genoemde producten je bevallen, dan is ''wat is beter'' natuurlijk een persoonlijk dingetje. ;) Als ik mij echter voorstel dat je de tijd neemt om goed te polijsten, vervolgens alsnog een glaze gaat aanbrengen, dan een sealant én nog een wax... Dan denkt ik wel dat er ''betere'' producten of eigenlijk ''betere'' manieren zijn.

- Goed polijsten.
- Sealant
- Wax
... Bijhouden met een boostend product. (Denk aan foamen met Bathe+ shampoo om ALLES wat je raakt een bescherming te geven. Rete-makkelijk en snel de velgen + wielkasten / ramen en rubbers / ongelakte kunststoffen en meer, beschermd.)
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en Infernoken
Exp en natty zijn natuurlijk nog steeds prima producten. Maar op het gebied van stand tijd en beading is een moderne sio2 / graphene gebaseerde wax over het algemeen toch wel duidelijk beter.