• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf hogedrukreiniger,foamgun en foamschampoo

feddesman

Detailing rookie
5 jun 2009
30
0
Hoi,

Ik wil nou toch is overgaan op een eigen set om te gaan foamen ipv elke keer die wasbox op te zoeken .

Wie kan me tips geven waar ik op moet letten bij aanschaf van deze dingen?
Ik wil max rond de 200 euro ervoor uitgeven.

Als je nou hier de heavy duty foam lance aanschaft en naar eigen smaak een hogedrukreiniger ben je klaar.
O ja als je elke week wilt foamen neem dan bijvoorbeeld een gallon ssf.

Ik heb zelf een goedkopere nilfisk en daar doet die het perfect mee. 200 heb je ruim genoeg aan.

Voor tips en trucks kan je het forum doornemen.

Ga eerst even op zoek naar ervaring van gebruikers met diverse merken HD's
Bepaal voor jezelf wat voor gebruik je er van wilt maken en wat het mag kosten
Met 200 € moet je het redden (basismodel), maar verwacht dan geen kwaliteit voor dagelijks gebruik.

Hans

Ik zat te denken aan de Nilfisk C 110.3-5 of de Nilfisk C 125.2-8 PAD(aanbieding karwei 129 euro)
Welke lans moet ik hierbij aanschaffen?

neem de c110 en de gewone foamgun KLIK en de Bilthamber foam KLIK

Ben je voor 150 klaar het komende jaar :jippie
Even zelf zoeken kan ook... :-d

Je kan Deze (linkje klikken) of Deze (linkje klikken) nemen.

Daarbij kan je bijv. Deze Foam (linkje klikken) of Deze Foam (linkje klikken) nemen.

Hoeveel meter bereik heb je eigenlijk met een nilfisk c110?dus van wateraansluiting tot spuitmond?Ik heb namelijk 7 meter en de slang zelf is maar 5 meter

Bedoel je de wateraansluiting op de hogedrukreiniger? De afstand van de kraan kan je natuurlijk makkelijk zelf verlengen door een stuk tuinslang eraan te zetten. Ik heb zelf 20 meter tuinslang en nog een van 10 die ik eraan kan zetten.

OK ik begrijp het al.

Kan ik ook deze spiraalslang er rechtstreeks op aan te sluiten of mag dat alleen met een normale slang?Want anders moet ik die ook aanschaffen.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Volgens mij is dat een gewone tuinslang, alleen dan gekruld. Als hij maar genoeg bar kan hebben, maakt het niet uit wat voor tuinslang je hebt. De ene kant zet je op de kraan en de andere op de hogedrukreiniger. Als je maar de goede aansluitingen hebt om ze aan de hogedrukreiniger te koppelen. Is dezelfde snelkoppeling als van gardena, dus als je bovenstaande hebt, moet het goed komen. Die slang moet sterk genoeg zijn.

Die slang heb ik, en werkt uiteraard prima. Maakkt geen fluit uit wat voor slang je neemt, leidingdruk is niet zoooo hoog.

Hoi; Ik kan je ook de Nilfisk 110 adviseren. Je moet eventjes zoeken middels google. Deze kit staat regelmatig in de aanbieding bij verschillende bedrijven.
Ik heb er enkele maanden geleden volgens mij slechts 59,00 Euro voor betaald. Voor het gebruik, zoals jij omschrijft, heb je daar echt meer dan voldoende aan. Je kunt er bergen sneeuw mee verwekken. Volgens mij is de Bilthamber snow in de aanbieding. Die staat erg goed aangeschreven bij de doorgewinterde detailers op dit forum. Ik gebruik zelf de Hyper Wash van Meguair's.

Eigenlijk kun je alle 'resten' shampoo eens testen. Als je de foamlans goed afstelt, krijg je met nagenoeg elke shampoo een leuk laagje.
Een tip: Met hele kleine hoeveelheden shampoo bereik je hele goede resultaten. Meer is niet altijd beter, wel duurder. Greetz en succes.

Jep nog bedankt voor de tip trouwens.Ik had met precies dezelfde gast al contact via de focusclub:-d
Het word de c110 met patiocleaner trouwens

Ik had het gezien ja maar om daar nou 55 euro meer voor te betalen.Ik neem aan dat ik met de 110 ook een goed resultaat kan behalen.