• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf op sddag ,of nog veranderen van produkt/merk?????

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Hallo,
Misschien wat laat ,maar ik ben dan ook laat ingeschreven :-b op de sddag en zou het volgende zeker willen aanschaffen,OF als jullie er een andere mening op na houden,hoor ik deze graag en natuurlijk WAAROM : (ivm ander merk/produkt/reden)
Sommige produkten spreken voor zich ,andere heb ik enkele vragen bij:UPDATE OMDAT IK REEDS ENKELE OPMERKINGEN HEB GELEZEN en aangepast in deze topic :


HEB ONDERTUSSEN MIJN LIJSTJE AANGEPAST: QD+ IPV MOTHERS EN IRON_X EN WIELKASTENBORSTEL ER AFGEDAAN(reden:budgetlimiet)


100951
3M - 3434 afplaktape - 25mm breed 5 x € 3,99
102026
Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator 2 x € 1,75
101852
Monello - Raffini Inizio Forza - 500ml - € 16,49
100982
Monello - Foam Hand Applicator 2 x € 4,49
100741
Monello - 5.5 inch Black Finishing Pad € 8,98
101533
Monello - 5.5 inch Concorso Finishing Pad € 8,98
101194
Monello - 5.5 inch Green Heavy Polishing Pad € 8,98
100739
Monello - 5.5 inch Orange Light Cutting Pad € 8,98
100740
Monello - 5.5 inch White Polishing Pad€ 8,98
101711
Mothers Wax - FX SynWax paste - 311g € 21,99
101030
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 3 x € 5,99
101029
Poorboys World - Mega Mega Plush - 40x68cm 3 x € 6,99
101080
Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus - 3780ml€ 48,95(IPV DE MOTHERS )





Is een aanvulling op mijn bestaande collectie en vermits ik er nu toch bij ben kan ik beter ff de koe bij de hoorns vatten.
Danny
 
I.p.v. de Mothers detailerspray zou ik opteren voor Poorboys Spray & Wipe 3780ml. Geen idee namelijk hoe het zit met die van Mothers. Maar die heb ik zelf enkel als spray voor bij het kleien gebruikt. Terwijl Spray & Wipe goed is voorbij het kleien, om ramen schoon te maken en als detailerspray om dingen bij langs te lopen. Kan best dat die Mothers er ook voor te gebruiken is. Maar wellicht een overweging waard ;)
 
De detailer spray van Mothers kun je misschien beter eerst even proberen voor je een gallon aanschaft? Hoor er heel goede verhalen over, vooral over de geur ;) Het is volgens mij geen spraywax, maar echt een detailer, dus na een wasbeurt even 'opfrissen' zonder bescherming achter te laten, en uiteraard voor kleien en afnemen van residu bij het polijsten e.d.

Een vaste wax kun je met de DAP wel aanbrengen, maar het op de pad krijgen kan lastig zijn. Nu heeft de FX wax als ik het mij goed herinner een HEEL groot blik, dus dan zou een 4" spotpad er mooi in passen om de wax op te nemen. Zo niet, zul je moeten gaan friemelen om de wax op de pad te krijgen een beetje. Een spotpad is sowieso fijn voor dit soort werk trouwens, maar dan moet je niet vergeten een kleine backing plate er bij te kopen.
 
Hallo,
heb net ff een paar responsen gelezen, en moet zeggen dat ik van s & w al 2 keer een liter heb(nog 1.5 over),en vind deze wel goed.......
voor de ramen,voor de lak echter vind ik deze wat "mat",daarom de keuze van mothers.Over het algemeen ben ik super tevreden van bijna alle andere mothers-spullen.
Een 4 " pad en passende steunplaat heb ik reeds :-b (voor de wax)
Om te kleien heb ik een concentraatje,er moet zeker niet mee kunnen gekleid worden.
IVM die QD: ik zoek iets in de aard van "red mist" maar dan natuurlijk niet zo duur als deze.
Heb al de fx spraywax van mothers maar zoek dus een goedkopere oplossing ,vermits ik anders een abbonnement moet nemen op deze spray:D

Danny
 
Als je iets zoekt dat echt iets toevoegt aan glans en bescherming: QD+