• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Abarth

Abarth

Detailing addict
5 aug 2008
507
62
Utrecht
Hallo,

Mijn naam is Ronald uit Utrecht.
Ben in het bezit van een Suzuki SX4 4grip 1.6 kleur: Sunlight Copper Metallic van mei 2006.

Wil binnenkort mijn auto is goed onderhanden nemen volgens het stappenplan.
Wil het e.a. bestellen bij carclean en heb al veel gelezen over diverse middelen,
twijfel alleen tussen Meguiars en Poorboys World.

1 Meguiars Gold Class Car Wash
2 Meguiars Quik Clay
3 Meguiars Step1 / Professional Polish (SSR1)
4 Meguiars Step2 /Black Hole
5 Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta / EXP
6 Natty's Paste Wax Red

Heeft iemand ervaring met de lak van Suzuki ivm krasjes, zijn deze te behandelen
met SSR1 of SSR2.5, of moet ik dit gewoon uit proberen.

En bestel natuurlijk voldoende pads en doeken
Ga dit alles met hand doen.
Heb de Howto's gelezen.
Tips zijn altijd welkom

Gr.
Ronald

DSC_0229.jpg

DSC_0230.jpg


Foto's na eerste keer stappen plan.

DSC_0092.jpg


DSC_0096.jpg
 
welkom op het forum, mooie wagen heb je.
Als je alles met de hand gaat doen heb ik maar één echte tip voor je, zorg dat je voldoende tijd hebt zodat je alles op je gemak kan doen.
Ook is het gemakkelijk mocht je over een garage of een ander soort stalling beschikken zodat je mooi binnen kan werken zonder rekening te moeten houden met het weer.
Voor nog info kan je hier de howto eens doorlezen en verschillende topics van mensen die hun wagen al onder handen hebben genomen!
 
Hallo Ronald,

Welkom op het forum!

Let op dat de Step 1 Paint Cleaner van Meguiar's bij Poorboy's eerder de Professional Polish is dan de SSR1. De SSR1 kan weer vergeleken worden met de Scratch-X van Meguiar's.

Als we je ergens mee kunnen helpen dan horen we dat graag!

Groeten,

Tim
 
Rodder,
Ga inderdaad proberen binnen te staan op mijn werk.
Heb de Howto's gelezen.

Tim,
Dank voor je de tip heb de Professional Polish ook op mijn lijstje staan.
Ga het e.a. als het goed gaat binnenkort bij je bestellen.

Gr.
Ronald
 
Hoi Ronald, veel succes met detailen. Vergeet niet een goede trim restorer mee te bestellen. Dat haalt het kunststof op de auto mooi op.
 
JohnnY,
Heb ik inderdaad op mijn lijst staan de Poorboys World - Trim Restorer

Heeft iemand ervaring met de lak van Suzuki voor krasjes SSR1 of SSr2.5 gebruiken.
 
Welkom..!

Ervaring met de lak moet je zelf opdoen.. Dit is voor iedere wagen anders..

Gewoon proberen is de boodschap...:)^
Maar ik vermoed dat je met SSR 1 al ver kan komen.
 
Welkom op het forum! Ik sluit me bij m'n voorganger aan: je auto is nog redelijk nieuw, dus ik zou het eerst proberen met de SSR1. Grover kan altijd nog. Het gaat om de combinatie: pad en middel, niet alleen om het middel (in dit geval SSR1). Ervaringen met nieuwe Suzuki's zijn er volgens mij nog niet zoveel op dit forum.
 
Welkom, en veel plezier op het forum!

Ik heb met Meg's en Poorboy's gewerkt, zou je de laatste aanraden. Je kunt er net wat meer mee, en de prijzen zijn doorgaans wat sympathieker.
 
Bedank voor alle reactie's heb net het e.a. bij Tim besteld.
Ben na vele uurtjes lezen op diverse forums er nu wel toe om het e.a. uit te proberen.
Laat de spullen maar gauw binnen komen.

Gr
Ronald
 
Dank je Tim

Zie ook dat je het al verstuurd heb, kan het volgende week uit proberen.
Ben een klein beetje (veel) enthousiast geraakt door al de resultaten en tips die ik op diverse forums heb gezien en gelezen,
maar vooral op dit forum.
 
En als je eenmaal bent begonnen, zit je aan de verslaving vast. :D :D Net als wij allemaal trouwens. Succes!