• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

achterklep audi a1 polijsten

VW Huug

Detailing addict
14 mrt 2023
50
55
De achterklep van audi a1onderhanden genomen.
In 3 stappen gepolijst met de monello reeks ( woolpad veloce - oranje mezzo - finale wit wax collnite 845

20220803_095636.jpg
20220803_101952.jpg
 
ik deed eigenlijk alles in 3 stappen. Had ook kunnen proberen met veloce icm de gele monello of de oranje.
Of denk je oranje mezzo starten was genoeg.
Ik had geen testspot gedaan. Op advies van CC de paarse woolpad aangeschaft voor de harde lakken.
 
Ik doel altijd een testspot. Testen met Mezzo op oranje had ik inderdaad gedaan.
Zelf pak ik niet zo snel wol.
 
Wil binnenkort de tiguan gaan doen heeft hele lichte swirls dan wel waskrassen. Deze mss niet meteen 3 stappen doen. Of bijvoorbeeld oranje veloce - groen mezzo en wit finale. Of wat denk jij?
Zit ook te denken aan een coating ( hier al flink over aan het lezen ) . Denk dan aan de gyeon pure evo ( Weet nog niet of ik hier aan durf te beginnen. Had je al gezien in mijn andere reactie :)
De kleur van de tiguan is Dolphin grey
 
Wol, vond ik bewerkelijker. Ik pak liever een hardere "normale" pad.

Gewoon testspot op de Tiguan doen.
Ongezien kan ik natuurlijk niks zeggen of adviseren, maar denk dat Mezzo een goede zal zijn.
Qua coating, misschien als beginner de One pakken?
 
  • Leuk
Reactions: VW Huug
Goed gedaan! zit ook tegen coating aan te hikken, heb geen loods voor applicatie/curing ben bang dat wanneer ‘s nachts beneden dauwpunt en stof e.d. wat buiten altijd neerdaalt je de volgende dag één ingedroogde plakbende hebt die je weer moet wegpolijsten?
 
Wol zou normaal voor alleen lichte swirls overkill moeten zijn (en dus onnodig lak verwijderen) tenzij je echt een betonharde lak hebt.
Als je een auto hebt (of alleen gaat detailen) met een "vermoedelijk" harde lak, dan is het goed om een zware combi tot je beschikking te hebben, maar in principe niet direct mee beginnen.

Nogmaals: Testspot! - fijn beginnen en opbouwen totdat je de juiste combi gevonden hebt waar je het juiste resultaat mee behaalt (dit kan ook in 'n paar hits zijn - als je al 'n zichtbare verbetering haalt en met nog 1 of 2 extra herhalingen alles corrigeert, dan kan je ook dat doen i.p.v. nog een trapje grover gaan)
Tussentijds goed afnemen, telkens het resultaat beoordelen met goed licht en dan weer je plan trekken. Niet klakkeloos een aantal stappen doen.

En als je al voor de iets diepere krassen tot 'n wat heftigere aanpak komt, dan wil dat niet zeggen dat je die op de hele auto moet toepassen (waar alleen maar lichtere krasjes zitten) ;)
 
Bedankt voir je advies. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb niet de hele auto met wol gedaan . Maar wel met de oranje pad en veloce. Maar wrs ook grof begonnen . Wel audi en vw die ik gedaan heb, en die lak is wel hard vlgs mij.
Maar mss beter lager beginnen en meerdere hits doen om goed resultaat te halen
 
Laatst bewerkt: