• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Acquafobia, ook te gebruiken in de zomer? En is afdrogen nodig?

Aaron

Detailing rookie
26 mrt 2019
4
2
Hallo,

Heb afgelopen weekend (bij 10°-12°C) voor de eerste keer Acquafobia gebruikt en zeer tevreden van.
Gebruik ging ook vlot: auto na afspoelen van de zeep nat laten, Acquafobia spuiten en terug afspuiten met HD (wasbox). Daarna ook nog afgedroogd.

Heb hierbij wel niet paneel per paneel gewerkt, maar auto (snel snel) helemaal ingespoten, waarna deze terug ook snel afgespoten.
Ik vermoed dat ik dat bij iets hogere temperaturen beter niet doe ? Kan het überhaupt veilig gebruikt worden in de zomer (uit de zon, 's ochtends vroeg/'s avonds) ?

Ik vroeg me ook af of ik auto nadien nog moet afdrogen ? Staat in ieder geval zo op de fles als waarschuwing, maar ik lijk hier en daar te lezen dat als je deze goed afspoelt, je de auto ook gewoon kan laten drogen? Ik heb auto in ieder geval wel nog afgedroogd met een droogdoek, om geen risico's te nemen.
Vraag me alleen af of het nodig was. Is misschien sowieso wel veiliger naar plekken toe?

Verder lees ik veel goede dingen over Bathe+. Ik vermoed dat de temperatuur-kwestie hierbij gelijkaardig is?
Nu kan ik deze nog niet gebruiken (wasbox), maar zou wel optie zijn voor de toekomst.

Dank u.
 
Hey Aaron :D

Ik zou dingen als Aquafobia/Wetcoat wel gewoon per paneel gaan gebruiken. De temperaturen gaan inmiddels al flink omhoog en dan wil je echt niet een hele auto insprayen en dán pas gaan spoelen. ;) (Al vaker die fout gemaakt. ''Ah, kan heus wel'' :p )
Wanneer de temperaturen nog niet zo bijzonder zijn op de dag, dus inderdaad in de ochtend/avond, dan kan je ze prima gebruiken.

Drogen zou ik ook gewoon lekker doen. Dit is immers een kleine moeite omdat je sheeting goed zal zijn als je dus handig afspoelt waarbij je al veeeeel water van de auto laat lopen/sheeten. Wanneer je de auto nog nat laat, dan zal er waarschijnlijk kalk en dergelijke uit het water achterblijven.

Bathe+ gebruik ik liever alleen wanneer ik hem kan foamen. Als sopje kreeg ik, net als redelijk veel anderen, vlekken. Wetcoat/Aquafobia is dan, zeker in jouw geval, een beter alternatief. (Pure shampoo om te wassen, andere producten als ''booster'')