Vandaag het volgende binnengekregen:
Inmiddels een aantal producten uitvoerig uitgeprobeerd:
- Car Shampoo: Heerlijke shampoo, ruikt lekker, reinigt goed, glijd goed over de lak en schuimt ook heerlijk. Ik heb DJ B2BM, Sour Power, en PB's SS&S en als dagelijkse shampoo kan ik eigenlijk niet echt zeggen welke nu beter is, maar Sour Power staat op 1 als wintershampoo en de geweldige sheeting gevolgd door Adam's vanwege de heerlijke geur en goede hoeveelheid langdurige schuim.
- Detail spray: Gewoon goed spul wat overigens ook weer heerlijk ruikt. Doet wat het moet doen en ik vind het lastig te onderscheiden van bijvoorbeeld S&W als het gaat om (ver)werking etc. Inmiddels ben ik er achter dat als je het als echte detailspray (dus niet als klei-glij-middel of drooghulp) gebruikt, je wel het hele paneel moet doen, omdat je verschil in glans/kleurdiepte krijgt.
- Waterless Wash: Ook prima spul, wat een hele goede reinigende werking heeft. Met het sample flesje een paar spraytjes op een klodder vogelpoep en het loopt zo van je auto af. Ruikt goed, verwerkt goed.
En dan nu het product waar ik erg groot fan van ben geworden:
- Super VRT Tire & Trim Care: Aangebracht op een gereinigde band (Apc 1:5) welke na afspoelen hier en daar nog wat nattig was. Aangebracht met de VRT Dressing block (een groot blok dicht schuim) en vervolgens niks meer aangedaan. Na een aantal minuten drogen een mooi mat zwart resultaat. Voorheen gebruikte ik Meguiar's GC Endurance High Gloss Tire Gel, maar dit is minder economisch in gebruik en geeft een hoog glim gehalte aan de banden (de naam zegt het al). de Super VRT brengt heel makkelijk dun aan en het vormt kennelijk geen enkel probleem dat de band nog wat nat was. Inmiddels zit het er zo'n week of 8 op en zijn de banden nog mooi zwart. Voordeel t.o.v de Meguiar's tire gel is ook dat het sneller droogt en niet plakt.
Daarnaast ook op de trims gebruikt, met ook een mooi egaal zijdeglans resultaat. Deze trims zijn wat poreus. Ook een keer op gladde trims gebruikt, maar hierop was het iets lastiger. In eerste instantie vlekte het hier en daar, maar na een 2e keer uitpoetsen was dit weg.
Prijstechnisch is het een wat duur product, maar de kwaliteit is er wel echt naar en het is heel zuinig in gebruik.
Ook een sample Undercarriage Spray uitgeprobeerd: Super makkelijk product. Je sprayt het op het kunststof van je wielkasten, nadat je deze gereinigd hebt met apc. Het kunstof werd heerlijk diep zwart. Nu zo'n 6 weken verder (helaas heb ik de auto tussendoor niet meer kunnen wassen wegens chronisch tijdgebrek door onze grootste kleine aanwinst) zijn de wielkasten nog mooi diep van kleur.
De Single Soft Microfiber Towel is in eerste instantie te vergelijken met de DJ SN witte doek, super zacht en echt een heerlijke doek. Echter is er kennelijk bij het wassen van de DJ iets fout gegaan waardoor deze zijn zachtheid voor een deel heeft verloren. De Single Soft is na 5 x wassen echter nog steeds super zacht en een goede doek voor het uitpoetsen van een wax als SN.