• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Adinsx: van meelezer naar lid. Nieuwe auto -> nieuwe spullen -> afleveringsklaar gedetailed

adinsx

Detailing rookie
28 jul 2013
7
2
Goedemiddag allen,

Het bleek dat ik hier nog geen registratie had, ondanks dat ik al jaren lang mee lees.
Even een voorstelrondje dan maar:
Wellicht dat sommige de forumnaam herkennen van fora als Autoweek, RTC, Flitsservice etc. Zo niet:
Achter 'adinsx' schuilt een 28-jarig autogek. Als autotechnisch ingenieur heeft zowel mijn werk als hobby alles te maken met auto's.


Aanraking met het oneerbiedig gezegd 'poetsen' kwam dankzij een Autoweek-forumlid die enkele clinics organiseerde waarbij Carclean ook aanwezig was voor de ondersteuning. De wellicht bekende Easterwood's.

Destijds had ik nog een Clio II RS182:
S6001986.jpg


Hier is het allemaal mee begonnen eigenlijk. Het juist wassen van de auto, het kleien, polijsten, glace, wax. Etc. Veel geleerd van de mannen van Carclean.
Totaal drie clinics meegemaakt met een verzameling poetsspullen tot gevolg. ;)

De Clio moest 3 jaar later het veld ruimen omdat ik wat anders wilde.
Ik verkocht de auto, reed een week in een oude Renault 19 kocht ik een Mégane II RS230 F1-team R26:
IMG_0992.jpg


Met wat aanpassingen 265 paardjes onder de kap en domweg een briljante hothatch dankzij sperdif, recaro's etc.
Niet lang na die aankoop heb ik samen met een collega de auto geheel machinaal gepolijst.
Die collega had namelijk een DAP en ik niet...
IMG_1595.jpg


Ook dat resultaat mocht er weer zijn... :grinning:
IMG_1651.jpg

IMG_1736.jpg


Vanzelfsprekend waste ik de auto met de hand, bijna wekelijks en kreeg deze elke x-maanden en vers laagje wax.


Dan tot nu. Vanwege een functiewijziging moest de Mégane weg.
Ik ga meer kilometers rijden en dan is zo'n gepeperde RS niet heel portemonnee vriendelijk meer. Daarnaast mocht ik een leaseauto uitzoeken i.v.m. de nieuwe functie.

Na veel wikken en wegen gekozen voor een goedkope bijteller en na 2,5 maand wachten kwam woensdag de auto bij de dealer binnen:
Een Mégane III Estate GTline TCe130. Ja inderdaad halvering van het vermogen, maar wel nokvol met opties en luxe.
IMG-20130724-WA000.jpg


Bovenstaand op de 17" wintervelgen. De 18" wordt nu klaargemaakt.

20130724_185742.jpg


Wellicht lastig te zien, maar de lak is een witte parelmoerlak.
20130724_190208.jpg



En dan kom ik eigenlijk weer uit bij de orde van de dag. Ik zat namelijk weer eens in de webshop en het forum te neuzen omdat ik nieuwe spullen nodig heb voor de nieuwe auto.
Zaterdag 3 augustus mag ik de auto namelijk afleveringsklaar gaan poetsen. De verkoper (tevens kameraad) had al zo'n vermoeden dat ik het zelf wilde gaan doen, dus dat is ingepland. 8 augustus vindt de aflevering plaats overigens.

Nu kan ik op de witte lak natuurlijk niet BlackHole gebruiken, dus dat moet nu White Diamond worden als ik het goed heb. Verder nog wat pads en doeken.
Iemand tips voor MF doeken? Die van Meguair heb ik nu, maar zijn vrij prijzig.


Gister heb ik als 'vingeroefening' nog wel even vriendin's auto, een Twingo II van 2008, aangepakt.
20130727_143741.jpg

20130727_143826.jpg

20130727_143758.jpg

Gewassen, gekleid (meguairs), wat krassen handmatig gepolijst (Monello), glace (BlackHole) en wax (Natty paste wax blue).

Voor de nieuwe witte heb ik dan toch alleen wat nieuwe pads, doeken en glace nodig? Of adviseren jullie andere dingen?


Al met al een lang verhaal, maar schrijven / informatieoverdracht is mijn werk hè. Sorry ;)
 
Thanks addy,

hebben we het dan over deze doeken?
https://www.Carclean.com/product/Monello/Peluche_Verde_45x45cm_MPV0101_102087

Dan voeg ik die even toe aan het winkelmandje.
Verder heb ik nog een zwarte Monello handpad voor de white diamond,
Gold class even coat applicator voor de wax,
Natural look dressing voor interieur (leather stuff heb ik al),
en White diamond in de winkelwagen staan.

Even kijken hoe de rest van de voorraad is en dan ik het morgen bestellen.


Nog een vraagje trouwens, moeten nieuwe MF doeken eerst even een keer door de wasmachine? Niet dat ik straks allemaal pluisjes op de nieuwe auto heb liggen na een dag zwoegen... :p

Edit: lees net dat de gold class even coat applicator voor spray waxen is. Dat wordt dus niet wat met de Natty's blue.
 
Inderdaad een bekende naam van het Autoweek-forum. Welkom!

Zelf was ik de doeken altijd even voor gebruik. Ze nemen dan net wat beter op en pluizen inderdaad wat minder. Voor de wax vind ik deze (klik) erg fijn. Onlangs heb ik deze (klik) erbij gekocht. Tot nu toe vind ik die wat minder fijn werken, maar dat kan ook komen doordat het panel-potje van DJ wel erg klein was.
 
@retcod
Thanks. Die pads (eerste link) toegevoegd aan de winkelwagen.


Nog andere tips voor het aanpakken van een auto die vers van de fabriek komt? Planning voor zaterdag a.s. is als volgt:
-Hogedruk afspuiten in de waxbox bij de dealer
-Met washmitt, twee emmers, etc. etc. de auto grondig wassen en drogen.
-Daarna in de buitenlucht kleien voor zover het weer dat toelaat.
-Vervolgens de auto de showroom in waar ik met de White Diamond en Natty Blue aan de slag kan.

Dan de bandjes nog even zwart maken en vervolgens kan de auto even een paar dagen schitteren tot de aflevering donderdag 8 augustus 16:00 uur. :p
 
Dank je :)

inmiddels is de order sinds gisteravond de deur uit.
Die zal vandaag of morgen wel binnenkomen en dan kunnen we zaterdag aan de slag.
 
Dank je Denders.

@BlackPassat
Zeker. Het scheelt dat ik bij die dealer 'kind aan huis' ben gezien m'n vader er chefwp is, en ik met de verkoper bevriend ben.
Natuurlijk hebben ze me al voor gek verklaard en kreeg ik gister: "Het wordt afgeraden om een nieuwe auto te kleien".
Nadat ik terug whatsappte dat mijn vader dat waarschijnlijk gezegd had kreeg ik een grote smiley terug.
En ach, wellicht kan ik zaterdag een aantal 'ongelovige' overtuigen.


Een collega mocht vandaag zijn nieuwe leaseauto (Auris TS) ophalen, en tjonge wat zit dat ding toch vol vervuiling.
Meteen de collega's ook even laten 'horen' dat de auto niet schoon is. ;)

Verder zijn ze vandaag mijn auto aan het klaarmaken (afneembare trekhaak, de 18" velgen, 0-beurt etc.) en zaterdag 09:00 mag ik aan de slag.
Heb er zin in! :p


Gister kwamen de bestelde spullen ter uitbreiding van het assortiment ook binnen:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Opnieuw prima service van CC :)

En een mooie flyer van een aanbieding van de DAP900.
Even tactisch op tafel laten liggen, en dikke kans dat ie nu op vriendin's lijstje voor mijn verjaardag staat. :eek:)
Kan ik volgend jaar de Twingo II even goed aanpakken.
 
Zaterdag even van 09:00 - 17:00 bezig geweest met de nieuwe leaser: (snel verslagje)

Gewassen en gedroogd:
20130803_085958.jpg


Maar veel vervuiling bleef stevig op de lak zitten:
20130803_095810.jpg

20130803_125214.jpg


Kleien:
20130803_104406.jpg

20130803_125331.jpg


Voeden en weer uitpoetsen:
20130803_141026.jpg

20130803_144359.jpg


Waxen en eindresultaat:
20130803_150608.jpg


Kentekenplaten erop en done:
IMG-20130803-00250.jpg

20130803_164451.jpg

20130803_164800.jpg

20130803_165154.jpg


De wintervelgen mee naar huis genomen en ook alvast in de wax gezet :}
20130803_183550.jpg



Donderdag 16:00 ophalen. Momenteel staat de auto lekker in de showroom onder een doek tegen nieuwsgierige vette vingers. :p
 
adinsx;337621 zei:
Zaterdag even van 09:00 - 17:00 bezig geweest met de nieuwe leaser: (snel verslagje)


Donderdag 16:00 ophalen. Momenteel staat de auto lekker in de showroom onder een doek tegen nieuwsgierige vette vingers. :p

Interessant om te zien dat een nieuwe auto toch nog zo vies kan zijn. Dit heeft natuurlijk te maken met de rit vanuit Frankrijk op de trein en vervolgens met de trailer vanuit Belgie naar Nederland (volgens mij). Ik denk dat je heel veel plezier gaat beleven van deze dikke Megane (ook al heb je niet meer het vermogen dat je eerst had). Ik heb mijn Megane sinds 2011 en reeds ruim de 100.000 gepasseerd en ben tot op de dag van vandaag erg tevreden, mede door de redelijk dikke uitvoering (GT Line, EDC, panorama dak, etc etc). Zo langzaam aan kan ik weer gaan kijken naar een volgende auto ... Hoe dan ook, veel plezier met je nieuwe bolide!

Ps. waarschijnlijk gaan we elkaar nog wel een keer zien ... Jij komt uit de omgeving Doesburg ... ik woon in Dieren dus mocht je een oranje megane zien (kan je niet missen!!) mag je altijd even claxoneren :)

NMoqJoP.jpg
 
Renzo4000;337622 zei:
Interessant om te zien dat een nieuwe auto toch nog zo vies kan zijn. Dit heeft natuurlijk te maken met de rit vanuit Frankrijk op de trein en vervolgens met de trailer vanuit Belgie naar Nederland (volgens mij). Ik denk dat je heel veel plezier gaat beleven van deze dikke Megane (ook al heb je niet meer het vermogen dat je eerst had). Ik heb mijn Megane sinds 2011 en reeds ruim de 100.000 gepasseerd en ben tot op de dag van vandaag erg tevreden, mede door de redelijk dikke uitvoering (GT Line, EDC, panorama dak, etc etc). Zo langzaam aan kan ik weer gaan kijken naar een volgende auto ... Hoe dan ook, veel plezier met je nieuwe bolide!

Ps. waarschijnlijk gaan we elkaar nog wel een keer zien ... Jij komt uit de omgeving Doesburg ... ik woon in Dieren dus mocht je een oranje megane zien (kan je niet missen!) mag je altijd even claxoneren :)

De Mégane III wordt in Palencia (Spanje) gemaakt en gaat vanaf daar met de boot naar Zeebrugge.
Daar vindt de 0-beurt plaats. Dus de meeste folie gaat eraf etc.

Maar inderdaad, het is bizar hoeveel er nog op/in de lak zit. En zeker op een witte met je neus er bovenop zie je dat. :eek:)

De auto wordt afgeleverd bij de dealer in Doesburg inderdaad. Ben er kind aan huis gezien m'n pa daar chefwp is.
Dagelijks rij ik het ritje Duiven -> Doetinchem (kantoor) -> Duiven of door heel NL voor afspraken.

Ik ga er eens op letten als ik in de richting van Dieren rij ;)
 
adinsx;337634 zei:
De Mégane III wordt in Palencia (Spanje) gemaakt en gaat vanaf daar met de boot naar Zeebrugge.
Daar vindt de 0-beurt plaats. Dus de meeste folie gaat eraf etc.

Maar inderdaad, het is bizar hoeveel er nog op/in de lak zit. En zeker op een witte met je neus er bovenop zie je dat. :eek:)

De auto wordt afgeleverd bij de dealer in Doesburg inderdaad. Ben er kind aan huis gezien m'n pa daar chefwp is.
Dagelijks rij ik het ritje Duiven -> Doetinchem (kantoor) -> Duiven of door heel NL voor afspraken.

Ik ga er eens op letten als ik in de richting van Dieren rij ;)

Ik werk momenteel in Nijmegen dus ik kom niet direct langs Duiven (via Velperbroek a348) ...maar wie weet!