• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies 1ste echte poetsbeurt auto

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi,

Wij hebben vorig jaar een nieuwe C3 e-Hdi aangeschaft. Nu heb ik die destijds gewoon goed gewassen en gekleid en in de Collinite 915 gezet. Nu zaten er niet zoveel swirls in een ook nu nog zitten er vrijwel geen waskrassen in. Echter het viel mij in het begin al op dat de echte glans er niet in zit. Hij glimt wel maar het is niet zo'n natte gesmolten glas glans.

hij moet dus de volgende beurt een keer echt tot hoogglans gepoetst worden.

Nu heb ik een DAP500 met diverse pads en ik heb Menzerna power finish en Final finish. Tevens heb ik nog Monello inizio (maar die zal ik niet nodig hebben schat ik). Ik heb ook nog een fles Super resin polish.

Ik wil de auto dus wassen, kleien en daarna in één handeling tot hoogglans brengen en hem daarna met Collinite 915 of Wolfgang sealant of M16 afwerken. Dat laatste ben ik nog niet uit.

Ik zit met de vraag met werlk poetstmiddel en welke pad ik dit het beste kan doen. Ik zat zelf te denken aan Power finisch op een witte pad. Die snijdt nog wel maar eindigd wel met een mooie glans. Of zal ik toch voor de final finish gaan op een witte pad (een stapje milder zogezegd)?

Ik hoor graag van jullie
GdV
 
Witte pad heeft nog een cutting factor! Altijd finishen met een pad zonder slijpgraad, zoals bijvoorbeeld de zwarte pad.
 
Maak een testspot, behaal je met final finish het gewenste resultaat dan hoef je niet zwaarder te gaan.
Heb je meer nodig schaal dan op naar power finish op wit of op oranje.
 
Oke bedankt voor het advies. In het verleden op de lak van de C4 picasso behaalde ik destijds een prachtige glans met een witte pad met power finish en dat in een tour. Final finish op swart bracht daar voor mij geen zichtbare verbetering meer in. Vandaar deze eerste keuze. Maar wellicht behaal ik ook een prima resultaat met een zwarte pad en final finish en dat is dan toch een mildere combi. Ik zal deze dus eerst uitproberen.

Groetej en bedankt,
GdV