• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies 350Z

Ik doe altijd een aparte was voor doeken. Anders ben je na elke was 2 uur bezig met alle pluisjes uit je doeken aan het plukken. Waspoeder zou ik niet gebruiken, omdat het klontjes achter kan laten in je doeken als het niet helemaal oplost. Ik heb een gallon micro restore gekocht bij CC. Kost je ook de kop niet.

Heb je een foto van de lak hoe die er nu uitziet?
 
Klinkt me enigszins bekent dacht ook dat me auto swirl vrij was. Na het aanbrengen van Black hole zag ik er toch een paar terug komen. Blijkt dat er een cleaner inzit en mocht je niet van te voren je deel met prep schoon gemaakt hebben kan het zijn dat de swirls niet zichtbaar waren door polijst residuen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Het blijft altijd een beetje gissen als je er geen beeld bij heb!

Al zal ik nooit een lsp aanbrengen zonder te checken dat de lak strak is!

Kan ook dat het wax hologrammen zijn? Al is mij dat met 845 nooit gelukt!
 
Zomaar wat ingevingen:
ten 1e: je bedoeld Disco duo pads,
ten 2e: Michel Kuijpers schreef "Wax mag normaal gezien swirsl veroorzaken", ik denk dat hij het woordje GEEN vergeten is.....,
ten 3e: ik was ook altijd mijn doeken apart, met Nanolex Microfiber wash en zonder wasverzachter,
ten 4e: heel misschien is je methode te grof, en duw je de pads te hard op je lak: Black Hole en wax breng je aan op de lak, niet in je lak,
ten 5e: idem uitpoetsen: geen kracht zetten,
ten 6e: +1 voor @Zluytr.
 
Bedankt allemaal voor de input!
Ik doe altijd een aparte was voor doeken. Anders ben je na elke was 2 uur bezig met alle pluisjes uit je doeken aan het plukken. Waspoeder zou ik niet gebruiken, omdat het klontjes achter kan laten in je doeken als het niet helemaal oplost. Ik heb een gallon micro restore gekocht bij CC. Kost je ook de kop niet.

Heb je een foto van de lak hoe die er nu uitziet?

Ah ik zag wel gisteren dat mijn mitt wat donkere pluisjes erin had zitten, dit verstopt zeker de vezel en die pluisjes kunnen best de swirls veroorzaken..

Het blijft altijd een beetje gissen als je er geen beeld bij heb!

Al zal ik nooit een lsp aanbrengen zonder te checken dat de lak strak is!

Kan ook dat het wax hologrammen zijn? Al is mij dat met 845 nooit gelukt!

Het zijn wel echt swirls en geen vegen van wax, had helaas geen tijd om verder te polijsten en wilde de Black Hole testen en heb toen meteen maar beschermd tot ik wel twee dagen de tijd heb!
Ik neem aan dat de lak voor de blackhole gewoon ontvet is?

Nee, check, helemaal vergeten.. Ik was van plan te wassen, maar had hier geen tijd meer voor. Is na polijsten nogmaals wassen voldoende of is prep gebruiken toch beter?

Al ben ik er zeker van dat die swirls er niet inzaten na het polijsten en ze exact de banen hebben waarmee ik Black Hole en wax heb aangebracht. Waarschijnlijk wat Kees-sw zegt te veel kracht gezet!

Zomaar wat ingevingen:
ten 1e: je bedoeld Disco duo pads,
ten 2e: Michel Kuijpers schreef "Wax mag normaal gezien swirsl veroorzaken", ik denk dat hij het woordje GEEN vergeten is.....,
ten 3e: ik was ook altijd mijn doeken apart, met Nanolex Microfiber wash en zonder wasverzachter,
ten 4e: heel misschien is je methode te grof, en duw je de pads te hard op je lak: Black Hole en wax breng je aan op de lak, niet in je lak,
ten 5e: idem uitpoetsen: geen kracht zetten,
ten 6e: +1 voor @Zluytr.

Ja was inderdaad ergens duo vergeten, die gebruik ik! (al ben ik er nog niet helemaal over uit of het niet gewoon disc pads zijn in duo verpakking ;))

Tevens kan ik inderdaad ook teveel kracht hebben gebruikt, ik heb de Black Hole er inderdaad echt in proberen te wrijven.

Al met al dus toch speciaal wasmiddel kopen en doeken apart wassen! Worden wel al mijn witte doeken groen van de peluce Verde doeken..
 
Lijk me echt f#cking sterk dat je de swirls erin zet met het waxen!

Tja, ik weet het ook niet, enige is dat de lak zeer strak was de dag dat ik gepolijst had en de dag erna na black hole en waxen er weer swirls inzaten. Het zal zeker niet aan de wax of black hole zelf liggen dus of ik heb de pads niet goed/niet op de goede manier gewassen of ik heb dusdanig veel druk gezet icm een zeer zachte lak (?) dat er swirls inkwamen. Het is namelijk wel echt exact in de banen waarin ik heb gewaxt.

Maar to be continued, gelukkig wordt het mooi droog rustig weer komende dagen dat ik vrij ben dus alle tijd om weer aan de slag te gaan, oh wacht nee, het gaat de komende zes dagen waarin ik tijd heb weer onbeperkt regenen.. Kom maar op met die lente!
 
Als je waxt, houd er eens een lamp bij, je spot lampje bv. Dan zou je kunnen zien of je de swirls in trekt achter de pad aan.

Ik heb dit namelijk eens gehad met polijsten. Een overgespoten motorkap die zo zachte lak had dat ik met een doek de swirls er weer in trok. Afnemen met een lampje erbij kwam ik erachter. Über zachte doeken was de oplossing.
 
Ja goed idee inderdaad, eerst zorgen dat de lak zeker helemaal strak is, zodat ik weet dat alles wat ik direct daarna zie wordt veroorzaakt door het waxen.
 
Nee, check, helemaal vergeten.. Ik was van plan te wassen, maar had hier geen tijd meer voor. Is na polijsten nogmaals wassen voldoende of is prep gebruiken toch beter?

Mijn voorkeur zou uitgaan naar prep. Sommige shampoo hebben een wax er in zitten en ontvetten niet goed.

Prep maakt je lak echt schoon waarna de wax of de Black hole beter zal hechten.
Wax na de Black hole kan de standtijd van de wax verminderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Mijn voorkeur zou uitgaan naar prep. Sommige shampoo hebben een wax er in zitten en ontvetten niet goed.

Prep maakt je lak echt schoon waarna de wax of de Black hole beter zal hechten.
Wax na de Black hole kan de standtijd van de wax verminderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ik gebruik born to be mild en heb ook Gyeon Bathe staan, deze hebben voor zover ik weet geen additieven erin zitten, vooral omdat ik niet direct op zoek ben naar one step producten, maar zeker waar! Volgende bestelling dan toch maar prep meenemen.

Klopt ook dat Black Hole de standtijd verminderd, weet niet hoeveel, maar misschien wel interessant om eens 50/50 te testen als ik m'n auto strak heb!
 
Dat standtijd verminderen zal ik niet te veel op letten.. Niemand die echt kan zeggen wet het scheelt.. En aks de koek op is ga he toch gewoon weer waxen.. Wat is er nou mooier ;)

Zelf ben ik geen voorstander van een glaze als he gied polijst.. Maar dat is een keuze!

Prep is niet noodzakelijk.. Goed wassen gaat ook prima! pas bij een coating moet je prep of iets dergelijks gebruiken.. Maar het werkt wel goed ;)
 
Even terugkoppeling voor eventuele latere lezers, ik heb waarschijnlijk de oorzaak van de terugkomende swirls gevonden.

Heb het advies van Ric325i opgevolgd en speciaal wasmiddel gekocht voor microvezeldoeken. Wat een verschil. Nu merk ik pas hoe ongeschikt mijn 'normale' waspoeder was en hoe hard en stug dit de doeken maakte. Ze zijn nu weer extreem zacht en wollig, praktisch nieuwstaat en heb geen swirls meer na afnemen of waxen!
 
  • Leuk
Reactions: Jansen