• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Basispakket + Stappenplan voor de beginner ( 08-2018 )

Denk dat ik hier maar moet schrijven om geen nieuw topic te openen.
Nieuwe auto in een kleur die swirls erg zichtbaar zal maken denk ik.
Dus op onderzoek uit naar hetgeen te kopen om "snel" klaar te zijn zonder te veel moeite en toch een soort van wasstraat effect te krijgen met de "waxlaag" er op.
Wat ik lees is een hogedruk reiniger wel een "must" om snel klaar te zijn, dat word al aanschaf nummer 1, na wat lezen hier moet ik Karcher vermijden en kijken naar een model met minimaal een Aluminium motor, ben nu aan het kijken naar een Bosch Aquatak 135, die lijkt een Alu motor te hebben en daardoor dus langer mee moeten gaan. (correct me if im wrong).

Spullen die nu in mijn mandje staan.
Stap 1: Foamen met de HD en Poorboy's World Super Slick & Foam of GYEON Q²M Foam.
Stap 2: Wagen afspuiten met de HD nadat de foam een paar minuten heeft staan trekken.
Stap 3: Mijn emmertje met Dirt Lock vullen met warm water, daar de Poorboys World Super Slick & Wax in maken.
Stap 4: Auto wassen met de emmer sop uit stap 3 met een Monello washmit
Stap 5: Wagen afspoelen met de tuinslang ipv de HD?
Stap 6: Met de Q²M SoftDryer EVO droogdoek de wagen afnemen.

Heb ik het zo dan een beetje goed in elkaar om "snel" klaar te zijn, of kan ik dan beter een andere methode doen of andere producten gebruiken?