• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies aankoop | Stappenplan handmatig

Highfive

Detailing rookie
12 jun 2013
5
0
Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb al heel veel tips & tricks gelezen! Een aantal maanden geleden ben ik ook maar eens begonnen met het detailen. Voorheen ging mijn auto gewoon door de wasstraat, maar sinds ik een nieuwe auto hebt laat ik dit wel uit mijn hoofd.

Nu ben ik (nog) niet een hele fanatieke poetser, maar ik merk dat het resultaat telkens wel aanlokkelijk is om steeds meer te gaan doen.

Nu heb ik al wat artikelen besteld, maar mis zeker een aantal dingen.

Ik heb nu:
PB APC
PB Super Slick & Suds
PB White Diamond
PB Spray and gloss
PB Natty's paste wax
Monello Senza Acqua Drying Towel (wat een fijne droogdoek is dat zeg!)
Foam en badstof applicator pads
Washmitt (onbekend merk)
Lading microvezel doeken

Wat ik nog wil aanschaffen:

Klei (maar geen idee welke)
Ik merk dat de lak nog super glad is, maar lijkt me toch beter om te kleien.

PB EX-P sealant?
Ik vraag me af of dit wel nodig is. Auto staat nu in de wax en vraag me af wat het voordeel is van de sealant (langere standtijd?)

PB natural look
Op zich nog niet echt nodig op een auto van pas 1 jaar oud, ofwel?

Velgenreiniger?
Ik gebruik nu gewoon de shampoo en krijg ze altijd netjes schoon. Is het dan wel echt nodig?

Echt polijsten durf ik eigenlijk niet aan. Dus dat laat ik wel een paar keer aan de expert over.

Ik hoor graag jullie mening en wellicht nog aanvullingen! Alvast bedankt.
 
Voor klei kan ik je de set van mothers aanraden of de AF klei (zacht) en als lube de DJ. Lube van de mothers set gebruik ik voor vogelpoep te verwijderen.

PB zeker aanschaffen je zal zien hoeveel mooier je interieur gaat worden.
Ik mis: wheelsealant (PB), tyre gel (AF satin tyre gel), handpads geel, wit, rood, zwart (x2) van Monello, PB Prof polish en/ of Monello Mezzo, en pre paint cleaner (AF pain t prep/ DJ lime prime wax cleaner of eventueel PB PP voor gebruiken), trim revive (AF). De merken erachter zouden mijn keuzes zijn. Evenetueel nog als wax voor de winterperiode Collinite (845/ 476)
 
Het wordt een lang lijstje volgens mij ;-)

Heeft de polish wel zin als je niet gaat polijsten? Of zie ik dat verkeerd?
Ik zoek het niet om handmatig de hele auto te doen en met een machine zie ik niet zitten. Ben niet zo'n held wat dat betreft, dan zou ik eerst een clinic moeten doen en vind een DAP gewoon te duur. Mijn auto moet er netjes uitzien, maar hoeft geen showobject te zijn.

Wat ik dus moet hebben is:

PB Natural Look
PB Wheel Sealant (gebruik nu altijd Natty Paste wax voor de wielen, kan toch ook???)
Glasreiniger (Meguiars Glass Cleaner Concentrate?)

Probleem is dat ik ook niet voor een paar honderd euro aan spullen wil aanschaffen. Lastig.
 
Wheel sealent is wel echt een aanrader, want het kan tegen de hitte die je remmen veroorzaken. Het maakt het schoonhouden van je velgen echt een heel stuk gemakkelijker; ik gebruik nu nooit meer een velgenreiniger. Natty's op je velgen kan wel, maar van wheel sealent wordt je echt gelukkiger.

Prof Polish is een goede paint cleaner, maar ik zou je Autoglym Super Resign Polish willen aanraden. Dat maskeert bijna alle swirls. Daar overheen doe je de EXP en/of Natty's en klaar ben je. De handpads die Inge noemde maken het aanbrengen veel gemakkelijker maar nodig heb je ze niet.