• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd cosmoszwart e46

Star

Detailing rookie
9 mei 2016
8
2
37
Hallo allemaal.

Ik ben van plan om binnenkort mijn e46 te polijsten.
Omdat ik voorheen altijd met cartec 4800 en 1200 refinish gewerkt heb, zou ik nu graag wat anders willen proberen. ik heb mij er een beetje in verdiept maar blijf het een moeilijke keuze vinden welk polijst pasta ik het beste kan kiezen voor cosmoszwart.

mijn doel is namelijk om het zo diep/glanzend te krijgen ( en ik weet voor werk is het belangrijkst)
Ik zou graag willen weten wat jullie mij hiervoor zouden adviseren.

Alvast bedankt.
 
Wat voor spullen heb je al in huis?
De kans is groot dat de E46 een harde lak heeft en daarvoor zou ik Scholl S3 in huis halen.
Finishen zou ik met Monello Finale doen bv. Maar er zijn meer wegen naar Rome.
 
Ik heb nog niks aangeschaft ik zat te denken aan Monello Velco en daarna de Monello Finale.??
 
Beide zijn erg goede middelen. Zowel Monello (Menzerna basis) als de Scholl. Echter vind ik de Scholl S3 wat fijner werken ivm minder stoffen wat vetter waardoor je wat langer door kan werken, maar ieder zijn ding.
 
  • Leuk
Reacties: Ric325i
Ikzelf ben absoluut geen fan van Veloce (stoft mij te veel) S3 werkt makkelijker en resultaat is mooier imo.
Afwerken kan met Finale of Scholl S30 en hier zou ik dan weer een lichte voorkeur voor Finale hebben.
 
  • Leuk
Reacties: tembaco
Oke dus S3 en daarna afwerken met Finale.
Voorbehandeling doe ik met wat ik nog over heb van cartec, daarna dus polijsten met wat jullie als advies geven.
Ik had voor lakbescherming eigelijk het liefst mohs willen uitproberen maar vind het voor nu nog even beetje prijzig, dus ik denk dat ik het voor nu nog maar met waxguard doe ( heb nog paar volle flesjes van over) wat denken jullie?
 
ik heb geen ervaring met die Scholl en monello compounds en pads.
Ik gebruik de microvezel cutting pad van Meguiars, icm de meguiars D300, M205 (de dan met rupes gele foampad) en D301 wax op microvezel finnishing pad.
Die M205 geeft naar mijn ervaring een diepere glans.
Deze compounds stoffen zeer weinig (pads wel geregeld uitblazen met perslucht)
 
Dat treft want ik heb ook een Cosmic zwarte BMW :).

De laatste keren gebruikte ik Mezzo en Finale van de firma Monello icm met een DAP 900 V3. Daarna Gyon Prep en Black Hole of Ddj Prime Lite. Op deze auto gebruik ik als wax meestal Ddj SN 2.0.
Van dichterbij glinsteren de metallic-twinkels je toe en de lak heeft ongelooflijk veel diepte.
Scholl heb ik nog niet geprobeerd maar dat ga ik vast nog wel eens doen :blush:.

DSC03625_1.webp
 
Laatst bewerkt:
Mooi!!

Ik denk dat dit het word :
-Scholl S3 gold high performers compound
-Monello raffini finale finishing polish
-Geyon prep

Ik ben nu nog aan het kijken voor een beschermlaag. de nano lex SI3d lijkt mij idd een betaalbaar alternatief. Zijn er nog meer die hier ervaring mee hebben?
Zo niet dan doe ik voor nu waxguard.
 
Ik heb de Nanolex dag bij mogen wonen en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het product.. Qua standtijd heb ik zelf enkel ervaring met de mohs, maar als ik het zo hoor zou ook een Si3D een hele mooie standtijd moeten hebben. Gebruiksvriendelijkheid is in ieder geval top bij de Nanolex producten en wat ik mooi vond is dat het gelijk ook een velgen en kunststof coating is...
 
Oke, ik denk dat ik toch maar voor de mohs ga, hoor zoveel goede verhalen er over.
Ik heb een Flex polijstmachine welke pads raden jullie mij aan voor dit project(scholl S3 en de monello finale)? en waarom?
 
@Star - Je zal zien dat een coating 100x beter is als een over-het-paard-getilde Sealant zoals WaxGuard of WaxOyl. De Nanolex-coating heb begin dit jaar aangebracht op een auto van iemand anders en hou het verloop een beetje in de gaten. Regelmatig vraag ik hoe het ermee staat en hoor alleen maar goede berichten. Nog steeds hele goede beading en sheeting en met name de vuilafstotendheid is iets wat de eigenaar opvalt.

(Deze reed tijdens een lange rit naar het buitenland door meerdere regenbuien en bij aankomst was de auto nog mooi schoon. Geen opgedroogde vervuiling of watervlekken, etc)


I neem stiekem aan dat jouw Flex een Rotary is. Voor Rotary heb ik niet het juiste advies wat betreft pad-keuze, ik poets namelijk excentrisch. Mocht je tóch een D/A hebben, dan is in de basis voor de S3 compound een foampad met hoge cuttingfactor prima (Monello Raffini Geel) en voor de finishing Finale een pad met een lage cutting (Monello Raffini Wit)

Uiteraard kan je van verschillende merken vergelijkbaar materiaal kiezen. De foampads van Monello gaan bij mij in ieder geval al een behoorlijke tijd mee.
Zo kan je kiezen voor Spiderpads en/of de eerder genoemde MF-pads.



Greetz
 
Oke, ik denk dat ik toch maar voor de mohs ga, hoor zoveel goede verhalen er over.
Ik heb een Flex polijstmachine welke pads raden jullie mij aan voor dit project(scholl S3 en de monello finale)? en waarom?
Heb jij een 3401? En daar zitten vast al pads bij toch?
S3 werkt goed op een wat hardere cutting pad (Scholl heeft er een aantal).
Finale werkt goed op een finishing pad.
 
@Quantoxx bedankt voor het advies ik ga naar de benoemde pads kijken.Ook heb ik toch besloten om voor de Mohs te gaan. ik ben zeer benieuwd :d
@Ric325i ik heb de PE 14-3 125 ik heb deze al zo een 3/4 jaar, en nu mijn pads op zijn wilde ik even wat anders proberen dan wat ik normaal neem, vandaar.
 
Nu Zit ik er ook overna te denken om gelijk de orange peel te behandelen hoe ik toch bezig ga zijn, ik heb er veel over gelezen en over de Denim pads.
Nu vraag ik mij af of ik de Scholl S3 gold high performers compound kan gebruiken op de Denim pad en daarna gele pad weer de Scholl S3 gold high performers compound en daarna finishen met de witte pad met daarop Monello raffini finale finishing polish. Of moet ik voor de Denim pad een ander pasta gebruiken? en hoeveel Denim pads raden jullie mij aan voor een e46 coupe ?
 
Ik heb nu een set van 5 pakjes (10 pads) Denimpads gekocht voor een MB C-Klasse. Mijn doel om 80% Orangepeel te verwijderen. Ik denk zelf dat ik 20 pads nodig moet gaan hebben om dit te gaan bereiken maar het is een begin.

Ik heb hiervoor ook de S3 voor gekocht omdat ik dit een erg fijne compound vind en niet speciaal iets anders voor de Denimapads wilde kopen. Het is een wat vettigere compound dus dat zit wel goed. Mocht je het nog te droog vinden kan je er een drupje Finale bij doen natuurlijk.
 
@tembaco Oke dus ik moet rekening houden met 1 pad per paneel zeg maar? en idd , ik heb ook eigelijk geen zin om speciaal iets anders voor de Denimpads te kopen, tenzij dat echt MOET natuurijk.
Dit word mijn eerste keer qua Orangepeel, heb jij eventueel nog tips voor mij? ik ben wel bekend met polijsten rotary etc.
En is mijn stappen plan verder goed ? 1.Denimpads met S3 daarna Gele pads met S3 en dan finishen met Witte pad Monello finale?
Geen zwarte pads ? ( normaal deed ik de finish met een zwarte pad, maar ik gebruikte ook andere producten)
 
Een pad per paneel zit je aardig in de goede richting. Ervaring heb ik er ook nog niet mee behalve dat ik een clinic bij CC erover heb gevolgd.

Topic over Orange peel verwijderen.

https://forum.Carclean.com/threads/vw-golf-iv-orange-peel-removal-plasti-dipping-dak.11274/

Ik heb toen met Johan (toen eigenaar van de Golf 4) gepraat. Dit resultaat was behaald met 10 pads. Aangezien een C-Klasse wel iets groter is maar ik niet overal erg Orange peel hebt was mijn reden en advies van Johan om met 10 pads te beginnen.

De finish na de Orange peel is bijzonder goed. Misschien een lichte waas en/of hologrammen. Zou dus erna met Mezzo/oranje aan de slag gaan en erna met Finale/wit. Dus idd geen zwarte pad

Echter is een lak dikte meter wel een must bij dit soort werkjes. Machine goed bewegen want de panelen worden snel warm.
 
Laatst bewerkt: