• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd over coating

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
Ik wil mijn BMW 3 serie F30 door een detailbedrijf laten behandelen waar ik al vaker ben geweest ,nu kost een Modesta coating € 575,- extra is dit niet heel erg veel geld?
 
Er vanuit gaande dat de juiste voorbereidingen getroffen worden m.b.t. lakcorrectie en maximale helderheid van de lak en de auto er superstrak bijstaat onder deze coating lijkt het me een fair bedrag gezien de uren welke hiermee gemoeid zijn.
 
Als het €575 bovenop het normale bedrag voor het polijsten is, is het wel erg duur hoor. Erg duur.
 
Ow, ik zie dat ik het woordje “extra” niet gelezen heb, ik bedoelde voor het totaalplaatje, niet nog extra kosten ergens bovenop.
 
Ja, 575 euro komt bovenop het bedrag van 815 euro polijsten e.d maar ja ik kan het zelf niet en weet niet of het goedkoper kan.
 
Er lopen hier zat rond die het voor de helft doen. Sommige leveren nig knap werk ook :yum

Natuurlijk kan iemand die dit als hobby of bij beroep heeft goedkoper aanbieden dan een echte prof.

Ik zou tenminste nog wat meer bedrijven aanschrijven.

Ik zal tenminste Diventa Bella eens vragen wat het daar kost. Dan weet je tenminste zeker dat het goed gebeurd.

Er zijn nog wel een paar goede, maar dat mag hier niet ;)
 
Zo dan! :O Ik kan mij voorstellen dat de prijs inderdaad hoog op kan lopen als er veel moet gebeuren, maar als de auto dan helemaal strak is nog eens zo'n 600 vragen voor het aanbrengen een coating?
 
Het probleem is dat er nagenoeg geen detailbedrijven in Gelderland zitten, het bedrijf waar ik heen ga kom ik al jaren en is echt goed maar dit is wel heel veel geld,
 
Hier al eens gekeken?
http://gyeonquartz.nl/distributors-detailers/
Er zitten een aantal Gyeon Certified Detailers in Gelderland.

Deze brengen geen Modesta aan maar Gyeon Quartz.
Ik ga geen "deze is beter" discussie starten want iedereen vindt zijn eigen coating toch de beste anders zou je hem niet gebruiken natuurlijk.

Dit is wel het Carclean.com forum en we verkopen geen Modesta maar hebben wel mooie alternatieven zoals die van Gyeon Quartz.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Rowen93
De tering. Ruim €800 aftikken voor wassen tm polijstwerk. En dan nog even €575 voor een coating. Koekkoek...


Ik zou lekker kijken naar een Gyeon Certified Detailer bijvoorbeeld...
Of een forumlid die bij je in de buurt woont...
 
Ik weet niet wat andere merken rekenen maar voor een Certified Coating van Gyeon ben je ongeveer 350-400 euro incl. BTW aan meerprijs kwijt ter vergelijking.
Ook dit is stevig aan de prijs maar men vergist zich snel hoeveel werk in zo'n coating gaat zitten.

Het begint met de ontvettende fase. Wij wassen de auto zeer grondig met heet water (ook uit de slang) en een sterk ontvettende shampoo. Daarna gaan we twee keer rond de auto met Gyeon Q²M Prep en nieuwe doeken.

Daarna twee ronden coaten (voor Q² DuraFlex en Q² Mohs+). Met twee personen ben je toch zeker ruim een uur bezig met coaten en dat twee keer. Voor elke laag coating gebruiken we nieuwe doeken en we gebruiken minimaal 4 doeken per laag. Daarna gaat de infrarode lamp erop en bij Q² Mohs+ nog een laagje Cure (ook dat met een nieuwe doek).

Ik denk dat een detailer al snel tegen de €175 aan kosten zit voor producten alleen al en dan komen de manuren daar nog bij (en huur, stroom, water etc. etc.) Dus ja het prijskaartje is hoog maar de kosten zijn hoog omdat er altijd met nieuwe producten wordt gewerkt (geen risico op contaminatie) en het veel tijd kost.

@RoyR Dat ben je bij Diventa Bella al snel kwijt. Goed polijsten kost gewoon tijd, dat weet jij ook wel denk ik. Een gemiddelde automonteur kost gemiddeld iets van €75-100 excl. BTW (bron) en dan mag je de onderdelen nog zelf betalen. Je bent altijd al snel 12-15 manuur kwijt aan een goede detail dus reken maar uit.
Je kunt een bedrijf totaal niet vergelijken met een weekendwarrior die even zwart een auto doet. Als bedrijf heb je veel hogere kosten, BTW, belastingen, verzekeringen etc. etc.
 
@Dibbuz duidelijk verhaal! Na mijn M3 eens voor een kleine 1000,- in de Protech te hebben laten zetten, waar met inmiddels in mijn ogen matige producten in minder dan 8(!) manuren werd gekleid, gepolijst en geseald, is mij inmidels duidelijk dat het bij echt detailen anders werkt.
Zelf een eigen auto in een coating als Synchro zetten kost mij als hobby detailer een dag of 2-4 (Lange dagen) om te reinigen, polijsten en coaten. Daarbij toch ook vlug 150-200 aan producten om zoals gezegd nieuwe doeken etc te gebruiken. Een bedrijf moet dan ook nog winst maken.
Bij diverse in mijn ogen goede bedrijven ben je voor een complete behandeling zomaar 1500,- kwijt, tot bedragen die een stuk hoger zijn afhankelijk van wat je wil laten doen.

Het totaal van de offerte van de TS vind ik dus niet extreem, de meerprijs t.o.v. het bedrag zonder coaten is misschien wel wat hoog.
 
Als het zoveel moet kosten is niet erg maar wist niet dat dit toch wel normaal is voor de hoeveelheid werk
 
Kun je nagaan wat wij toch elke keer weer “verdienen” als we onze eigen auto doen.
En dan zijn er ook nog sommigen in Den Haag die dat zien als besparing, omdat ze dit geld niet uitgegeven hebben... :p
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Je moet idd voor jezelf uitmaken of je dat wilt uitgeven. Er kruipen enorm veel man uren in als je een mooi eindresultaat wil. Dan hangt het af welke eindbescherming je wil. Er zijn idd veel spelers op de markt en allemaal claimen ze dat ze het beste product hebben. Zoveel mogelijk opzoeken en reviews lezen en waar je jezelf het best in kan vinden nemen. Bij een coating heb je veel doeken nodig en deze kan je niet hergebruiken dus dit zal vanzelfsprekend doorgerekend worden. Veel duurder materiaal en meer benodigdheden voor een coating ten opzichte van een wax. Maar je moet bij gelijk welke eindbescherming, zowel wax, sealant of coating je wagen vaak onderhouden om het rendement van je lakbescherming optimaal te houden.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik was de auto auto elke week volgens de voorgeschreven methode dus dat komt wel goed.
 
  • Leuk
Reactions: BOBO