• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd over toebehoren bij aankoop DAP500

Olmi

Detailing rookie
21 apr 2010
3
0
Hallo, zojuist geregistreerd omdat ik er niet uit kom...

Wil een aantal (eigen) auto's onder handen gaan nemen en daarvoor een DAP500 aanschaffen. Tot zover lukt het nog wel.

Maar wat moet ik er bij kopen? Ik heb bijvoorbeeld wel een pot Commandant 4 staan, maar dat is vast niet geschikt voor machinale verwerking.

De auto's die (als eerste) onder handen genomen moeten worden zijn:
Een antracietkleurige MGF uit 1999 met krasjes en op sommige plekken wat licht verweerde lak.
Een Groene VW Golf uit 1986 met redelijk verweerde lak.

Welke pads en andere onderdelen heb ik nodig om deze auto's goed aan te pakken?

Ook ik heb gisteren een Dap 500 Raffini pakket besteld.

Ik ben het een beetje zat om mijn 2 auto,s elke keer met de hand te doen.Nog maar niet te praten over de motor.

Bovendien las ik ergens dat ook iemand de Dap gebruikte op zijn hoogglans meubelen.

De cleaner 4 zou ik niet echt aanraden.Zelfs met hand gebruik is hij wel erg grof.

Lees eens op het forum.Begin niet met een te grof middel.

Met vriendelijke groet,

Is dat starterspakket voldoende om beide auto's mee te kunnen doen (geen idee van slijtage van pads en zo)?

Wat ik begrijp moet dat wel lukken.Handpads gaan bij mij lang mee,Maar de pads voor de Dap gaan ook gewoon in de was,of met het reinigingsmiddel wat erbij geleverd wordt lekker schoonmaken.

Tussen de starters pakketen zit slechts een paar euro verschil.En de ene vindt dit goed en de ander weer wat anders.
Vergeet niet om eventueel een stukje klei te bestellen,om vuil te verwijderen.

En alles met beleid gebruiken,dus ook de polijst pasta :lol .

Stap 1: Pak de commandant beet
Stap 2: Loop naar de vuilnisbak/kliko/whatever
Stap 3: Doe de deksel van de vuilnisbak/kliko/whatever open
Stap 4: Houd de pot met commandant boven de opening
Stap 5: Laat de pot los
Stap 6: Doe de deksel van de vuilnisbak/kliko/whatever weer dicht
Stap 7: Ga je verdiepen in dit forum

:lol

Goed, het is wel duidelijk zo.

Het genoemde starterspakket is besteld, vrijdag en / of zondag de eerste kans om het te gebruiken (als de postbezorger meewerkt).

We zijn dus echt buren. (Heb je PM ontvangen). Via de PM heb ik je inmiddels mijn telefoonnummer doen toekomen.

Mocht je wensen dat ik zaterdag of zondag even kom kijken wanneer je gaat starten, dan zal ik je graag van dienst zijn. Zaterdag tot 13.00-uur met mijn dochters in het chloorwater (zwembad) weken, maar daarna moet ik in staat zijn je te bezoeken als je dat wenst. Mocht je zaterdagmorgen reeds willen starten, dan kan ik ook vrijdagavond wel even langs rijden bij jou.

Wellicht kan ik je wat tips geven over hoe te werken met je nieuwe aankopen (snelheid en wijze van bewegen) en het maken van die cruciale test-spot.
Ook de voorbewerking VOOR het daadwerkelijke polijsten is enorm belangrijk.

Bel maar effe,
Aficior

Schrijf je reactie...