• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd polijstmiddelen/pads

Snappy

Detailing trainee
26 jan 2020
40
40
55
Apeldoorn
Ik kan niet wachten om te beginnen mijn Opel Astra j te gaan polijsten.
Het dak ziet eruit alsof het met een spons is gewassen, helemaal vol met behoorlijke waskrassen. Vanwege mijn gezondheid kan ik niet al te lang aan 1 stuk met de machine werken. Uiteraard wassen, kleien etc. Ik heb jaren geleden van iemand op het forum de dap900 v3 gekocht met de scholl s3, monello finale en veloce gekocht. Deze polijstmiddelen hebben wel jarenlang in een auto gestaan, ook tijdens hele koude nachten. Zijn de polijstmiddelen nog te gebruiken?

Verder dacht ik te beginnen met S3/oranje, en hierna de morello finale/finish pad. Omdat ik vanwege de gezondheid een vlotte correctie wil zat ik ook hieraan te denken, het is trouwens ook nog eens een aanbieding.
Shock2Cut Spider Pad Navy Blue 145mm Bundle met de gratis 100ml schock2cut.

Iemand die misschien nog goede tips heeft, of betere opties qua pads en polijstmiddelen?
 
Je zal simpelweg moeten testen of die polijstmiddelen nog goed zijn.

Ook zal je een testspot moeten doen om te kijken waarmee je moet beginnen. Als je een wat zachtere lak hebt, dan is een compound zoals Veloce/S3 waarschijnlijk overkill en dan de S2 + spiderpad helemaal.
 
Inderdaad. Je zal een testspot moeten doen om te kijken wat de pad en het polijstmiddel doet met je lak. Eens je voor jou de juiste combinatie hebt gevonden hoef je niet de wagen in één keer te doen. Niemand die zegt dat je het in 1 keer moet doen. Gewoon wanneer jou het gaat doe je stuk per stuk.

Grovere combinatie is trouwens niet altijd sneller en beter. Het is juist kunst de minst grove combinatie te gebruiken waarmee je de meeste correctie behaald.
 
  • Leuk
Reactions: Snappy
Omdat ik niet lang kan staan met de machine dacht ik dat dit misschien een optie zou zijn. Ik zal de
Inderdaad. Je zal een testspot moeten doen om te kijken wat de pad en het polijstmiddel doet met je lak. Eens je voor jou de juiste combinatie hebt gevonden hoef je niet de wagen in één keer te doen. Niemand die zegt dat je het in 1 keer moet doen. Gewoon wanneer jou het gaat doe je stuk per stuk.

Grovere combinatie is trouwens niet altijd sneller en beter. Het is juist kunst de minst grove combinatie te gebruiken waarmee je de meeste correctie behaald.
Dat begrijp ik, maar ik woon op een flat dus moet dit bij iemand anders doen. Ik zou graag iig de liggende panelen op 1 dag willen doen. Maar ik zie net dat ik nog mezzo heb liggen, ik zal hier een testspot mee maken
 
Ik snap enigzins je haast, maar als je grof gaat polijsten op niet-harde lak, dan zal je uiteindelijk meer stappen moeten doen om de waas van het grove middel weer te verwijderen. (Wat dus weer meer tijd kost)

;)

Mezzo op een Oranje Monello-pad proberen en kijken wat het voor je kan doen.
Als blijkt dat je tóch grover moet, dan raad ik je aan om de S3/Veloce op een Gele pad te gebruiken en het middel goed doorwerken. Zo breekt de korrel mooi af en krijg je al een redelijke finish.
 
@Quantoxx Oranje is toch zachter dan geel zover ik me kan herinnere? Maak ook niet uit, ik heb nog de gele compressor pad liggen volgens mij. Ik zal idd eerst een spot mezzo-oranje proberen.
 
Ik zou je toch aanraden om de “grote stappen snel klaar” aanpak wat te overdenken. Het zou mij niet verbazen wanneer de Opel een goed te corrigeren lak zou hebben dus omdan te overwegen om dat gelijk met S2/S3 aan te pakken is wellicht wat te rigoureus.
Wat ik zou doen is toch meerdere dagen te plannen om de druk op de gezondheid wat te verlichten.
Mijn auto is in redelijk goede staat en ook dan plan ik meerdere dagen.
 
  • Leuk
Reactions: Snappy
Ik zou je toch aanraden om de “grote stappen snel klaar” aanpak wat te overdenken. Het zou mij niet verbazen wanneer de Opel een goed te corrigeren lak zou hebben dus omdan te overwegen om dat gelijk met S2/S3 aan te pakken is wellicht wat te rigoureus.
Wat ik zou doen is toch meerdere dagen te plannen om de druk op de gezondheid wat te verlichten.
Mijn auto is in redelijk goede staat en ook dan plan ik meerdere dagen.
Ik begrijp deze reacties. Aan de andere kant gaat het niet om een auto die door een detailer onderhouden is, hij heeft dus echt serieuze waskrassen, niet de standaard lichte swirls waar je nooit helemaal onderuit komt. Ik ga iig een testspot doen met de mezzo en oranje pad. Nu heb ik 2 oranje pads van Scholl besteld, op de verpakking staat dat het om een wax/finishing pad gaat. De omschrijving op de website zegt dat de pad geschikt is voor medium en grovere middelen. Iemand die hierover opheldering kan geven?
 
@Snappy: even een testspot doen en kijken wat het geeft. Geraak je er niet uit probeer dan duidelijke foto's hier te zetten met welke stappen je hebt gedaan. Er zullen hier vast wel personen zijn die je van daaruit zullen kunnen verder helpen moest je het overzicht of de volgende stap wat verliezen. Rustig werken zal je verder brengen dan snel snel en klaar.
 
  • Leuk
Reactions: Snappy