• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd voor klei & wax

Martin88

Detailing rookie
20 mei 2014
1
0
Ik wil binnenkort voor het eerst mijn auto eens goed gaan kleien en waxen. Ik was mijn auto 1-2x per maand en spuit deze minstens 1x per week even snel af met een hogedrukspuit, aangezien ik veel kilometers maak en dat vooral aan mij velgen te zien is. Mijn auto is een zwarte metallic Ford Focus uit 2013.
Nu wil ik graag weten met welke producten ik het beste kan beginnen. In feite zou ik tips willen welke klei en wax ik kan kopen, inclusief eventuele accessoires. Het hoeft niet gelijk een grootverpakking te zijn of 50 euro per stuk te kosten, maar ik wil wel graag goede wax, iets met carnauba is prima. Iemand goede tips? Alvast bedankt!

Ik zou aanraden een mothers kleisetje en wax een collinite 845. Na het kleien zou het ideaal zijn om de auto eens te polijsten heb je dat al eens overwogen? Lees de stappenplannen op het forum eens door zou ik zeggen

Ik ben toen begonnen met zo'n mother's kleiset (klei en een fles)https://www.Carclean.com/product/Mo...Clay_Bar_Paint_Saving_System_kit_07240_101424 en met collinite476s. En dat werkt hartstikke mooi. Ik gebruik nog steeds die collinite.

Alle klei soorten zijn goed, kwestie van persoonlijke voorkeur. Ditzelfde gaat op voor de wax. Als je een wat beperkter budget hebt is de Mothers klei set een mooi setje en de waxen van Collinite zijn goed en hebben een lange standtijd.