• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd voor misschien overstap naar coating Gyeon

fuske

Detailing trainee
19 aug 2014
30
27
Mede-detailers tot op heden enkel ervaring met wax maar door de in verhouding korte standtijd hiervan ben ik aan het denken om de overstap te maken naar een coating van Gyeon.
Ik rij namelijk elke dag 120km op en neer naar het werk dus een meer permanente bescherming vind ik wellicht toch een betere optie.

Er resten mij nog wat vragen voordat ik de investering ga doen in de Gyeon producten.
Ik gebruik nu Collinite 845, hoe is de glans/beading/sheeting/standtijd tegenover deze wax?
Het aanbrengen is dit moeilijker of makkelijker? Lees zo links en rechts ook "problemen" met strepen etc?
De reden dat ik twijfel is oook dat ik weer een hele investering moet doen met de poetsproducten.. Niet alleen coating maar ook de bathe, cure, prep, etc wordt toch ook weer een duur grapje!

Ik heb een donkergrijze auto (BMW 3 serie Sparkling Graphite) En prefereer een mooie wetlook in combinatie met lange standtijd.
Welke coating is een goede optie? Graag jullie adviezen :)

Misschien ook even belangrijk om te melden, ik kan de auto helaas niet in een garage zetten, staat onder een carport. Ik weet niet of dit nodig is bij het laten drogen van de coating.
 
Op de Focus heb ik mede door de km's die er ik dagelijkss mee rijdt gekozen voor een coating (Gyeon Mohs).
De vorige bedrijfwagens (Megane's) stonden altijd in de Collinite845 ivm de lange standttijd daarvan.

Coating zit er bij mij nu bijna een jaar (januari aangebracht) en zo'n 70.000km op. Ik merk weinig verschil in werking ten opzichte van toen het er in januari opging. De beading en sheeting is nog steeds vele malen beter als de collinite ooit is geweest.

Het aanbrengen is echt heel gemakkelijk. Belangrijk is dat je genoeg doeken hebt (gebruik er 2 per paneel) en je niet meer in de coating zet dan je in 5 tot 10 minuten kan afnemen,
Strepen heb ik nog geen last mee gehad en van vage stippen / vlekken ook niet. Daarbij moet ik wel zeggen dat de auto's altijd 12-24 uur droog hebben gestaan.

Qua producten heb je echt niet zoveel nieuwe spullen nodig. De coating is even een investering maar ik verdien dat ruim terug aan de tijd die ik overhoudt bij het schoonmaken.
De bathe is geen must maar een aanbeveling, de cure zit standaard al in een coating pakket en de prep is iets wat je ook op andere auto kan gebruiken.
Ik was de focus ook wel eens met andere shampoo (Poorboys / Dodo) en ik merk geen verschil in de werking van de coating daardoor.

Wat een een puntje is is dat je het onder de carport moet gaan doen. Afgezien dat het nu niet echt weer is om de hele auto te polijsten (wat eigenlijk wel een must is voor optimale hechting) vraag ik me ook af of het gaat werken met de coating omdat die volgens mij beneden de 13 graden niet verwerkt mag worden ?
Daarnaast moet de coating ook eigenlijk 24 uur droog blijven en zit je met een carport wellicht ook met dauw / vocht ?

Wanneer je de auto elders zou kunnen laten overnachten zou ik zeker een Mohs coating overwegen !
Mocht dat niet lukken dan is wellicht de cancoat ook een leuke optie ?
 
Ik wil de auto na de winter pas gaan behandelen dus dat is nu geen probleem. Wellicht kan ik als het beter is wel de auto ergens laten staan een nachtje. Bedankt voor de info!!