• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagt Numatic George

ThaBird

Detailing rookie
21 feb 2009
1.124
0
Heb een numatic george gevonden voor 55 euri :) kan hem van de week ophalen.
Nu is mijn vraag waar ik voor moet opletten als ik hem test.
Wat zijn bekende mankementen?
De vrouw in kwestie verkoopt hem vanwege de laminaat vloer die nu is gelegt, en dus george overbodig is geworden.

Ik heb uit de archieven hier begrepen dat die een uitstekende extractor is.

Hoor graag jullie opmerkingen en advies.

Groetjes Roy
 
Dat is inderdaad een erg leuk apparaat voor een erg leuke prijs! Wat bekende mankementen zijn weet ik niet maar ik zou letten op;

Werking motor
Werking pomp
Zuigkracht
Sproeistraal

In principe als deze 4 in orde zijn kun je aan de gang!
 
Waar aan moet ik denken bij de werking van de moter? rare bijgeluiden oid?

Hoe snel zou hij 5 liter water moeten opzuigen?
Dat is iets wat ik wel kan testen met stopwatch of zo :-b
 
Werking motor en zuigkracht komt eigenlijk op hetzelfde neer. Maar idd even checken of je geen rare bijgeluiden hoort.
 
Ik ben zelf een gelukkige eigenaar van een George en voor 55 euro is het een absoluut koopje. Tijdens mijn zoektocht naar een extractor ben ik geen specifieke zaken tegen gekomen waarop je moet opletten, uiteraard zoals al aangegeven wordt even aan zetten en kijken naar de zuigkracht en of je vreemde (aanloop) geluiden oid hoort. Controleer wel of hij compleet is, dus inclusief accesoires anders moet je deze er weer bijkopen (kan wel maar is niet goedkoop). Succes.

Gr. Bas
 
je moet gewoon kijken of alles werkt dus komt er water uit de pomp en zuigt hij goed.

wat misschien een beetje eng is in het begin is dat de pomp als je hem aanzet in het begin een beetje herrie maakt (van de vloeistof) omdat er lucht in de leidingen zit.

als je even de hendel openzet en er wat water uit komt zou dat weg moeten zijn.

en hij bromt bij mij ook altijd wel een beetje en ik heb een nieuwe gekocht, dus daar zou ik mij niet zo druk om maken.

en verder kijken of alles erbij zit onderdelen zijn niet goedkoop voor de george.

als die goed is nie nadenken nie en gewoon doen want hij kost over de 300,- euro nieuw

suc6:)^
 
als je er nog een tegenkomt wil je mij dan even mailen? jemig wat een prijs man voor zo'n ding!