• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies handmatig polijsten

vieum

Detailing trainee
3 mei 2015
10
47
Dag mensen van het glimmende leven,

Mijn auto heeft een paar kleine krasje en een wat swirls. Dit wil ik handmatig verwijderen en wil hiervoor graag wat advies.

Ik heb de volgende spullen in huis: (ben bereid om andere producten te kopen)
- oranje, wit en een zwarte pad
- monello rafinni mezzo
- poorboys profesional polish
- poorboys black hole

Nu dacht ik aan de volgende stappenplan:
mezzo op oranje pad
porfesional polish op witte pad
en afwerken met black hole op zwart
volgens de omschrijving black hole reinigt dit de lak, kan ik dit ter vervanging van profesional polish gebruiken, dus dan heb ik 2 stappen: mezzo op oranje en afwerken met black hole op zwart?

Graag advies of dit een logische stappen plan is, of dat ik beter andere producten/stappen moet gebruiken?
Alvast bedankt! :grinning:

Lastig om can een afstandje te zeggen of deze stappen helpen. Denk eerder dat het een kwestie van proberen is.

Black Hole is een glaze, een voedend product met licht vullende eigenschappen. Swirls worden tijdelijk gemaskeerd.

Prof polish heeft een reinigende werking.

Lees anders even het handmatige stappenplan door:
https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/

Bedankt voor je reactie, die handleiding heb ik idd al een aantal keer gelezen :innocent:

In de handleiding wordt bij het stukje 'polish' alleen gesproken over Monello Mezzo vandaar dat die nu ook in mijn collectie zit.
Is het gebruiken van Monello Mezzo op oranje dan genoeg?
En voor de laatste kleine swirls maskeren met black hole?

Volgens mij (correct me if I'm wrong!) zit er in het polijstmiddel (mezzo) sowieso al een cleaner. Dus als mezzo op die oranje pad genoeg correctie geeft dan kan je direct door naar de black hole om de overgebleven swirls te maskeren.

De professional polish heeft zelf geen cutting factor, die wordt bepaald door de cutting factor van de pad, dus als je nog hele lichte swirls overhebt na mezzo op oranje, zou je de professional polish op oranje of wit kunnen proberen om te finishen en aan de hand daarvan bepalen of je nog black hole nodig hebt!

Inderdaad lastig om te zeggen of het genoeg gaat zijn, vooral handmatig, maar aangezien je de spullen in huis hebt zou ik zeggen gewoon lekker proberen en van daaruit bepalen wat je eventueel nog aan producten nodig hebt.

Heb je ook een wax om na het polijsten en voeden je resultaat te beschermen?

Collinite 845 gebruik ik voor bescherming.
En ik ben ook voorzien van klei :)

Binnenkort maar proberen, bedankt voor je advies

+1 voor de eerdere reacties.

Ik zou Mezzo (polijstmiddel, Cleaner met grote korrel) gebruiken om daadwerkelijk te polijsten en swirls te verwijderen.
Wanneer je dit gedaan hebt, de Black Hole (Glaze met cleaner) aanbrengen om de laatste beetjes te verdoezelen en de lak te voeden.
Afsluiten met 845 om de boel te beschermen.

Greetz