• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies omtrent het aanschaffen van een polijstmachine.

DetailingDutch

Detailing trainee
21 sep 2021
23
35
Hallo, Ik wil graag een DA Polijstmachine aanschaffen. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel. Ik ben een beginnende detailer en mijn budget is niet bijzonder groot.

Nu had ik zelf de DAP EVO monello pack gezien. Is dat wat? https://www.carclean.com/nl/polishing-power-dap-evo-monello-raffini-evolution-pack.html
Ik had ook 1 van liquid elements gezien, waarbij een lampje aangeeft wanneer je te hard drukt. Dat leek mij wel handig..

Wat adviseren jullie mij? Iemand nog tips? En zijn de pad voldoende die ik erbij krijg, of moet ik gelijk meer kopen?

Alvast bedankt.

Groeten,
Leon

 
Een kit met een Monello machine of een kit met een DAP machine zit je gelijk goed. met de DAP kits heb je wat keuze in polijstmiddelen. Persoonlijk ben ik fan van Gyeon, maar met Menzerna of Monello producten zit je ook zeker niet mis. Ik heb inmiddels mijn 2de DAP machine al een hele tijd en zou wel willen upgraden naar een accu machine, maar het heeft nog geen nut.
 
  • Leuk
Reactions: DetailingDutch
Zeker wel, goeie korting en mooie spullen.
De doeken zijn heel fijn, de lamp gebruik ik al jaren, goed ding ook. Voor deze hele set geld het volgende: zijn er betere alternatieven? Ja. Voor deze prijs? Nee.
Voor deze prijs + 50%? Nee.
Ik zou deze set zeker aanraden als je een stap in polijsten wil nemen maar wel kwaliteit wil en een goed basis set zoekt.
Ook al bereid je later uit naar andere merken, deze middelen ga je zeker keer op keer weer pakken omdat ze ruim inzetbaar zijn.
 
Als je later meer smaken wil qua materialen en afmetingen kun je ook zelf een set samenstellen, kan nu ook al maar dan gaat de prijs zeker omhoog en is niet persé nodig lijkt me als ik je doelen zo hoor.
Maak het niet te moeilijk voor jezelf in je hoofd, “het beste” is niet voor iedereen het beste en zeker niet qua prijs/kwaliteit persé “beter”.
Voorbeeldje: Rupes en Flex zijn Top!
Net als Monello ronddraaiende machines met een pad erop. Ik, en vele met mij, werken met verschillende merken maar zijn gestart met Polishing Power en zijn later gaan uitbereiden. Ik heb een deel Rupes verkocht ooit en nu Monello en anderen voor terug gekocht.
Is Rupes dan niet goed? Zeker wel! Maar 3 machines in de kast voor €1200,- of voor €750,- machines met 1 Rupes, en 2 andere merken houd ik meer over voor goed doeken en pads en dergelijke.
Het principe DAP is bij al deze hetzelfde.
Hoeveel je ermee doet is de key hierin.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover