• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies over samengesteld beginners pakket gevraagd

GeertJan

Detailing trainee
24 jul 2013
9
32
Al enige tijd lees ik hier met veel plezier mee. Het leek me nu wel tijd om ook eens mee te doen.

Hoewel ik al jaren voor de hobby sleutel aan auto’s, heb ik het detailen tot nog toe nooit opgepakt. Ik had er wel eens van gehoord, maar ging toch altijd door de wasstraat of naar de wasbeer (foei!).

Nu ik afgelopen weekend een nieuwe auto heb gekocht (1986 VW Golf CL) leek het me een mooi moment om het detailen zo langzaam aan eens op te pakken. Na het lezen hier had ik al snel door dat het rap uit de klauwen loopt met de aanschaf van spullen. Op zich geen probleem, maar ik wil het naar gelang budget een beetje opbouwen in drie stappen. Eerst een goed (beginners) was pakket, dan wat klei, polish, sealer en wax. Uiteindelijk zo’n megaklapper Dap900 pakket.

Uit de reviews, stappenplannen en aanbiedingen heb ik het volgende pakket samengesteld om eens mee te beginnen. Een pakket om de auto van binnen en buiten goed te reinigen.

Wassen
  • PBW - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
  • PBW - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
  • PBW - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
  • Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant (2 stuks en die stickers natuurlijk)
  • Grit Guard – Rood & Blauw
  • Monello - Wash Mitt
Interieur & exterieur
  • PBW - Sample Kit #2 - 'Tire & Trim'
  • Monello - Disco Duo applicator pads
  • Dodo Juice - Mister Pink - Interior Detailing Mitt
  • Poorboys World - Microfiber Applicator
  • PBW - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
  • PBW - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
Totaal komt dit op een 180 euro uit. Dat lijkt me een aardig budget voor een eerste bestelling. Mocht iemand nog tips hebben, aanvullingen of wijzigingen voorstellen dan hoor ik het graag!
 
Ziet er al goed uit !
maar ik mis eigenlijk een paar doeken want die heb je nooit genoeg ,
ik heb persoonlijk liever een paar kleinere doeken ,
Gebruik er zelf al een stuk of 7 a 8 per auto.

En ik mis nog een wax ! Bv de 845 insulator wax van collinite (persoonlijk m'n favoriet . Goede beading en lange standtijd:cool: )
 
Zoals Mustang zegt; meer doeken. De Monello doeken zijn erg fijne en per drie verkrijgbaar vooral de Peluche Verde is een mooie doek. En een wax als bescherming. Als je zegt m'n budget; Natty's Paste Wax of een Dodo Juice panelpot. Collinite 476S vind ik ook een fijne wax of Auto Finesse Temptation.
 
Dank voor alle adviezen!
Zal nog een setje Monello - Piccolo Nero Trio meepakken. Goede wax wil ik de volgende ronde meepakken (dacht aan PWB Natty's paste wax). Voor nu heb ik nog een aantal waxen van Turtle wax staan (vloeibaar en paste). Ik vermoed dat dat hier een beetje vloeken in de kerk is, maar die moeten ook eens op.
 
Persoonlijk zou ik adviseren om op gebied van doeken de Nero voor later te bewaren en nu de Verde te pakken. Hier heb je echt meer aan! En wax... je kan de schildpad ook in de vijver dumpen en lekker PBW Natty's Paste Wax Blue of Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 (nu in aanbieding) pakken. Deze zijn voor de kleine beurs echt toppers. Magoed, je hoeft ook niet alles in een keer te kopen ,^^ , je moet ook wat hebben om naar uit te kijken!
 
Tim! was me net voor, zo zie je maar ... men is het er wel over eens :)

Ik zou die turtle wax toch achterwege laten, je gaat nu een hele mooie start maken met nieuwe producten en de wax is de kers op de taart(met turtle wax wordt het een rotte kers op de taart ;)). Ik heb nu ook Collinite 845 besteld en iedereen is daar razend enthousiast over, bovendien is hij ook nog eens in de aanbieding ... die 16 euro erbij maakt dan niet meer uit als je het mij vraagt. (https://www.Carclean.com/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219)
 
Is het niet slim om het monello doekenpakket te nemen. Die droogdoek is veel beter en zit ook gelijk de mitt in en 3 verschillende doeken.
 
Had het stiekem wel een beetje verwacht, maar goed. Toch maar bezweken. Flesje Collinite toegevoed en de Nero trio ingeruild voor de Verde trio.

Volgens mij moet het daarmee wel lukken de auto weer een beetje proper te krijgen en te laten glimmen. Ja toch?
 
Je zou ook deze emmerset kunnen pakken Scratch Shield Duo Bucket System met deksel,scheeld ook aardig wat in prijs,Ik heb deze ook besteld want bij grid guard kom uit op bijna 90 euro.
 
Bestelling is geplaatst! Ik heb het wel bij de emmers en accesoires van grid guard gehouden, heb daar een beter gevoel over dan de spullen van Scratch Shield.
Ik zal zeker even een topic openen met wat vorderingen volgende week.