• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

advies van dealer

flower150

Detailing rookie
25 feb 2009
23
0
Vanmiddag heb ik mijn nieuwe auto opgehaald (toyota aygo). Het advies van de dealer was dat ik hem de eerste 2/3 maanden niet met shampoo mocht wassen want dan ging het 'beschermlaagje' eraf. Ik neem aan dat hij met het beschermlaagje het waxlaagje bedoeld. Maar het vreemde vind ik dat als ik op dit forum lees, je je auto juist niet moet wassen zonder shampoo, omdat shampoo het vuil inkapseld en het niet gaat krassen op de lak. En is het inderdaad zo dat je de wax laag met shampoo kunt verwijderen? Ik heb vorige week de california gold shampoo gekocht van mothers. Wie heeft advies?
Heidi

Je kan de Mother's shampoo gewoon lekker gebruiken. Als zo'n goede shampoo die waxlaag van de dealer aan zou tasten dan stelde die helemaal niks voor en kan je beter zelf een goede waxlaag aanbrengen.
Meestal moet het bij de dealer allemaal vlug vlug en mag het niet teveel kosten.

Geen zorgen maken dus en lekker wassen die Toyota :-)^

Een agressieve shampoo kan de waxlaag aantasten, een milde ph neutrale shampoo zal dat niet of slechts miniem doen, tenzij je te hoge concentraties shampoo gebruikt. Met de California gold shampoo heb je zeker een goeie shampoo in huis. Heb hem zelf nog nooit gebruikt, maar Mothers kennende is dat zeker geen slechte shampoo.
Zoals je zegt, shampoo zorgt ervoor dat vuil veilig verwijderd wordt van de lak, dus gewoon lekker met shampoo wassen ;-)

Gewoon lekker wassen op de CC manier :

- Auto met de tuinslang (liever geen hogedruk reiniger gebruiken) afspoelen en veel water gebruiken
- 2 emmers (1 met shampoo, 1 met spoelwater waar je je washmit in uitspoelt voordat je weer in de emmer met shampoo gaat),
- Een washmit gebruiken en geen spons,
- Met de tuinslang het water eraf laten glijden en niet op de sproeistand zetten,
- En dan met een watermagneet oid de auto afdrogen

Als je het op bovenstaande manier doet loop je geen risico en ga je het langste van een auto zonder swirls genieten !

De Mothers shampoo schijnt trouwens erg goed te zijn.

Gr. Arjan

Heb mijn nieuwe Cabrio direct de uitgebreide behandeling gegeven:

Wassen met Gold Class Car Wash
Kleien met PB klei
SSR1 (zwaarder was niet nodig was 100% swirl vrij opgeleverd)
PB Glaze
PB EX-P en dik uur laten curen
PB Natty's Red (heb helaas nog geen wax voor de zilveren Cabrio)
enomdat we tijd over hadden en dochterlief de nog verder wilde gaan ook nog maar de Dodo Orange Crush erop gedaan.

Glimt wel als een waanzinnige en een beading 8-()) om van te kwijlen !

Schrijf je reactie...