• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies Wax voor metallic aluminium grijze citroen C3

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Luitjes,

Ik heb nu sinds een dikke maand een nieuwe C3 e-HDi dynamique in de kleur grize aluminium. Oftewel licht metallic grijs.

Ik heb deze na aanschaf gelijk gewassen gekleid en in de collinite 915 gezet. Nu ziet dat er prima uit maar toch mis ik iest....ik mis die glasachtige aggresieve natte glans. Die had ik wel met deze wax op mijn vorige auto maar dat was een donkerder kleur (grize fer).

Ik wil dus als ik de volgende keer mijn auto heb gewassen er een tweede laag overheen gooien ook omdat ik de collinite slechts in 1 laag had aangebracht. Kunnen jullie een wax of sealant aanbevelen die op een lichtere mettalic lak wat meer "bite" geeft.

Nu heb ik nog een pot M16 en een fles wolfgang sealant en ik heb deze nog niet geprobeerd op deze lak. Het kan dus best zijn dat de oplossing reeds in mijn bezit is maar zo niet graag jullie aanbevelingen.

Groeten GdV

Een beetje hetzelfde probleem met mijn Avensis met licht grijs metallic lak. Al van alles geprobeerd, Wolfgang dgps lijkt het wat beter te doen op mijn lak dan Collinite 915 of 845. De dgps heb ik getopt met de Fuzion. Na de eerstvolgende wasbeurt (ca 4 weken na het waxen) heb ik de auto getopt met DJ red mist en ik moet zeggen dat dat ook voor een boost in natheid van de lak zorgde.

@Sjang

Jaaaa ik moet ook zeggen dat toen we voor deze auto gingen ik liever een donkerder kleur had gehad. Nu heeft Citroen voor dit type niet echt sensationele kleuren in het gamma zitten, helaas....

En die donkerder kleur kon wel maar we zagen ook al snel dat een donkerder kleur die al niet al te grote C3 visueel nog kleiner deed lijken. Dus toch maar een lichtere tint gekozen. Ik had zelfs wel voor wit willen gaan die het met dit model wel goed doet. maar daar was mijn vrouw niet zo tevreden mee en het dient gezegd dat ik dat een nog saaiere poetskleur vind.

Ik ga zowiezo de M16 even proberen want ik weet nog van mijn ford focus die ook grijs mettalic was dat die wel meer diepte gaf aan de lak. Maar hij is ook minder duurzaam, vandaar dat ik als eerste laag toch eerst collinite gebruik.

Groeten GdV

Het is gewoonweg lastig dat lichte kleuren niet echt een knallend effect geven qua glans zoals bijvoorbeeld bij een donkere lak.

Je zult ermee moeten leren leven. Of anders een andere kleur auto kopen ;-p

GdV42 zei:
Hoi Luitjes,

Ik heb nu sinds een dikke maand een nieuwe C3 e-HDi dynamique in de kleur grize aluminium. Oftewel licht metallic grijs.

Ik heb deze na aanschaf gelijk gewassen gekleid en in de collinite 915 gezet. Nu ziet dat er prima uit maar toch mis ik iest....ik mis die glasachtige aggresieve natte glans. Die had ik wel met deze wax op mijn vorige auto maar dat was een donkerder kleur (grize fer).

Ik wil dus als ik de volgende keer mijn auto heb gewassen er een tweede laag overheen gooien ook omdat ik de collinite slechts in 1 laag had aangebracht. Kunnen jullie een wax of sealant aanbevelen die op een lichtere mettalic lak wat meer "bite" geeft.

Nu heb ik nog een pot M16 en een fles wolfgang sealant en ik heb deze nog niet geprobeerd op deze lak. Het kan dus best zijn dat de oplossing reeds in mijn bezit is maar zo niet graag jullie aanbevelingen.

Groeten GdV

Dag

ik ben nieuw, ik heb vaandag juist een maand mijn C3 1,1l vitamin (wit) en ik ben met mijn auto

naar de carwash geweest, en ze ziet er zeer goed uit

mvg

eskimo

o:)

Pasgeleden de gris aluminium 207 van m'n schoonvader in de dgps gezet en het resultaat viel me absoluut niet tegen!

Van de positieve kant : op zo'n lichte kleur zijn eventuele swirls en / of kleine krasjes veel minder zichtbaar en opvallend dan op een donkere kleur.
Zo hep ieder nadeel zijn voordeel om met JC te spreken.

eskimo zei:
Dag

ik ben nieuw, ik heb vaandag juist een maand mijn C3 1,1l vitamin (wit) en ik ben met mijn auto

naar de carwash geweest, en ze ziet er zeer goed uit

mvg

eskimo

o:)

Je moet hier wel een grap maken zeker :-/

Ik zal toch echt even goed inlezen op het forum voor je zulke beweringen gaat maken hier

@eskimo: is dat sarcastisch bedoeld? Rij maar eens met zwarte wagen een paar keer door de wasstraat.....

Hij is NAAR de carwash geweest, hij zegt niet DOOR de carwash. Misschien is het wel een mooie carwash en heeft hij die gebruikt voor een fotoshoot. :lol

Tja, welke wax voor een licht grijze lak?
Ik heb zelf een Smart in het zilvergrijs metallic en deze een 2-tal laagjes Monello Ibrido gegeven.
Wist niet dat je zo'n natte en diepe glans op zilver kon bereiken.
Het is geen goedkope wax maar wel 1-tje die heel erg goed resultaat boekt (en dat terwijl de smart NOG niet gepolijst is, wat het resultaat nog heftiger maakt).
Binnenkort ga ik echt m'n 2e pot Ibrido bestellen want ik ben om wat dat betreft.