Beste mede-poetsers,
Een keer een vraag vanaf de andere kant..
Ik heb momenteel een redelijke collectie machines die ik in 8 jaar heb opgebouwd en wil een en ander te koop zetten om met een kleinere selectie door te gaan. Ooit begonnen met een DAP500, toen van een vriend die er niets mee had een DAP900 er bij gekregen. Inmiddels ook nog een DAP900plus, een Flex 3401VRG en per toeval een Rupes 21. (lang verhaal..) De 500 en de 900 samen waren wel makkelijk om, als ik met vrienden ging detailen zelf de grove compound te pakken en dan de eigenaar van de auto met de 500 te laten finishen...
Maar wel te veel machines! Het moeilijke is: niet iedere machine kan 1 op 1 de ander vervangen. Wat in ieder geval blijft is de 3401VRG. Dat is een heerlijke machine. Daarnaast is de 21 toch wel fijn voor de grotere vlakken en wil ik een DAP houden voor de kleinere vlakken.. Ben er alleen voor mezelf nog niet uit of de 900V2 met 8mm uitslag de beste keuze is of de 900V3 met 12mm uitslag. Ik heb de plus van de introductie-actie, maar heb hem nog niet vaak genoeg gebruikt. Iemand daar een mening over? De 500 moet dan sowieso het veld ruimen! 900V2 ook weg doen?
Dan over het overige machinepark. De 21 is geweldig voor grote vlakken. De 900V3 werkt geweldig voor kleinere stukken of nabewerken. De 3401 gaat gewoon nooit weg om hardere lakken goed aan te pakken. Ik merk alleen dat ik wat moeite heb om zwaardere schades weg te krijgen of om koplampen te polijsten..
Nu is Flex het merk waar ik de meeste feeling mee heb.. Ik wil dus kijken om, na de verkoop van de andere machines en wat producten die ik dubbel heb, er een rotary bij te kopen.. Nu is de PE14 een model wat alom geroemd is. Schijnt heel mooi te werken. Het is alleen wel een grote machine en waar ik nu vaak op vastloop zijn de kleinere schades en koplampen.
Hebben jullie ervaring met welke rotary als aanvulling op de bestaande machines? De PE8 schijnt ook, juist voor die kleinere delen waar je power tekort komt, een geweldige machine te zijn... Of is roterend polijsten zo verslavend dat er eigenlijk een grotere machine als de PE14 zou moeten komen?
Ik detail voor de lol. Pak mijn eigen auto's, auto's van familie, via via komen mensen bij me terecht, maar in al deze gevallen is de lol van het detailen het belangrijkst. Dat ik een uurtje kan besparen door de hele auto roterend te doen is, met alle respect, niet zo interessant.... Pak dan liever de veiligheid van excentrisch met wat meer power indien nodig...
Ben benieuwd naar de reacties!!
Een keer een vraag vanaf de andere kant..
Ik heb momenteel een redelijke collectie machines die ik in 8 jaar heb opgebouwd en wil een en ander te koop zetten om met een kleinere selectie door te gaan. Ooit begonnen met een DAP500, toen van een vriend die er niets mee had een DAP900 er bij gekregen. Inmiddels ook nog een DAP900plus, een Flex 3401VRG en per toeval een Rupes 21. (lang verhaal..) De 500 en de 900 samen waren wel makkelijk om, als ik met vrienden ging detailen zelf de grove compound te pakken en dan de eigenaar van de auto met de 500 te laten finishen...
Maar wel te veel machines! Het moeilijke is: niet iedere machine kan 1 op 1 de ander vervangen. Wat in ieder geval blijft is de 3401VRG. Dat is een heerlijke machine. Daarnaast is de 21 toch wel fijn voor de grotere vlakken en wil ik een DAP houden voor de kleinere vlakken.. Ben er alleen voor mezelf nog niet uit of de 900V2 met 8mm uitslag de beste keuze is of de 900V3 met 12mm uitslag. Ik heb de plus van de introductie-actie, maar heb hem nog niet vaak genoeg gebruikt. Iemand daar een mening over? De 500 moet dan sowieso het veld ruimen! 900V2 ook weg doen?
Dan over het overige machinepark. De 21 is geweldig voor grote vlakken. De 900V3 werkt geweldig voor kleinere stukken of nabewerken. De 3401 gaat gewoon nooit weg om hardere lakken goed aan te pakken. Ik merk alleen dat ik wat moeite heb om zwaardere schades weg te krijgen of om koplampen te polijsten..
Nu is Flex het merk waar ik de meeste feeling mee heb.. Ik wil dus kijken om, na de verkoop van de andere machines en wat producten die ik dubbel heb, er een rotary bij te kopen.. Nu is de PE14 een model wat alom geroemd is. Schijnt heel mooi te werken. Het is alleen wel een grote machine en waar ik nu vaak op vastloop zijn de kleinere schades en koplampen.
Hebben jullie ervaring met welke rotary als aanvulling op de bestaande machines? De PE8 schijnt ook, juist voor die kleinere delen waar je power tekort komt, een geweldige machine te zijn... Of is roterend polijsten zo verslavend dat er eigenlijk een grotere machine als de PE14 zou moeten komen?
Ik detail voor de lol. Pak mijn eigen auto's, auto's van familie, via via komen mensen bij me terecht, maar in al deze gevallen is de lol van het detailen het belangrijkst. Dat ik een uurtje kan besparen door de hele auto roterend te doen is, met alle respect, niet zo interessant.... Pak dan liever de veiligheid van excentrisch met wat meer power indien nodig...
Ben benieuwd naar de reacties!!