• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

advies

Stefan O

Detailing guru
14 mei 2016
1.004
173
Steenwijkerland
Ik kan van een collega een rotary kopen, 1100 watt, merk onbekend, knopjes voor snelheidsverhoging digitaal. Hij heeft hem ooit gekocht via conrad, duitse machine.
Ik heb nog nooit met een poets/polijstmachine gewerkt. Is dit dan een verstandige keuze?
Ik heb al het een en ander gelezen en iedereen raad dan toch een dap aan, 500 of 900.
Kan iemand mij advies geven?

Ik zou het niet doen. Kans op schade door onervarenheid is zeer zeer groot en mogelijk daarna onherstelbaar.
Beter voor een excentrische machine gaan. Echt. Niet doen.

Zonder machinale polijst-ervaring niet gebruiken, en ik zou zelfs een rotary cursus vooraf aanbevelen. Lakschade door verkeerd gebruik is veel duurder! Als je 'm koopt, voorlopig op zolder leggen en eerst ervaring met DAP opdoen, of een rotarycursus (en liefst beiden voor je 'm gaat gebruiken).