• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies

Huberto

Detailing trainee
28 nov 2021
3
35
Goedemiddag!

Ik heb een paar weken terug onze nieuwe auto opgehaald. Een Peugeot 3008 in lichtgrijs met een black pack er op. Hiervoor had ik het vorige model 3008 in het donker grijs. Afgelopen zomer heb ik, na hem door de wasstraat te hebben gehaald, de auto in de zon eens te bekijken... Hij zat echt vol met swirls, krassen en andere lelijke plekken.

Toen heb ik het besluit genomen om de nieuwe auto niet meer door de wasstraat te halen, maar deze op de juiste manier zelf schoon te gaan maken. Een paar weken terug heb ik, omdat ik carclean nog niet kende, mij laten influencen en bij stipt een introductie pakket gekocht voor 99 euro. Hier zat in:

Real effective cleaner
Anti insect
Ceramic wax
Interior matt cleaner
Perfect shampoo
Clear glass

Wheel brush
Dry towel xxl
Wash pad
Detail brushes
Multi cloth
Cleaning brush
Interior detail brush
Wash glove

Hier heb ik wat mee zitten rommelen, en sommige producten bleken niet helemaal mijn ding te zijn.

Ik ben verder gaan zoeken en kwam toen bij carclean. Na de guide van Dibbuz uitgebreid te hebben bestudeerd afgelopen weekend mijn eerste bestelling bij Carclean gedaan.

Hier zit in:

- 2 Monello emmers
- Monello pistola corta
- Lancia 2.0 foam kit bundel
- Monello basic wash kit
- Shampoo
- Washandschoen
- Droogdoek acqua 70x80
- Q2M smoothie wash mitt

- Klei kit van monello

- Xtreme Brilliantshine detailer

- Trim restorer
- Wheel sealant
- Premium tire brush
- Gyeon wheel & tire kit

- Peluche verde trio
- Tireshine banden applicators 2 pack
- Dressing applicator rond 10cm
- Disco duo applicator pads


Ik ben nu bezig met een tweede bestelling, en ik wil nog graag een paar dingen hebben. Ik heb nog een tweetal vragen en zoek advies voor bepaalde producten.

- Ik wil nog graag een polijst set hebben. Ik zit te twijfelen tussen de DAP EVO monello raffini evolution pack, of de nieuwe set van Monello. Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe set van monello of maakt het niet uit?

- Mis ik nog iets? Is er iets wat beter/anders kan in combinatie met elkaar? Heb ik nog iets nodig?
 
In ieder geval een goed besluit om de wasstraat achter je te laten.
Eigenlijk kan je al aardig aan de slag, polijsten is geen verplichte stap.

Ik ken je budget niet, maar je kan ook wachten op een volgende actie met de machines.
De kleinste krasjes kan je voorlopige ook met de hand wegwerken
 
Welkom op het forum.
De wasstraat en die Stipt rotzooi lekker links laten liggen. Daar is al genoeg over geschreven...
Je hebt al een prima basis voor de beginner.
Ik gebruik al vanaf 2015 machines van Polishing Power. Inmiddels de DAP Evo lijn in gebruik. Zeer tevreden over.
Ik vermoed dat de nieuwe Monello machine gewoon uit dezelfde fabriek komt.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Welkom!

De nieuwe Monello ziet er snaar strak uit he! Is volgens mij ook zo goed als hetzelfde als de EVO. Koop bij zo'n apparaat ook een 3" plaat met pads en je hebt een prachtige combi waarmee je goed uit de voeten kunt.

Ik mis in je rijtje nog een teer-/hars-/lijmverwijderaar. Zelf ben ik zeer tevreden van de Valet Pro Citrus Tar&Glue. Ohja en nitril handschoenen kun je goed gebruiken, zeker bij de chemische stoffen! Wordt vaak vergeten :)
 
Volgens mij heb je het meeste wel te pakken. Wellicht nog een kast om alles in op te bergen? :)
Polijsten is natuurlijk harstikke leuk maar ik zou zelf aanraden om eerst maar eens het wassen en reinigen goed onder de knie te krijgen. Als je zeker weet dat je tijdens het wassen geen swirls en krasjes meer veroorzaakt kun je de volgende stap nemen. Het zou zonde zijn als je veel tijd stopt in het polijsten van een auto om er daarna met foute wastechnieken weer schade aan toe te brengen.
 
Polijsten zou ik ook nog even mee wachten. Zeker omdat de auto nieuw is en lichtgrijs (waarop je swirls veel minder ziet), zie ik nog niet direct de noodzaak om te polijsten. Ik zou gewoon de auto netjes waxen en goed blijven onderhouden. na 1-2 jaar kijk je dan of je de auto wilt polijsten. Kleine krasjes e.d. kun je ook prima met de hand wegwerken, daarvoor heb je echt geen polijstmachine nodig.
 
Dit zijn goede tips, bedankt iedereen.

Ik heb ook nog een bus van 6 jaar oud, ook licht grijs. Deze is 6 jaar lang door de wasstraat geweest en die wil ik dan graag gaan polijsten. Maar hier wacht ik dan nog even mee.

Nogmaals bedankt!
 
Wat ik mis zijn spullen om te kleien, dat kan zowel voor de bus een mooie eerste stap zijn (de lak goed schoon krijgen, zodat je de werkelijke staat kunt zien), maar ook om de nieuwe auto even de lak goed schoon te krijgen voor je een wax of sealant er op gaat zetten.