• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

+1 voor Quantoxx. De nanolex Si3d is een goede keuze. Deze kun je op alle lakken aanbrengen, dit geldt ook voor de BC. De BC is puur alleen voor een langere standtijd van de coating en hardheid. Deze zorgt voor hardheid niet voor glans, deze is ook niet water afstotend. Je zult de BC dus altijd moeten toppen met bv Si3d, of een andere coating. Ik heb de BC zelf gebruikt op verschillende kleuren lak, deze is voornamelijk handig/raadzaam op zachtere lakken. Dit omdat het een beetje meer hardheid toevoegd aan de lak.

Zoals Quantoxx al zegt, het aanbrengen moet wel secuur gebeuren. Met geduld en verstand moet dit wel lukken voor de eerste keer, zolang de ondergrond maar brandschoon is en je dit altijd in een goede geventileerde ruimte moet doen.

Glans krijg je door goed polijstwerk, coating breng je dan aan om dit te beschermen.

Wax geeft dan meer een wetlook en donkere glans en een coating geeft een glas glans. Het is wat je mooier vindt, coating heeft dan wel een voordeel dat deze een langere standtijd heeft en meer vuilstotend is.

De si3d kan over stickers dit is geen probleem, voor trims zou ik Gyeon Trim aanraden of een andere coating speciaal voor trims.

Mohs tegen Si3d, ik denk dat beide goed te verwerken zijn. Alleen de standtijd en hardheid van MOHS zal wat beter zijn,