• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Om in te haken op je vraag mbt polijstmiddelen, als je lak inderdaad hard is, zijn wellicht de Scholl Spiderpad en Paarse Cutting pad aanraders. Zelf doe ik ook de meeste BMW's met de Scholl polijstmiddelen. De S3 en paarse pad zijn vaak een combi die ik bij de grove corrigerende stappen gebruik.

Mijn E91 heb ik inmiddels al een aantal keren flink grof gepolijst (microfiber en wool pads met grove pasta's) en daar zijn de lakdikte waardes nog keurig rond de fabriekswaarden, dus wees niet bang dat je met een DAP 'opeens' teveel lak weg zou halen.

Onderschat ook inderdaad de verlichting niet, een lichte lak is redelijk vergevingsgezind maar zorg dat je in de ruimte waar je werkt goede verlichting en een inspectielamp hebt, anders schrik je je kapot als je de auto naar buiten rijdt.

Net als jij was ik in het begin ook nogal benauwd om schade te maken, maar na enkele malen met je DAP aan de slag ben je daar overheen en ga je steeds verder in het detailen. Een coating aanbrengen zou ik inderdaad zoals boven ook gemeld heel zorgvuldig aan pakken.

(om niet overal op te antwoorden maar je vraag mbt Gyeon Cure, dat rondje Cure doe je als je alle panelen hebt gehad, niet per paneel zoals de coating zelf)